[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Z tego co mi wiadomo to nie - on ma coś wspólnego z ssaniem.
Od spodu króćca jest drugi czujnik jedno pinowy i to on jest dla wskaźnika, którego wskazania są jak najbardziej poprawne
Od spodu króćca jest drugi czujnik jedno pinowy i to on jest dla wskaźnika, którego wskazania są jak najbardziej poprawne
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Piotrek dobrze mówi to jest czujnik przegrzania silnika (czyli SW NO) dlatego nie ma oporności bo ma dopiero zwarcie jak przekroczy 100stC...
Zwerzyj te dawa piny a sie przekonasz na liczniku powinna sie pojawic kontrolka o ile sprawna...
Zwerzyj te dawa piny a sie przekonasz na liczniku powinna sie pojawic kontrolka o ile sprawna...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Jak dobrze kojarzę to KV to mechaniczny wtrysk starszego typu bez elektroniki. I tam za ssanie odpowiada regulator rozgrzewania (to coś przykręcone do bloku silnik do którego idą 2 węże w oplocie z rozdzielacza. Z czujników silnika tam jest tylko czujnik załączający wtryskiwacz rozruchowy gdy silnik jest zimny i nawet do tego nie ma żadnego sterownika bo wszystko dzieje się wewnątrz czujnika mechanicznie.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Reguluję i naprawiam AUDI 80/90 - Dieter Korp, rozdział o K-Jetronicu i lokalizowaniu uszkodzeń:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
A to może do układu stabilizacji obrotów jest potrzebny. Nawet nie wiedziałem albo zapomniałem, że tam coś takiego występuje.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
BigZ25 no tak, zgadza się tylko skąd pewność że nikt tych czujników nie pozamieniał - ludziska różne cuda przecie odstawiają.
A co do tego czujnika to patrz co pokazuje w necie. Jak on może więc rezystancję pokazywać?
Czujnikiem ntc jest ten na dole 1-pin z tego co patrzę tylko nie wiem do czego on tam w KV jest wykorzystywany.
A co do tego czujnika to patrz co pokazuje w necie. Jak on może więc rezystancję pokazywać?
Czujnikiem ntc jest ten na dole 1-pin z tego co patrzę tylko nie wiem do czego on tam w KV jest wykorzystywany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Ten jedno pinowy to wskaźnik temperatury a ten co pokazuje to przegrzanie silnika...
A co do książek to nieraz bzdury piszą. Wiec nie bierzcie ich na poważnie i to serio mówię. Jest dużo "baboli" w ksiażkach i to nie wina autora ale tłumaczenia..
KV to K-jetronik i jedyny czujnik jaki posiada sterownik to przełącznik termiczny 15stC z tyłu głowicy pod aparatem zapłonowym 034906163 tego znajdź to jest czujnik co maciek wspominał. KV posiada sterownik biegu jałowego i załączeniem wtrysku rozruchowego a to jedyny czujnik...
A co do książek to nieraz bzdury piszą. Wiec nie bierzcie ich na poważnie i to serio mówię. Jest dużo "baboli" w ksiażkach i to nie wina autora ale tłumaczenia..
KV to K-jetronik i jedyny czujnik jaki posiada sterownik to przełącznik termiczny 15stC z tyłu głowicy pod aparatem zapłonowym 034906163 tego znajdź to jest czujnik co maciek wspominał. KV posiada sterownik biegu jałowego i załączeniem wtrysku rozruchowego a to jedyny czujnik...
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
OK. Dostanę ten czujnik to sprawdzę jak tam wygląda rezystancja, jak będzie to samo to nawet go nie będę zakładał tylko go oddam do sklepu.
A ten termiczny to wiem który, to ten w głowicy od strony ściany grodziowej. Czyli on steruje biegiem jałowym i wtryskiwaczem rozruchowym?KV posiada sterownik biegu jałowego i załączeniem wtrysku rozruchowego a to jedyny czujnik...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
A uporałeś się z tym że po całkowitym zablokowaniu rurek zaworu sterującego obrotami biegu jałowego dalej miałeś za duże obroty? Bo chyba miałeś taki problem. Bo jak dalej masz ten problem to dalej słabo widzę że zmniejszy ci obroty.
Tutaj jeszcze film pokazujący działanie tego wtrysku: https://youtu.be/a4fJAfXYxWk?t=1037
Tutaj jeszcze film pokazujący działanie tego wtrysku: https://youtu.be/a4fJAfXYxWk?t=1037
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Hmm w sumie to trwa już ze trzy miesiące jak próbuje coś wskórać ale nie przypominam sobie żebym miał taki problem.
Ja ścisnę wąż wychodzący z zaworka i idący do kolektora to obroty znacznie słabną - pewnie jakbym ścisnął całkiem to bym udusił silnik
Pamiętam raz zrobiłem tak że zdemontowałem całkiem ten zaworek i zaślepiłem obydwa otwory.
Silnik odpalił ale z wciśniętym pedałem gazu bo jak tylko go puściłem to gasł i na puszczonym nie odpalał.
Ja ścisnę wąż wychodzący z zaworka i idący do kolektora to obroty znacznie słabną - pewnie jakbym ścisnął całkiem to bym udusił silnik
Pamiętam raz zrobiłem tak że zdemontowałem całkiem ten zaworek i zaślepiłem obydwa otwory.
Silnik odpalił ale z wciśniętym pedałem gazu bo jak tylko go puściłem to gasł i na puszczonym nie odpalał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
To może w innym temacie to widziałem. Albo sam wywnioskowałem z tego że robiłeś wszystko a z obrotów nie chciał zejść.
Możesz zawsze zdrutować i wsadzić sobie ręczny regulator https://allegro.pl/oferta/regulator-pwm ... 9143964776
Chyba że masz zawór na 3 piny to może być trochę kombinowania aby podłączyć.
Możesz zawsze zdrutować i wsadzić sobie ręczny regulator https://allegro.pl/oferta/regulator-pwm ... 9143964776
Chyba że masz zawór na 3 piny to może być trochę kombinowania aby podłączyć.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Zaworek jest na 2 piny.
Żeby nie zatrzeć silnika mam taki patent że zaklejam jakieś 80% powierzchni króćca zaworka taśmą i w tedy mam w miarę niskie obroty.
Żeby nie zatrzeć silnika mam taki patent że zaklejam jakieś 80% powierzchni króćca zaworka taśmą i w tedy mam w miarę niskie obroty.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Dodam jeszcze że sprawdzałem regulator rozgrzewania i tak:
- regulator ma oporność 24,5 Ohm
- podczas kręcenia rozrusznikiem na wtyczce do niego pojawia się napięcie około 10V.
Z tego co wyczytałem to powinno być napięcie akumulatora czyli 12V. Warto się temu bliżej przyjrzeć?
- regulator ma oporność 24,5 Ohm
- podczas kręcenia rozrusznikiem na wtyczce do niego pojawia się napięcie około 10V.
Z tego co wyczytałem to powinno być napięcie akumulatora czyli 12V. Warto się temu bliżej przyjrzeć?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Napięcie tam nie ma żadnego znaczenia, liczy się natężenie i pewnie zasada taka sama jak ke-jetronic max dawka 100mA a jałowe z działająca sonda okolice 0mA +-10 i oczywiście temu sie przyjrzeć (to są dawki tylko korekcyjne) Przy odłączonym nastawniku i dobrze wyregulowanym rozdzielaczy nie ma prawie żadnej różnicy (oprócz tego ze odłaczenie chodzi równo jak zegarek, i trochę żłopie paliwa)
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Mieliście rację co do tego czujnika. Załącza się jak silnik osiągnie wysoką temperaturę ale zostawiam nowy bo on przynajmniej ma zerową rezystancję na zimnym silniku a nie nieskończoną jak mój stary czujnik.
Jutro się przyjrzę temu czujnikowi z tyłu silnika i sprawdzę jaką ma rezystancję i pomierzę natężenie na wtyczce tego regulatora rozgrzewania.
Jutro się przyjrzę temu czujnikowi z tyłu silnika i sprawdzę jaką ma rezystancję i pomierzę natężenie na wtyczce tego regulatora rozgrzewania.