[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Mam strasznie wysokie obroty na biegu jałowym - zimny silnik i po odpaleniu chodzi powyżej 3000 obr/min.
Problem pojawił się dzisiaj gdy wymieniłem filtr powietrza i zabrałem się za ogarnianie dolotu tzn:
- pozbyłem się takiej wstawki od LPG między gumą od k-jeta a przepustnicą (nie mam już LPG)
- podpiąłem krokowiec i wężyki od podciśnień według tego schematu (zaślepiłem jedynie ten wężyk zaznaczony na zielono bo aktualnie nie mam klimy):
- podpiąłem odmę według tego schematu:
a konkretnie to tak:
czyli do czwórnika zaznaczonego na czerwono podpoiłem wąż z tyłu puszki filtra powietrza, rurkę odmy z bloku silnika oraz pokrywę zaworów, czwartą dziurę zaślepiłem (zresztą tak już było). Zaznaczony na zielono wężyk podpiąłem od spodu gumy k-jeta w blok silnika.
Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak? Czyżby usunięcie tej wstawki spowodowało wzrost obrotów jałowych?
Problem pojawił się dzisiaj gdy wymieniłem filtr powietrza i zabrałem się za ogarnianie dolotu tzn:
- pozbyłem się takiej wstawki od LPG między gumą od k-jeta a przepustnicą (nie mam już LPG)
- podpiąłem krokowiec i wężyki od podciśnień według tego schematu (zaślepiłem jedynie ten wężyk zaznaczony na zielono bo aktualnie nie mam klimy):
- podpiąłem odmę według tego schematu:
a konkretnie to tak:
czyli do czwórnika zaznaczonego na czerwono podpoiłem wąż z tyłu puszki filtra powietrza, rurkę odmy z bloku silnika oraz pokrywę zaworów, czwartą dziurę zaślepiłem (zresztą tak już było). Zaznaczony na zielono wężyk podpiąłem od spodu gumy k-jeta w blok silnika.
Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak? Czyżby usunięcie tej wstawki spowodowało wzrost obrotów jałowych?
Klapa spiętrzająca to ten talerzyk wskazany zieloną strzałką na tym zdjęciu?:
Jeśli tak, to mam coś takiego - widoczne po zdjęciu gumy. Jest on delikatnie podniesiony tzn. można go opuścić w dół dociskając palcem po czym gdy odpuszczę wraca do ustalonej pozycji, można go też unieść wyżej ciągnąc za tą śrubkę - wyczuwalny jest lekki opór (chyba jest tam jakaś sprężyna). W jaki sposób można regulować jego wysokość?
Odpiłem wszystkie elementy od tej gumy i zaślepiłem dziury, zostały tylko te dwie duże i do silnika krokowego i mam dalej wysokie obroty więc guma raczej jest szczelna.
Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
Jeśli tak, to mam coś takiego - widoczne po zdjęciu gumy. Jest on delikatnie podniesiony tzn. można go opuścić w dół dociskając palcem po czym gdy odpuszczę wraca do ustalonej pozycji, można go też unieść wyżej ciągnąc za tą śrubkę - wyczuwalny jest lekki opór (chyba jest tam jakaś sprężyna). W jaki sposób można regulować jego wysokość?
Odpiłem wszystkie elementy od tej gumy i zaślepiłem dziury, zostały tylko te dwie duże i do silnika krokowego i mam dalej wysokie obroty więc guma raczej jest szczelna.
Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
Po odpięciu wtyczki od silniczka żadnych zmian - dalej 3000 obr/min. Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy - są trochę nie stabilne zwłaszcza gdy silnik jest zimny no i samochód zaczął bardziej strzelać z wydechu.
Podpiąłem do silniczka baterię 9V i wygląda na sprawny bo coś się tam uchyla - gdy był zamontowany w samochodzie to było czuć takie wibracje.
Zauważyłem że coś pod maską w okolicach silnika syczy tylko nie mogę zlokalizować co
Podpiąłem do silniczka baterię 9V i wygląda na sprawny bo coś się tam uchyla - gdy był zamontowany w samochodzie to było czuć takie wibracje.
Zauważyłem że coś pod maską w okolicach silnika syczy tylko nie mogę zlokalizować co
Syczenie wyeliminowane - okazało się że zapomniałem o uszczelce przy wtryskiwaczu rozruchowym
Przyjrzałem się bliżej temu silniczkowi i gdy dmucham delikatnie w otwór od strony gumy k-jeta to powietrze uchodzi drugim otworem. Chyba tak nie powinno być? Narazie zaślepiłem w nim część otworu i obroty są dużo niższe.
Przyjrzałem się bliżej temu silniczkowi i gdy dmucham delikatnie w otwór od strony gumy k-jeta to powietrze uchodzi drugim otworem. Chyba tak nie powinno być? Narazie zaślepiłem w nim część otworu i obroty są dużo niższe.
Jutro wymontuje tą przepustnice. Która to ta śruba? Ta od spodu?Jarewa pisze:Pokaż zdjęcia śruby regulacyjnej zderzaka przepustnicy...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Silniczek nie zamyka 100% dlatego wyżej oblał test ze to jego wina...
Silnik ciągnie lewe powietrze które przechodzi przez klapkę rozdzielacza.. I sa tylko dwie drogi.... Odma lub przepustnica...
Silnik ciągnie lewe powietrze które przechodzi przez klapkę rozdzielacza.. I sa tylko dwie drogi.... Odma lub przepustnica...
obroty powinie być sporo ponizej......BigZ25 pisze:Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy