[B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
pekinski, patrz tagi fag odnośnie NG może tam znajdziesz jakieś wskazówki https://audi80.pl/faq-silniki-5zyl-p ... t82686.htm
no dzis robilem wszystkie nieszczelnosci przepustnice tez czyscilem ,krokowca podmienilem od auta ojca bo ma taki sam motor i niestety nic z tego ale jak odepne krokowca to obroty maleja do ok 1200 i tak trzymaja oczywiscie na rozgzanym bo zimny gasnie a jak go podlacze to zwieksza do 3 i pul tys a powinien zmiejszyc i to jest dziwne ,jutro jeszcze sprawdze ta odme
hm wtryski ok bo dzis sprawdzalem ,przepustnica mysle ze nie ale podmienie i postaram sie jutro podmienic rozdzielacz z przeplywka i napisze jakie efekty
[ Dodano: 2015-02-20, 19:18 ]
dziękuje bardzo kolego , okazało sie że przepływka dobra ale ten włącznik czy wyłącznik od przepustnicy niby pykał że działa ale okazało sie że niestety nie . objawy takie że na odpalonym silniku odpiołem wtyczke od tego i nic ale jak zgasiłem i odpaliłem na odpiętej to obroty wskoczyły tak jak powinny :mrgreen: z tym że na odpiętej jak przycisne pedał gazu i puszcze to obroty spadają prawie do zera ale odrazu spowrotem rosną do 900 rpm myśle że wymienie przepustnice i bd ok :mrgreen: sory za błedy ale jestem dyslektykiem i takie tam
[ Dodano: 2015-02-20, 19:18 ]
dziękuje bardzo kolego , okazało sie że przepływka dobra ale ten włącznik czy wyłącznik od przepustnicy niby pykał że działa ale okazało sie że niestety nie . objawy takie że na odpalonym silniku odpiołem wtyczke od tego i nic ale jak zgasiłem i odpaliłem na odpiętej to obroty wskoczyły tak jak powinny :mrgreen: z tym że na odpiętej jak przycisne pedał gazu i puszcze to obroty spadają prawie do zera ale odrazu spowrotem rosną do 900 rpm myśle że wymienie przepustnice i bd ok :mrgreen: sory za błedy ale jestem dyslektykiem i takie tam
Czy podmieniając kompletny rozdzielacz wtrysku z przeplywomierzem na inny ( wyciagniety z auta bez gazu ) muszę mieć identyczny numer Bosch tego przeplywomierza?
Podmieniłem na kompletną inną jednostkę ( numer się różnił ) i auto nie odpala , po odpięciu wtyczki od potencjometru silnik zapala na pare sekund i gaśnie.
Czy ewentualnie jeśli numer nie bedzie kompatybilny to moge podmienić sam rozdzielacz wtrysku a zostawić stary dół? ( rozdzielacz stary mam uszkodzony )
Podmieniłem na kompletną inną jednostkę ( numer się różnił ) i auto nie odpala , po odpięciu wtyczki od potencjometru silnik zapala na pare sekund i gaśnie.
Czy ewentualnie jeśli numer nie bedzie kompatybilny to moge podmienić sam rozdzielacz wtrysku a zostawić stary dół? ( rozdzielacz stary mam uszkodzony )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?
Witam, czy w zespole regulacji składu mieszanki ( przepływomierz, regulator paliwa) znajduje się czujnik pomiaru ilości zasysanego powietrza?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?
No jest z boku potencjometr wysyłając sygnał położenia dla układu zapłonowego i też jest używany do stabilizacji obrotów, bo jak ma za bardzo podkręconą przepustnicę nawet z ustawionym do niej czujnikiem zamknięcia to silnik nie zechce zejść z obrotów. Czy nawet jak przed odpaleniem będzie powyżej 0,20V to też stabilizacja nie wystartuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?
Do stabilizacji obrotów, ale jakich? Jeśli masz na myśli wolne obroty, to za ich rowną pracę odpowiada nastawnik obrotów biegu jałowego. Pmaciek889 pisze: ↑28 lis 2020, 12:58No jest z boku potencjometr wysyłając sygnał położenia dla układu zapłonowego i też jest używany do stabilizacji obrotów, bo jak ma za bardzo podkręconą przepustnicę nawet z ustawionym do niej czujnikiem zamknięcia to silnik nie zechce zejść z obrotów. Czy nawet jak przed odpaleniem będzie powyżej 0,20V to też stabilizacja nie wystartuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?
Czujnik nie stabilizuje ale w NG praca zaworu stabilizacji jest mocno powiązana z sygnałem tego czujnika. Nawet po internecie krąży poradnik użytkownika UFOtm walki z obrotami w NG, gdzie ważną sprawą jest właściwe ustawienie tego potencjometru: https://drive.google.com/file/d/0B_ZOP1 ... sp=sharing