Czujniki do zegarów dodatkowych
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
tak jest, takie są wyjścia.
Co do żarówek - zawsze jest jedna, na zegar.
Co do żarówek - zawsze jest jedna, na zegar.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
rezanie/rezanie-dodatkowych-zegarow-w-m ... 14586.html temat był dość szeroko opisywany i komentowany - niestety większość zdjęć i linków już wygasła.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
pewnie jest oprawisko luźne i "lata" w gnieździe.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Na zimnym silniku po odpaleniu zawsze wskazówka leci na max.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Zgadza się ale jak zamienisz kabelki to wyraźnie przebija skalę
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Nie koniecznie, wystarczy też że nie łączy lub uszkodzona banka to też idzie ponad skale, tak samo tyczy się czujnika temp. Budowa wskaźnika to dwa pola magnetyczne jedno stałe zależne od napięcia zasilania drugie to przeciw pole magnetyczne zależne od czujnika. Dlatego nie potrzeba tego zasilać stabilnym napięciem czy to zasilisz 6V lub 12V czy tam 20V wskazania zawsze będą takie same..
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Po uruchomieniu silnika pojawia się +12V na samym przewodzie idącym do czujnika na samym zapłonie gdy silnik jest unieruchomiony nie ma na nim napięcia. Jak sprawdzić sam czujnik ciśnienia bańkę czy nie jest trafiona ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Chyba byś musiał dmuchnąć w tej czujnik znanym ciśnieniem i sprawdzać czy się zmieni napięcie gdy dasz np. 1-2 bary.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Albo zmierzyć napięcie na wyjściu banki na wskaźnik na zimnym odpalonym silniku i po rozgrzaniu. Jak bedzie bez zmian to bańka popsuta. Wydaje mi się że powinno spadać wraz ze wzrostem temperatury silnika... Ale jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
Dziś jak będę w garażu to sprawdzę jak to się przedstawia u mnie;)
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
Dziś jak będę w garażu to sprawdzę jak to się przedstawia u mnie;)
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Rośnie wraz ze wzrostem napiecie, to czujnik tezy stacyjny więc można onomierzem też... Na odpalonym silniku sprawdź rezystancję ma być około 300-400ohm... A na zgaszonym sporo mniej....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Ja bym raczej nie mierzył rezystancji bańki na odpalonym, a raczej z podpietymi kabelkami... co innego na zimno i na gorąco ale przy odłączonych kabelkach...
A co do napięć na bańce to właśnie zmierzyłem... Niestety nie pamiętam które wyjście to kontrolka ciśnienia, które zegar, bo mam to przykręcone na "oczka" a bańka ledwie się trzyma kupy i ostatnio przy odkręcaniu coś się trzpień zaczął obracać... Więc wolę nie tykać...
Ale:
-jedno wyjście na zimnym(zegar ciśnienia na max) 13,3V, po nagrzaniu(2.2bar) spadło do 12,8V
-drugie wyjście na zimnym było 5,6V i po nagrzaniu jak wyżej spadło do 4V
Czy to poprawnie czy nie to nie wiem, ale tak jest u mnie, tak wyszło z pomiarów no i zegar coś tam +/- dobrze pokazuje. Mierzone do pinu bańki i masa do silnika.
A co do napięć na bańce to właśnie zmierzyłem... Niestety nie pamiętam które wyjście to kontrolka ciśnienia, które zegar, bo mam to przykręcone na "oczka" a bańka ledwie się trzyma kupy i ostatnio przy odkręcaniu coś się trzpień zaczął obracać... Więc wolę nie tykać...
Ale:
-jedno wyjście na zimnym(zegar ciśnienia na max) 13,3V, po nagrzaniu(2.2bar) spadło do 12,8V
-drugie wyjście na zimnym było 5,6V i po nagrzaniu jak wyżej spadło do 4V
Czy to poprawnie czy nie to nie wiem, ale tak jest u mnie, tak wyszło z pomiarów no i zegar coś tam +/- dobrze pokazuje. Mierzone do pinu bańki i masa do silnika.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Nie a czemu miałby skoczyć??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: Czujniki do zegarów dodatkowych
Z dodatkowych zegarów, nie wskazywał wartości tylko zegar temperatury oleju. Gdy zdjąłem wtyczkę przy czyjniku temperatury, to zegar ruszył. Przy uruchamianiu silnika wskazówka chwilowo wskazywało koniec skali. Sytuacja miała miejsce na zimnym silniku. Przeczyściłem styk czujnik szczotką drucianą, kontakt sprejem psiknąłem na czujnik i wtyczkę. Po tym zabiegu, zegar znów nie pokazuje wartości. Pomyślałem, że gdy olej, to zacznie wskazywać temperaturę, ale niestety zegar ani drgnie. Co może być tego powodem? Połączenie, zegar, czujnik, czy może jescze coś, bo zegary były raczej dokładane?