Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Audi 80 2.0 ABT

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Ven0n
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 168
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: Ven0n » 27 maja 2020, 13:20

Trochę poczekałem i skompletowałem więcej gratów
Obrazek
Zrobiłem na razie przód
Obrazek
Obrazek

Wymienione są:
-Sprężyny KyB 347mm
-Poduszki amortyzatora Sachs
-Amortyzatory olejowe Sachs
-Poduszka skrzyni biegów od Skoda superb 1
-4x Tuleje wahacza Febi
-Ponownie prawy sworzeń TRW

Po wymianie samochód lepiej i solidniej się prowadzi i nie ściąga, zniknęło te łupnięcie przy puszczaniu sprzęgła, lewarek zmiany biegów już tak nie lata na dołach. Został problem wycentrowania poduszek skrzyni biegów, prawa łapa skrzyni jest o 2-3mm w lewo względem poduszki, nie pomaga przesuwanie układu napędowego na poluzowanych wszystkich 4 poduchach ani ustawianie wózka.

Jeśli by ktoś pytał czy prawa strona nadal puka - tak, ale już sporadycznie, przyczyny zostaje mi szukać w maglu, lub samej konstrukcji samochodu(podłużnice, kielichy). Może być tak że to osłonka czarna amortyzatora popukuje, albo półoś
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2020, 14:39 przez Ven0n, łącznie zmieniany 1 raz.

maro0912
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 112
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: maro0912 » 27 maja 2020, 18:27

To masz w ocynku czy malowane? Jak ocynk to galwaniczny?

Awatar użytkownika
Ven0n
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 168
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: Ven0n » 27 maja 2020, 20:30

Pomalowane lipnym sprayem bolla, musialem uwazan nawet zeby pazurami przypadkiem lakieru nie zdrapać. Moze się ten samochód doczeka kiedyś porządnego lakieru proszkowego, lub wykonczonego klarem dwu-skladnikowym

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5188
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: Krzysiek 84 » 28 maja 2020, 11:05

Ta poduszka ze Skody , to z prawej strony w sankach montowana :?:
I , że niby jakaś ona masywniejsza czy coś innego ma w sobie , że zastosowałeś ją ?
1Z (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Ven0n
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 168
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: Ven0n » 28 maja 2020, 19:00

Moja była już całkiem zerwana. Ta od skody jest nieco szersza na gumach przez co wchodzi w otwór na wcisk, ale jak ktoś chce to może zawsze poszerzyć środkowy otwór o 1mm. Jeśli chodzi o problemy z wycentrowaniem to już miałem je wcześniej już na starej poduszce.
Jeśli chodzi o przenoszenie drgań to nic się nie zmieniło - jedynie lewarek zmiany biegów przestał latać i jakoś tak sztywniej/precyzyjniej się wrzuca biegi okok

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5188
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: Krzysiek 84 » 28 maja 2020, 23:34

Może skuszę się i do avanta kiedys tam wpakuję , jak bedę robić zawieszenie całe.
1Z (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Ven0n
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 168
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: Ven0n » 19 lip 2020, 04:13

W końcu postanowiłem zmienić te popychacze hydrauliczne bo obecne już jazgotały z dnia na dzień coraz głośniej(jak świerszcze) i silnik przez to brzmiał jak jakiś klamor
Obrazek
Obrazek
Trochę porysowany wałek mam jak i podpory, podejrzewałem że mogą cykać jakieś luzy na podporach, więc delikatnie szlifnąłem wszystkie na styku z dolną częścią
Obrazek
Wszystko poskręcane kluczem dynamometrycznym ustawionym na 26nm
Obrazek
Świece wymienione przy okazji
Odpalenie

A tak wygląda praca na rozgrzanym silniku i przejechaniu 13km

Teraz wyraźnie słychać układ zapłonowy i silniczek krokowy, a i mocy trochę przybyło, silnik mniej buczy na wyższych obrotach i dużo równiej brzmi we wnętrzu jak i z wydechu
A tak to na żywo silnik jest niemalże niesłyszalny, trzeba jeszcze ogarnąć to brzęczenie wydechu z przodu i wspawać kata do szczęścia

A zaciski hamulcowe tylne nadal czekają :-/

Awatar użytkownika
Ven0n
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 168
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: Ven0n » 08 sie 2020, 03:00

Hamulce w końcu
Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek
Zmienione zostały:
-Linki hamulcowe
-Zaciski
-Przewody hamulcowe
-Klocki hamulcowe
-Trochę płynu hamulcowego

Ogólnie prawa ośka chyba była zatarta i nie chciała odbijać mimo sprężynki pomocniczej, no i któraś linka była mocno zatarta, a druga szorstko pracowała.
Po wymianie ręczny działa płynnie i lekko daje się zaciągnąć aż do samej góry, no działa po prostu prawidłowo, ale na blokowanie kół chyba muszę zaczekać aż się dotrą.

Janina
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 13 wrz 2020, 13:20
Imię: Janina
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: Janina » 13 wrz 2020, 13:42

Hej, mam pytanie - kupiłem ostatnio Audi 80 2.0 ABT,jestem kompletnie zielony :(, widzę że pokazałeś grafikę z płynami eksploatacyjnymi , moje pytanie brzmi czy mógłbyś opisać mi zbiorniki od czego są i w którym miejscu są rozlokowane ?

h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 615
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: h/k » 16 wrz 2020, 07:53

Ven0n pisze: Po wymianie ręczny działa płynnie i lekko daje się zaciągnąć aż do samej góry, no działa po prostu prawidłowo, ale na blokowanie kół chyba muszę zaczekać aż się dotrą.
Raczej na to nie licz, ale nie szkodzi. U mnie ten ręczny to za silny nie jest i trochę wymaga włożenia energii w porównaniu z np. A3 8L, którego zdarza mi się użytkować. Zresztą w instrukcji wspominane jest o włączaniu dodatkowo biegu na wzniesieniach.

Bardzo ładnie ogarniane auto. Jeździj i dbaj.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Ven0n
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 168
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: Audi 80 2.0 ABT

Post autor: Ven0n » 16 wrz 2020, 14:37

Janina pisze:
13 wrz 2020, 13:42
Hej, mam pytanie - kupiłem ostatnio Audi 80 2.0 ABT,jestem kompletnie zielony :(, widzę że pokazałeś grafikę z płynami eksploatacyjnymi , moje pytanie brzmi czy mógłbyś opisać mi zbiorniki od czego są i w którym miejscu są rozlokowane ?
Przy scianie grodziowej płyn hamulcowy(Przy tym czarny okrągłym serwie hamulcowym), po prawej z niebieskim korkiem płyn chłodniczy, jego węże idą do chłodnicy na logikę i z zielonym korkiem olej wspomagania. Tam jest jeszcze jasno niebieski korek, on ma znaczek że tam ma być płyn do spryskiwaczy.
h/k pisze:
16 wrz 2020, 07:53
Raczej na to nie licz, ale nie szkodzi. U mnie ten ręczny to za silny nie jest i trochę wymaga włożenia energii w porównaniu z np. A3 8L, którego zdarza mi się użytkować. Zresztą w instrukcji wspominane jest o włączaniu dodatkowo biegu na wzniesieniach.

Bardzo ładnie ogarniane auto. Jeździj i dbaj.
Raz mi się udało tylnymi kołami zablokować na suchym asfalcie wręcz na początku, chodzi o to że przez to że miałem niedotarte klocki to ręczny dało się do samego końca zaciągnąć, teraz już po ponad 150km czuć że jest większy opór przy próbie zaciągnięcia powyżej połowy ręcznego. Hamulec nożny też nieco mocniejszy się zrobił.

W planach jakieś mocniejsze serwo z nowszego vaga kwadr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
Kierownica skóra, dywaniki
hamulce