Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2020, 23:05
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.6 ABC
Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
Witam wszystkich forumowiczów. Borykałem się cały dzień z podłączeniem uniwersalnego zamka na pilota wszystko mam podłączone ale mam problem z podłączeniem sterowania pompka zamka. Ściągnąłem tylny boczek i moim ocza ukazała się pompka 4a0 862 257 d i teraz pytanie za 100 pkt gdzie się w nią wpiąć ? Może błędnie myślę i można się wpiąć pod kierownicą ? Proszę wszystkich o pomoc bo auto rozebrane i nie mam możliwości jazdy. Z góry dziękuję za odpowiedzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
Jak masz skonfigurowany ten sterownik? Na sterowanie dwoma masami czy pneumatycznym zamkiem?
Jak na pneumatycznym to weź miernik albo kontrolkę 12V, kartkę papieru i zapisuj sobie jakie masz napięcia na każdym pinie podłączonej kostki po tym otwórz albo zamknij samochód i znów sprawdzaj. Na tym którym zmieni się napięcie z 12V na 0V albo odwrotnie będziesz wpinał centralkę.
Jak masz przewody koloru niebiesko-zielonego albo zielono-czerwonego to zacznij od nich.
Jak na pneumatycznym to weź miernik albo kontrolkę 12V, kartkę papieru i zapisuj sobie jakie masz napięcia na każdym pinie podłączonej kostki po tym otwórz albo zamknij samochód i znów sprawdzaj. Na tym którym zmieni się napięcie z 12V na 0V albo odwrotnie będziesz wpinał centralkę.
Jak masz przewody koloru niebiesko-zielonego albo zielono-czerwonego to zacznij od nich.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2020, 23:05
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.6 ABC
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
Dzięki za odpowiedź. Centralka jest skonfigurowana pod zamek pneumatyczny. I tu się właśnie pojawia problem ponieważ znajomy zgubił kluczyki do tego samochodu i nie mogę go otwierać i zamykać i właśnie nie wiem jak mogę sprawdzić który pin jest odpowiedzialny za zamykanie i otwieranie .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
Możesz ryglem w drzwiach, bo ten zamek pneumatyczny jest z nim połączony. Dopiero późniejsze modele miały osobny czujnik wkładki zamka.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2020, 23:05
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.6 ABC
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
Super. W takim razie będę w piątek będę nadal walczył. Jak by mi się udało to wstawię co i jak podłączyć dla potomnych. Dzięki wielkie za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2020, 23:05
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.6 ABC
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
No i niestety nie może być tak pięknie. Przeciąłem i podłączyłem się do przewodu idącego z pompki na którym przy zamkniętym zamku jest 12v a przy otwartym masa Podłączyłem się centralką poprzez 2 przekaźniki do przewoduWszystko działa pięknie do momentu gdzie nie podłącze go tak jak był i dodam te 2 przewody. Wtedy zamek nie chce się ani otwierać ani zamykać z pilota ale z rygla przy drzwiach kierowcy i pasażera już tak. Wydaje mi się że ten przewód jest od położenia siłownika tzn gdy jest w wsunięty puszcza napięcie i na przewodzie pojawia się 12v a gdy jest w pozycji wysuniętej odcina 12v i na przewodzie jest 0v . Nie zauważyłem aby na jakimś innym przewodzie była jakaś zmiana gdy zamykam i otwieram ryglem w drzwiach. Może ktoś już montował uniwersalna centralkę w audi 90 coupe i jest w stanie mi powiedzieć do którego przewodu trzeba się podłączyć ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
No bo jest on od położenia siłownika w ten sposób pompka wie czy rygiel w drzwiach jest wciśnięty. Masz ustawiony sygnał 3 sekundowy w sterowniku? Sprawdź na kablu sterownika pilota który podłączałeś w stronę pompki czy pojawia się masa i plus gdy wciskasz coś na pilocie.wiktor653211 pisze: ↑11 paź 2020, 11:12Wydaje mi się że ten przewód jest od położenia siłownika tzn gdy jest w wsunięty puszcza napięcie i na przewodzie pojawia się 12v a gdy jest w pozycji wysuniętej odcina 12v i na przewodzie jest 0v .
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2020, 23:05
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.6 ABC
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
Tak jest ustawiony sygnał 3 sekundowy. Ze sterownika wychodzą 2 kabelki sterujące. Gdy naciskam pierwszy przycisk pojawia się na jednym 12v a na drugim masa, natomiast gdy naciskam drugi przycisk jest na odwrót tzn na pierwszym pojawia się masa a na drugim 12v.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
Sprawdzałeś na napięcie na podłączonym czy odłączonym od instalacji?
Aż poświeciłem 15 minut aby naszkicować ten układ w symulatorze i chyba musiałeś źle popodłączać przewody aby takie rzeczy jak u ciebie miały miejsce czy to z wpiętym w pompkę sterownikiem czy nie.
Tutaj jak to wygląda w symulatorze: http://tinyurl.com/y2uaspmj
Aż poświeciłem 15 minut aby naszkicować ten układ w symulatorze i chyba musiałeś źle popodłączać przewody aby takie rzeczy jak u ciebie miały miejsce czy to z wpiętym w pompkę sterownikiem czy nie.
Tutaj jak to wygląda w symulatorze: http://tinyurl.com/y2uaspmj
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2020, 23:05
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.6 ABC
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
Sprawdzałem na podłączony napięciu do instalacji. Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy więc zrobiłem prymitywny schemat o co mi dokładnie chodzi i jak to podłączyłem. Tak jak mówiłem jeden przekaźnik daje 12v a drugi masę. Przekaźniki są podłączone oczywiście do centralki. Chciałem przesłać zdjęcie poprzez załącznik na forum lecz niestety jest ono za duże. Tutaj link https://ibb.co/DgjZGtH
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
To zrobiłeś na swoich przekaźnikach i po swojemu? Czy wg. instrukcji te przekaźniki powinny być tak połączone że w momencie, gdy są w stanie spoczynku to łączą obwód tak jak przed wpięciem. Dopiero gdy wysyłają sygnał zamknięcia albo otwarcia to rozłączają obwód i wysyłają do pompki napięcie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2020, 23:05
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.6 ABC
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
O faktycznie dodanie jednego przekaźnika który będzie rozłączał układ może rozwiązać problem .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Uniwersalny centralny zamek audi 90 B3 coupe
Już dwa schematy tu wkleiłem na których widać, że da się zrobić (rozłączanie obwodu + wysyłanie plusa albo masy) tylko dwoma przekaźnikami mającymi styki NO (rozwarty w stanie spoczynku) i NC (zwarty w stanie spoczynku). Jakbyś chciał wstawić trzeci to musiałbyś jeszcze diody dać aby nie mieć połączonego sygnału zamknięcia i otwarcia. I tak dziwne że ci bezpiecznika żadnego nie spaliło przy takim połączeniu jak masz do tej pory.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga