Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
zukreator

Post autor: zukreator » 05 lut 2015, 01:34

stycznik zamknięcia przepustnicy, potencjometr położenia klapy przepływomierza.

analizuj, testuj, szukaj, czytaj, baw sie :)

Awatar użytkownika
pekinski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:39
Lokalizacja: Lębork

Post autor: pekinski » 05 lut 2015, 10:29

to żeś mi napisal ale dzieki:) bede szukal
audi coupe

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lut 2015, 10:37

pekinski, patrz tagi fag odnośnie NG może tam znajdziesz jakieś wskazówki https://audi80.pl/faq-silniki-5zyl-p ... t82686.htm
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
pekinski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:39
Lokalizacja: Lębork

Post autor: pekinski » 05 lut 2015, 10:41

dzieki bardzo
audi coupe

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 05 lut 2015, 13:31

A silnik nie łapie lewego powietrza? Może krokowy stanął? Wymocz go w nafcie i będzie jak nowy. Wyeliminuj nieszczelności. Zobacz czy przepustnica nie jest zaślepiona szlamem od środka. Sprawdz odmę.

Awatar użytkownika
pekinski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:39
Lokalizacja: Lębork

Post autor: pekinski » 06 lut 2015, 20:04

no dzis robilem wszystkie nieszczelnosci przepustnice tez czyscilem ,krokowca podmienilem od auta ojca bo ma taki sam motor i niestety nic z tego ale jak odepne krokowca to obroty maleja do ok 1200 i tak trzymaja oczywiscie na rozgzanym bo zimny gasnie a jak go podlacze to zwieksza do 3 i pul tys a powinien zmiejszyc i to jest dziwne ,jutro jeszcze sprawdze ta odme
audi coupe

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 06 lut 2015, 20:19

Podmień też przepustnicę. Jak to nie pomoże, to zobacz jak będzie zachowywało się gdy podmienisz rozdzielacz. Zobacz też czy wtryskiwacze nie wyszły z kolektora. Jak guma?

Awatar użytkownika
pekinski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:39
Lokalizacja: Lębork

Post autor: pekinski » 06 lut 2015, 20:55

hm wtryski ok bo dzis sprawdzalem ,przepustnica mysle ze nie ale podmienie i postaram sie jutro podmienic rozdzielacz z przeplywka i napisze jakie efekty

[ Dodano: 2015-02-20, 19:18 ]
dziękuje bardzo kolego , okazało sie że przepływka dobra ale ten włącznik czy wyłącznik od przepustnicy niby pykał że działa ale okazało sie że niestety nie . objawy takie że na odpalonym silniku odpiołem wtyczke od tego i nic ale jak zgasiłem i odpaliłem na odpiętej to obroty wskoczyły tak jak powinny :mrgreen: z tym że na odpiętej jak przycisne pedał gazu i puszcze to obroty spadają prawie do zera ale odrazu spowrotem rosną do 900 rpm myśle że wymienie przepustnice i bd ok :mrgreen: sory za błedy ale jestem dyslektykiem i takie tam :P
audi coupe

lukasz56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukasz56 » 14 sty 2019, 19:37

Czy podmieniając kompletny rozdzielacz wtrysku z przeplywomierzem na inny ( wyciagniety z auta bez gazu ) muszę mieć identyczny numer Bosch tego przeplywomierza?
Podmieniłem na kompletną inną jednostkę ( numer się różnił ) i auto nie odpala , po odpięciu wtyczki od potencjometru silnik zapala na pare sekund i gaśnie.
Czy ewentualnie jeśli numer nie bedzie kompatybilny to moge podmienić sam rozdzielacz wtrysku a zostawić stary dół? ( rozdzielacz stary mam uszkodzony )

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?

Post autor: nogiln » 28 lis 2020, 07:25

Witam, czy w zespole regulacji składu mieszanki ( przepływomierz, regulator paliwa) znajduje się czujnik pomiaru ilości zasysanego powietrza?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?

Post autor: maciek889 » 28 lis 2020, 12:58

No jest z boku potencjometr wysyłając sygnał położenia dla układu zapłonowego i też jest używany do stabilizacji obrotów, bo jak ma za bardzo podkręconą przepustnicę nawet z ustawionym do niej czujnikiem zamknięcia to silnik nie zechce zejść z obrotów. Czy nawet jak przed odpaleniem będzie powyżej 0,20V to też stabilizacja nie wystartuje.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?

Post autor: nogiln » 28 lis 2020, 13:11

maciek889 pisze:
28 lis 2020, 12:58
No jest z boku potencjometr wysyłając sygnał położenia dla układu zapłonowego i też jest używany do stabilizacji obrotów, bo jak ma za bardzo podkręconą przepustnicę nawet z ustawionym do niej czujnikiem zamknięcia to silnik nie zechce zejść z obrotów. Czy nawet jak przed odpaleniem będzie powyżej 0,20V to też stabilizacja nie wystartuje.
Do stabilizacji obrotów, ale jakich? Jeśli masz na myśli wolne obroty, to za ich rowną pracę odpowiada nastawnik obrotów biegu jałowego. P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?

Post autor: Pieterb » 28 lis 2020, 14:13

nogiln pisze:
28 lis 2020, 13:11
Jeśli masz na myśli wolne obroty, to za ich rowną pracę odpowiada nastawnik obrotów biegu jałowego. P
nie tylko ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?

Post autor: maciek889 » 28 lis 2020, 15:05

Czujnik nie stabilizuje ale w NG praca zaworu stabilizacji jest mocno powiązana z sygnałem tego czujnika. Nawet po internecie krąży poradnik użytkownika UFOtm walki z obrotami w NG, gdzie ważną sprawą jest właściwe ustawienie tego potencjometru: https://drive.google.com/file/d/0B_ZOP1 ... sp=sharing
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?

Post autor: nogiln » 28 lis 2020, 15:45

Pieterb pisze:
28 lis 2020, 14:13
nogiln pisze:
28 lis 2020, 13:11
Jeśli masz na myśli wolne obroty, to za ich rowną pracę odpowiada nastawnik obrotów biegu jałowego. P
nie tylko ;-)
Jakie jescze inne urządzenia odpowiadają za wolne obroty, tylko proszę nie pisać, że czujniki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga