Witajcie,
Czy ktos wie jak sprawdzic sonde miernikiem czy dziala jak nalezy ? Mama tylko jeden kabel od sondy i nie wiem jak sie za to zabrac ?
Narazie ja odlaczylem i pojezdze bez niej. Zobacze jak auto bedzie sie zachowywac ale ciekaw jestem jaka oporonsc pokaze i czy ona wogole dostaje prad przez ta wsowke. Wiecie jak to posprawdzac miernikiem ?
Przy okazji wie ktos co to za rura ? Cala podziurawiona jest...
Ona moze tak byc czy trzeba na nowa wymienic ?
Pozdrawiam <ok>
[B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
[B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2020, 12:59 przez Promacio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4630
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Sondę sprawdza się na pomiarze napięcia. Nawet na podłączonej sprawdzasz to wtedy powinna generować zmienny sygnał 0-1V (jak będzie od 0-0,2V do 0,7-1V to też ok). Jeśli stoi w miejscu to jeszcze nie oznacza, że padła tylko z jakiegoś powodu układ podawania paliwa nie daje rady generować takiego składu aby uzyskać te zmiany napięcia. Wtedy trzeba raptownie dodać gazu i powinno na chwilę wskoczyć napięcie na okolice 1V a przy puszczeniu gazu gdy silnik schodzi z obrotów to powinno spaść gdzieś do 0V).
To sonda bez grzałki (dlatego 1 przewodowa) to potrzebuje kilku minut na nagrzanie się aby mogła działać).
Dodano po 55 sekundach:
A ta rura to od ciepłego powietrza aby zimą przepustnica się nie oszraniała i benzyna lepiej odparowywało zimą.
To sonda bez grzałki (dlatego 1 przewodowa) to potrzebuje kilku minut na nagrzanie się aby mogła działać).
Dodano po 55 sekundach:
A ta rura to od ciepłego powietrza aby zimą przepustnica się nie oszraniała i benzyna lepiej odparowywało zimą.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Promacio Temat z milion razy(albo więcej) wałkowany więc czasem użyj opcji szukaj!
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Wiem chlopalki, czytalem. Problem w tym ze mam jeden kabel i nie wiem co do czego podlaczyc. Nie moglem tego znalezc nigdzie, wiec przepraszam Pieterb za kolejny temat o sondzie.
Jednakze prosze powiedzcie jak to zrobic jak juz mamy temat otwarty
Plus do kabla od sondy a drugi do masy i mierzyc napiecie w dziesietnych ? Czy podlaczyc minusowy kabel od miernika z drugiej strony podlaczenia kabla ?
Prosze dajcie znac bo musze to koniecznie sprawdzic !
Jednakze prosze powiedzcie jak to zrobic jak juz mamy temat otwarty
Plus do kabla od sondy a drugi do masy i mierzyc napiecie w dziesietnych ? Czy podlaczyc minusowy kabel od miernika z drugiej strony podlaczenia kabla ?
Prosze dajcie znac bo musze to koniecznie sprawdzic !
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2020, 13:05 przez Promacio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Bierzesz kabel od sony i masę i mierzysz - wszystko. Co prawda taki pomiar może nic nie dać bo wyniki nie muszą być jednoznaczne, gdyż do 100 % sprawdzenia sondy to tylko oscyloskop.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
Wielkie dzieki za info !
Sprawdzalem ale pokazuje 0. Mozliwe ze jej nie rozgrzalem za dobrze bo tylko 5km zrobilem. Zrobie dluzsza trase i sprawdze jeszcze raz. Minus (mase) biore z akumulatora dla pewnosci. Za niedlugo dam znac.
Do uslyszenia !
Sprawdzalem ale pokazuje 0. Mozliwe ze jej nie rozgrzalem za dobrze bo tylko 5km zrobilem. Zrobie dluzsza trase i sprawdze jeszcze raz. Minus (mase) biore z akumulatora dla pewnosci. Za niedlugo dam znac.
Do uslyszenia !
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - Jak zmierzyc/sprawdzic sonde lambde miernikiem i co za dziwna rura ?
<ok> Wszystko sprawdzilem i tak jak Pieterb napisales: Czarny od miernika do masy (minus w aku) a czerwony do kabelka od sondy. Jedyny warunek to musi sie silnik rozgrzac do 90 stopni i wlaczyc wentylatory chlodnicy, wtedy praktycznie za kazdym razem zaczyna podawac mi wartosc napiecia, ktora skacze sobie miedzy 0.2-0.8V, a jak przygazuje to dochodzi do 1V.
Wyglada ze sonda zachowuje sie OK.
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc !
Wyglada ze sonda zachowuje sie OK.
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc !
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga