Witajcie,
Czy ktos wie jak sprawdzic sonde miernikiem czy dziala jak nalezy ? Mama tylko jeden kabel od sondy i nie wiem jak sie za to zabrac ?
Narazie ja odlaczylem i pojezdze bez niej. Zobacze jak auto bedzie sie zachowywac ale ciekaw jestem jaka oporonsc pokaze i czy ona wogole dostaje prad przez ta wsowke. Wiecie jak to posprawdzac miernikiem ?
Przy okazji wie ktos co to za rura ? Cala podziurawiona jest...
Ona moze tak byc czy trzeba na nowa wymienic ?
Pozdrawiam <ok>
[B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
[B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2020, 12:59 przez Promacio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Sondę sprawdza się na pomiarze napięcia. Nawet na podłączonej sprawdzasz to wtedy powinna generować zmienny sygnał 0-1V (jak będzie od 0-0,2V do 0,7-1V to też ok). Jeśli stoi w miejscu to jeszcze nie oznacza, że padła tylko z jakiegoś powodu układ podawania paliwa nie daje rady generować takiego składu aby uzyskać te zmiany napięcia. Wtedy trzeba raptownie dodać gazu i powinno na chwilę wskoczyć napięcie na okolice 1V a przy puszczeniu gazu gdy silnik schodzi z obrotów to powinno spaść gdzieś do 0V).
To sonda bez grzałki (dlatego 1 przewodowa) to potrzebuje kilku minut na nagrzanie się aby mogła działać).
Dodano po 55 sekundach:
A ta rura to od ciepłego powietrza aby zimą przepustnica się nie oszraniała i benzyna lepiej odparowywało zimą.
To sonda bez grzałki (dlatego 1 przewodowa) to potrzebuje kilku minut na nagrzanie się aby mogła działać).
Dodano po 55 sekundach:
A ta rura to od ciepłego powietrza aby zimą przepustnica się nie oszraniała i benzyna lepiej odparowywało zimą.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Promacio Temat z milion razy(albo więcej) wałkowany więc czasem użyj opcji szukaj!
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Wiem chlopalki, czytalem. Problem w tym ze mam jeden kabel i nie wiem co do czego podlaczyc. Nie moglem tego znalezc nigdzie, wiec przepraszam Pieterb za kolejny temat o sondzie.
Jednakze prosze powiedzcie jak to zrobic jak juz mamy temat otwarty
Plus do kabla od sondy a drugi do masy i mierzyc napiecie w dziesietnych ? Czy podlaczyc minusowy kabel od miernika z drugiej strony podlaczenia kabla ?
Prosze dajcie znac bo musze to koniecznie sprawdzic !
Jednakze prosze powiedzcie jak to zrobic jak juz mamy temat otwarty
Plus do kabla od sondy a drugi do masy i mierzyc napiecie w dziesietnych ? Czy podlaczyc minusowy kabel od miernika z drugiej strony podlaczenia kabla ?
Prosze dajcie znac bo musze to koniecznie sprawdzic !
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2020, 13:05 przez Promacio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Bierzesz kabel od sony i masę i mierzysz - wszystko. Co prawda taki pomiar może nic nie dać bo wyniki nie muszą być jednoznaczne, gdyż do 100 % sprawdzenia sondy to tylko oscyloskop.
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Wielkie dzieki za info !
Sprawdzalem ale pokazuje 0. Mozliwe ze jej nie rozgrzalem za dobrze bo tylko 5km zrobilem. Zrobie dluzsza trase i sprawdze jeszcze raz. Minus (mase) biore z akumulatora dla pewnosci. Za niedlugo dam znac.
Do uslyszenia !
Sprawdzalem ale pokazuje 0. Mozliwe ze jej nie rozgrzalem za dobrze bo tylko 5km zrobilem. Zrobie dluzsza trase i sprawdze jeszcze raz. Minus (mase) biore z akumulatora dla pewnosci. Za niedlugo dam znac.
Do uslyszenia !
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
<ok> Wszystko sprawdzilem i tak jak Pieterb napisales: Czarny od miernika do masy (minus w aku) a czerwony do kabelka od sondy. Jedyny warunek to musi sie silnik rozgrzac do 90 stopni i wlaczyc wentylatory chlodnicy, wtedy praktycznie za kazdym razem zaczyna podawac mi wartosc napiecia, ktora skacze sobie miedzy 0.2-0.8V, a jak przygazuje to dochodzi do 1V.
Wyglada ze sonda zachowuje sie OK.
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc !
Wyglada ze sonda zachowuje sie OK.
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc !