[B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
[B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Witam!
W prawdzie forum B4 a samochód B5 ale to tutaj nie ma znaczenia raczej
Generalnie rzecz jest taka że lpg hula dobrze, tylko 5-10km przed końcem gazu, zanim sterownik rozłączy gaz między 2500-3000 obr występuje szarpnięcie.
W czym problem ? Jest możliwe że ktoś ustawił zbyt niskie ciśnienie wyłączania LPG żeby robić większy przebieg na zbiorniku ? A może czujnik ciśnienia szwankuje ? Jak go sprawdzić ?
Auto mam od piątku także nie wiem kto i co tam grzebał ale jest faktura z 20 pazdziernika na wymianę parownika, filtrów i przegląd instalacji...
Niestety nie zglębiłem jeszcze jaki tam parownik siedzi i jaki konkretnie sterownik... Wiem że stag...
W prawdzie forum B4 a samochód B5 ale to tutaj nie ma znaczenia raczej
Generalnie rzecz jest taka że lpg hula dobrze, tylko 5-10km przed końcem gazu, zanim sterownik rozłączy gaz między 2500-3000 obr występuje szarpnięcie.
W czym problem ? Jest możliwe że ktoś ustawił zbyt niskie ciśnienie wyłączania LPG żeby robić większy przebieg na zbiorniku ? A może czujnik ciśnienia szwankuje ? Jak go sprawdzić ?
Auto mam od piątku także nie wiem kto i co tam grzebał ale jest faktura z 20 pazdziernika na wymianę parownika, filtrów i przegląd instalacji...
Niestety nie zglębiłem jeszcze jaki tam parownik siedzi i jaki konkretnie sterownik... Wiem że stag...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Najlepiej by było sprawdzić jakie ciśnienie ustawione i jakie opóźnienie powrotu na benzynę. Może też włączył opcje przełączania pojedynczych cylindrów na benzynę przy spadkach ciśnienia ("wyłącz przy pierwszym" odznaczone).
Dodano po 51 sekundach:
Albo gaz źle ustawiony i zanim sterownik silnika na podstawie sygnałów z sondy ustawi właściwą dawkę do mija chwila.
Dodano po 51 sekundach:
Albo gaz źle ustawiony i zanim sterownik silnika na podstawie sygnałów z sondy ustawi właściwą dawkę do mija chwila.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
W poniedziałek będę miał interfejs to pogrzebie... Ustawienia gazu raczej ok bo jak jest zatankowane to idzie jak burza w pełnym zakresie. Dosłownie kilka km przed końcem gazu jest jedno szarpnięcie przy ok 2500-3000 obrotów(jak silnik przechodzi przez ten zakres ) i dalej ciśnie normalnie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Może masz zbiornik lpg zamontowany do jazdy na wstecznym czyli podczas przyspieszania ciekły gaz odpływa od rurki pobierającej gaz. A wraz z opóźnieniem przełączania na benzynę może powodować takie problemy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
A to ciekawe:) Mówisz że może być o 180' obrócony? Nie wpadłbym na takie coś No nic zerkne w poniedziałek na kompie co tam slychac o będziemy myśleć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Większość tak montuje, bo wygodniej podłączać przewody jak jest niepoprawnie. W załączniku zdjęcie jak powinien być zamontowany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Ciśnienie ustawionei 1,36 a oscyluje 1,39-1,4
Minimalne ciśnienie 0,7
No i wyłącz przy pierwszym odznaczone
Ciśnienie nie za duże ?
No i do tego widzę że nie ma kompensacji listw wtryskowych...
No i butla założona odwrotnie... ale patrzyłem i we wszystkich samochodach tak mam zrobione hehehe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
To może być problem szczególnie jeśli ktoś zamienił podłączenie wtryskiwacza benzynowego względem gazowego i wtedy jak zechce przerzucić jeden-dwa cylindry na benzynę to na jednym odetnie gaz bez podawania benzyny a na drugim będzie szła benzyna z gazem. Możesz to sprawdzić przełączając pojedyncze wtryskiwacze na benzynę przez zielone ikonki wtryskiwaczy po prawej stronie okna.
I zaznacz wyłącz przy pierwszym bo tak to podbiera benzynę zanim się przełączy całkowicie na benzyne.
Zobacz jeszcze czas błędu ciśnienia jaki masz ustawiony.
A ciśnienie gazu rzeczywiście duże, chyba że ktoś dał za małe dysze wtryskiwaczy i chciał ciśnieniem nadrobić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Czas błędu 300ms
Wyłączaniem poszczególnych pobawię się juz jutro...
A Co do dysz to nie mam pojęcie jakie są, ale na pewno ostatnie strojenie robił ktoś kto zmieniał parownik w październiku, bo instalcja z 2012 a wtryski z 2015 barracuda. Więc robił poprzedni poprzedni właściciel albo jeszcze poprzedni. Przynajmniej z tego co po papierach doszedłem...
Mało się znam na strojeniu LPG ale ciśnienie wydaje się duże no i pierwszy mnożnik poniżej 1... Generalnie dolna połowa mapy LPG pokrywa się z benzynową, górna połowa jest mniej więcej 0,5cm nad benzynową... jutro screena wstawię...
Wyłączaniem poszczególnych pobawię się juz jutro...
A Co do dysz to nie mam pojęcie jakie są, ale na pewno ostatnie strojenie robił ktoś kto zmieniał parownik w październiku, bo instalcja z 2012 a wtryski z 2015 barracuda. Więc robił poprzedni poprzedni właściciel albo jeszcze poprzedni. Przynajmniej z tego co po papierach doszedłem...
Mało się znam na strojeniu LPG ale ciśnienie wydaje się duże no i pierwszy mnożnik poniżej 1... Generalnie dolna połowa mapy LPG pokrywa się z benzynową, górna połowa jest mniej więcej 0,5cm nad benzynową... jutro screena wstawię...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Zobacz jeszcze jakie masz ciśnienie robocze ustawione w pierwszej zakładce i chyba drugiej podzakładce jeśli masz 300+/ISA2 (ale nie ruszaj go bo wtedy mnożnik znów trzeba by było przesuwać).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
No tak pisałem zadane ciśnienie robocze 1,36 a reduktor na wolnych obrotach trzyma 1,39-1.4...
Jutro rano będę z kumplem jechał to zobaczymy jak w locie wygląda ciśnienie...
Sterownig Stag 300 ISA 2, reduktor taki:
https://jacus.pl/reduktor-magic-iii-com ... p-745.html
Jutro rano będę z kumplem jechał to zobaczymy jak w locie wygląda ciśnienie...
Sterownig Stag 300 ISA 2, reduktor taki:
https://jacus.pl/reduktor-magic-iii-com ... p-745.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Patrzyłem coś tam dziś podczas jazdy i:
-ciśnienie pod obciążeniem nawet przy bucie minimum 1,2-1,3
-ale... przy minimalnym gazie z górki 1.5 bywa 1.7 - 2 bary...
No i pomiar ciśnienia jest tylko dla głowicy od strony pasażera... Ze względu na brak kompensacji...
A jak powinno zachowywać się ciśnienie gazu podczas jazdy na benzynie ?
Bo u mnie skacze... przy bucie spada nawet do 0,9 ale generalnie podobnie reaguje (zmniejsza się/zwiększa) jak podczas jazdy na LPG. Czy na benzynie ciśnienie gazu nie powinno stać w miejscu ?
-ciśnienie pod obciążeniem nawet przy bucie minimum 1,2-1,3
-ale... przy minimalnym gazie z górki 1.5 bywa 1.7 - 2 bary...
No i pomiar ciśnienia jest tylko dla głowicy od strony pasażera... Ze względu na brak kompensacji...
A jak powinno zachowywać się ciśnienie gazu podczas jazdy na benzynie ?
Bo u mnie skacze... przy bucie spada nawet do 0,9 ale generalnie podobnie reaguje (zmniejsza się/zwiększa) jak podczas jazdy na LPG. Czy na benzynie ciśnienie gazu nie powinno stać w miejscu ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Na benzynie nie będzie stać w miejscu, bo to ciśnienie względem ciśnienia w kolektorze ssącym. A jak parownik nie pracuje to nie ma możliwości dobicia ciśnienia jeśli dasz gaz w podłogę (silnik nie generują podciśnienia w kolektorze) i na listwie ciśnienie powinno skoczyć.
Jakiś w miarę nowy ten reduktor magic? Bo one czasem potrafiły puścić ciekły gaz w układ chłodzenia.
Jakiś w miarę nowy ten reduktor magic? Bo one czasem potrafiły puścić ciekły gaz w układ chłodzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
No czytałem właśnie o tym reduktorze że tak może być Ale mój to nówka sztuka, w październiku założony więc go raczej takie problemy nie dotyczą...
Dodano po 50 sekundach:
A to normalne że reduktor tak podbija cisnienie do góry ?
Dodano po 59 sekundach:
Na tą chwilę zaznaczyłem opcję "wyłacz za pierwszym" i zobaczymy jak się gaz wyjezdzi co będzie
Dodano po 51 sekundach:
Pytanie tylko czy dorabiać kompensację czy zostawić jak jest jeśli normalnie jezdzi ?
Dodano po 50 sekundach:
A to normalne że reduktor tak podbija cisnienie do góry ?
Dodano po 59 sekundach:
Na tą chwilę zaznaczyłem opcję "wyłacz za pierwszym" i zobaczymy jak się gaz wyjezdzi co będzie
Dodano po 51 sekundach:
Pytanie tylko czy dorabiać kompensację czy zostawić jak jest jeśli normalnie jezdzi ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?
Możesz dorobić kompensacje, podobnie jak ze ustawieniem zbiornika poprawnie powinna być ale chyba nie widziałem sytuacji gdzie by powodowała problemy.