Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

[B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: Kociemb » 20 lis 2020, 08:59

Witam!
W prawdzie forum B4 a samochód B5 ale to tutaj nie ma znaczenia raczej ;)

Generalnie rzecz jest taka że lpg hula dobrze, tylko 5-10km przed końcem gazu, zanim sterownik rozłączy gaz między 2500-3000 obr występuje szarpnięcie.
W czym problem ? Jest możliwe że ktoś ustawił zbyt niskie ciśnienie wyłączania LPG żeby robić większy przebieg na zbiorniku ? A może czujnik ciśnienia szwankuje ? Jak go sprawdzić ?
Auto mam od piątku także nie wiem kto i co tam grzebał ale jest faktura z 20 pazdziernika na wymianę parownika, filtrów i przegląd instalacji...
Niestety nie zglębiłem jeszcze jaki tam parownik siedzi i jaki konkretnie sterownik... Wiem że stag...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: maciek889 » 20 lis 2020, 14:02

Najlepiej by było sprawdzić jakie ciśnienie ustawione i jakie opóźnienie powrotu na benzynę. Może też włączył opcje przełączania pojedynczych cylindrów na benzynę przy spadkach ciśnienia ("wyłącz przy pierwszym" odznaczone).

Dodano po 51 sekundach:
Albo gaz źle ustawiony i zanim sterownik silnika na podstawie sygnałów z sondy ustawi właściwą dawkę do mija chwila.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: Kociemb » 20 lis 2020, 15:21

W poniedziałek będę miał interfejs to pogrzebie... Ustawienia gazu raczej ok bo jak jest zatankowane to idzie jak burza w pełnym zakresie. Dosłownie kilka km przed końcem gazu jest jedno szarpnięcie przy ok 2500-3000 obrotów(jak silnik przechodzi przez ten zakres ) i dalej ciśnie normalnie...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: maciek889 » 20 lis 2020, 22:10

Może masz zbiornik lpg zamontowany do jazdy na wstecznym czyli podczas przyspieszania ciekły gaz odpływa od rurki pobierającej gaz. A wraz z opóźnieniem przełączania na benzynę może powodować takie problemy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: Kociemb » 21 lis 2020, 10:55

A to ciekawe:) Mówisz że może być o 180' obrócony? Nie wpadłbym na takie coś :) No nic zerkne w poniedziałek na kompie co tam slychac o będziemy myśleć.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: maciek889 » 21 lis 2020, 11:23

Większość tak montuje, bo wygodniej podłączać przewody jak jest niepoprawnie. W załączniku zdjęcie jak powinien być zamontowany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: Kociemb » 23 lis 2020, 19:06

maciek889 pisze:
20 lis 2020, 14:03
Najlepiej by było sprawdzić jakie ciśnienie ustawione i jakie opóźnienie powrotu na benzynę. Może też włączył opcje przełączania pojedynczych cylindrów na benzynę przy spadkach ciśnienia ("wyłącz przy pierwszym" odznaczone).
Ciśnienie ustawionei 1,36 a oscyluje 1,39-1,4
Minimalne ciśnienie 0,7
No i wyłącz przy pierwszym odznaczone

Ciśnienie nie za duże ?

No i do tego widzę że nie ma kompensacji listw wtryskowych... :P

No i butla założona odwrotnie... ale patrzyłem i we wszystkich samochodach tak mam zrobione hehehe

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: maciek889 » 23 lis 2020, 19:54

Kociemb pisze:
23 lis 2020, 19:06
No i wyłącz przy pierwszym odznaczone
To może być problem szczególnie jeśli ktoś zamienił podłączenie wtryskiwacza benzynowego względem gazowego i wtedy jak zechce przerzucić jeden-dwa cylindry na benzynę to na jednym odetnie gaz bez podawania benzyny a na drugim będzie szła benzyna z gazem. Możesz to sprawdzić przełączając pojedyncze wtryskiwacze na benzynę przez zielone ikonki wtryskiwaczy po prawej stronie okna.

I zaznacz wyłącz przy pierwszym bo tak to podbiera benzynę zanim się przełączy całkowicie na benzyne.

Zobacz jeszcze czas błędu ciśnienia jaki masz ustawiony.

A ciśnienie gazu rzeczywiście duże, chyba że ktoś dał za małe dysze wtryskiwaczy i chciał ciśnieniem nadrobić.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: Kociemb » 23 lis 2020, 22:12

Czas błędu 300ms

Wyłączaniem poszczególnych pobawię się juz jutro...

A Co do dysz to nie mam pojęcie jakie są, ale na pewno ostatnie strojenie robił ktoś kto zmieniał parownik w październiku, bo instalcja z 2012 a wtryski z 2015 barracuda. Więc robił poprzedni poprzedni właściciel albo jeszcze poprzedni. Przynajmniej z tego co po papierach doszedłem...

Mało się znam na strojeniu LPG ale ciśnienie wydaje się duże no i pierwszy mnożnik poniżej 1... Generalnie dolna połowa mapy LPG pokrywa się z benzynową, górna połowa jest mniej więcej 0,5cm nad benzynową... jutro screena wstawię...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: maciek889 » 23 lis 2020, 22:20

Zobacz jeszcze jakie masz ciśnienie robocze ustawione w pierwszej zakładce i chyba drugiej podzakładce jeśli masz 300+/ISA2 (ale nie ruszaj go bo wtedy mnożnik znów trzeba by było przesuwać).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: Kociemb » 23 lis 2020, 23:04

No tak pisałem zadane ciśnienie robocze 1,36 a reduktor na wolnych obrotach trzyma 1,39-1.4...

Jutro rano będę z kumplem jechał to zobaczymy jak w locie wygląda ciśnienie...

Sterownig Stag 300 ISA 2, reduktor taki:
https://jacus.pl/reduktor-magic-iii-com ... p-745.html

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: Kociemb » 24 lis 2020, 10:49

Patrzyłem coś tam dziś podczas jazdy i:

-ciśnienie pod obciążeniem nawet przy bucie minimum 1,2-1,3
-ale... przy minimalnym gazie z górki 1.5 bywa 1.7 - 2 bary...

No i pomiar ciśnienia jest tylko dla głowicy od strony pasażera... Ze względu na brak kompensacji...

A jak powinno zachowywać się ciśnienie gazu podczas jazdy na benzynie ?

Bo u mnie skacze... przy bucie spada nawet do 0,9 ale generalnie podobnie reaguje (zmniejsza się/zwiększa) jak podczas jazdy na LPG. Czy na benzynie ciśnienie gazu nie powinno stać w miejscu ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: maciek889 » 24 lis 2020, 11:39

Na benzynie nie będzie stać w miejscu, bo to ciśnienie względem ciśnienia w kolektorze ssącym. A jak parownik nie pracuje to nie ma możliwości dobicia ciśnienia jeśli dasz gaz w podłogę (silnik nie generują podciśnienia w kolektorze) i na listwie ciśnienie powinno skoczyć.
Jakiś w miarę nowy ten reduktor magic? Bo one czasem potrafiły puścić ciekły gaz w układ chłodzenia.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: Kociemb » 24 lis 2020, 12:20

No czytałem właśnie o tym reduktorze że tak może być :P Ale mój to nówka sztuka, w październiku założony więc go raczej takie problemy nie dotyczą...

Dodano po 50 sekundach:
A to normalne że reduktor tak podbija cisnienie do góry ?

Dodano po 59 sekundach:
Na tą chwilę zaznaczyłem opcję "wyłacz za pierwszym" i zobaczymy jak się gaz wyjezdzi co będzie ;)

Dodano po 51 sekundach:
Pytanie tylko czy dorabiać kompensację czy zostawić jak jest jeśli normalnie jezdzi ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B5 2.8 APR STAG] Problem z ciśnienem gazu ?

Post autor: maciek889 » 24 lis 2020, 20:32

Możesz dorobić kompensacje, podobnie jak ze ustawieniem zbiornika poprawnie powinna być ale chyba nie widziałem sytuacji gdzie by powodowała problemy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga