Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

Czujniki do zegarów dodatkowych

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3635
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Leo » 17 lis 2020, 09:09

tak jest, takie są wyjścia.
Co do żarówek - zawsze jest jedna, na zegar.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11608
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Pieterb » 17 lis 2020, 09:41

rezanie/rezanie-dodatkowych-zegarow-w-m ... 14586.html temat był dość szeroko opisywany i komentowany - niestety większość zdjęć i linków już wygasła.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Kociemb » 17 lis 2020, 12:13

Leo pisze:
17 lis 2020, 09:09
Co do żarówek - zawsze jest jedna, na zegar.
To to chyba coś nie łączy czy co :P Muszę tam zajrzeć ;)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3635
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Leo » 17 lis 2020, 12:13

pewnie jest oprawisko luźne i "lata" w gnieździe.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5232
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lis 2020, 17:47

Na zimnym silniku po odpaleniu zawsze wskazówka leci na max.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Kociemb » 17 lis 2020, 20:08

Zgadza się ale jak zamienisz kabelki to wyraźnie przebija skalę ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8118
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Jarewa » 17 lis 2020, 21:20

Nie koniecznie, wystarczy też że nie łączy lub uszkodzona banka to też idzie ponad skale, tak samo tyczy się czujnika temp. Budowa wskaźnika to dwa pola magnetyczne jedno stałe zależne od napięcia zasilania drugie to przeciw pole magnetyczne zależne od czujnika. Dlatego nie potrzeba tego zasilać stabilnym napięciem czy to zasilisz 6V lub 12V czy tam 20V wskazania zawsze będą takie same..

KM95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2018, 18:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: KM95 » 19 lis 2020, 22:36

Po uruchomieniu silnika pojawia się +12V na samym przewodzie idącym do czujnika na samym zapłonie gdy silnik jest unieruchomiony nie ma na nim napięcia. Jak sprawdzić sam czujnik ciśnienia bańkę czy nie jest trafiona ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4241
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: maciek889 » 19 lis 2020, 23:27

Chyba byś musiał dmuchnąć w tej czujnik znanym ciśnieniem i sprawdzać czy się zmieni napięcie gdy dasz np. 1-2 bary.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Kociemb » 20 lis 2020, 08:32

Albo zmierzyć napięcie na wyjściu banki na wskaźnik na zimnym odpalonym silniku i po rozgrzaniu. Jak bedzie bez zmian to bańka popsuta. Wydaje mi się że powinno spadać wraz ze wzrostem temperatury silnika... Ale jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
Dziś jak będę w garażu to sprawdzę jak to się przedstawia u mnie;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8118
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Jarewa » 20 lis 2020, 09:44

Rośnie wraz ze wzrostem napiecie, to czujnik tezy stacyjny więc można onomierzem też... Na odpalonym silniku sprawdź rezystancję ma być około 300-400ohm... A na zgaszonym sporo mniej....

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: Czujniki do zegarów dodatkowych

Post autor: Kociemb » 24 lis 2020, 15:52

Ja bym raczej nie mierzył rezystancji bańki na odpalonym, a raczej z podpietymi kabelkami... co innego na zimno i na gorąco ale przy odłączonych kabelkach...

A co do napięć na bańce to właśnie zmierzyłem... Niestety nie pamiętam które wyjście to kontrolka ciśnienia, które zegar, bo mam to przykręcone na "oczka" a bańka ledwie się trzyma kupy i ostatnio przy odkręcaniu coś się trzpień zaczął obracać... Więc wolę nie tykać...

Ale:
-jedno wyjście na zimnym(zegar ciśnienia na max) 13,3V, po nagrzaniu(2.2bar) spadło do 12,8V
-drugie wyjście na zimnym było 5,6V i po nagrzaniu jak wyżej spadło do 4V

Czy to poprawnie czy nie to nie wiem, ale tak jest u mnie, tak wyszło z pomiarów no i zegar coś tam +/- dobrze pokazuje. Mierzone do pinu bańki i masa do silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce