Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

[B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 30 lis 2020, 16:42

Witam raz jeszcze. :-)

Prośba o pomoc. Silnk ABT 2.0, rok 1992. Audi zakupione z następująca przypadłością (samochód sprowadzony):

1. Silnik dosyć ciężko odpala i od razu wchodzi na wysokie obroty, które nie spadają, mimo rozgrzania i jazd samochodem.
2. Dosyć wolno wskaźnik łapie temeraturę podczas jazdy.
3. Od razu po włączeniu stacyjki - bez odpalania - włącza się wiatrak, który cały czas pracuje, nawet na rozgrzanym już silniku. Nie wyłącza się.

Samochód wygląda na taki, który nie jeździł zbyt wiele, byc może długo stał.

Dziekuję za ewentualną pomoc i uwagi, tym bardziej, że warsztat w którym byłem dzis odmówił diagnostyki i naprawy. Za stary samochód i nie ma wejścia na komputer.
Nie maja czasu na zabawy. :-(
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2020, 21:36 przez B480, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: Silnik 2.0 ABT. 80 B4 1992

Post autor: Pieterb » 30 lis 2020, 20:12

B480 powiem tak wszystko na forum opisywane dziesiątki razy albo więcej ;-) w dodatku skoro od razu po jakichś mechanikach śmigasz którzy naprawiają pewnie nowe cacka - gdzie i sporo pewno zarobią. To wcale się nie dziwię że Ciebie zbyli - bo sam nie raz widywałem takie przypadki.
Może więc szukaj mechaników innych którzy troszkę pamiętają starszą mechanikę - no i chcą przede wszystkim naprawić.

A komputer jest i wtyczka też jest w miejscu na bezpieczniki, tyle że nie widziałem jeszcze warsztatu który by miał taką przejściówkę ;-)

ps chyba że masz trochę pojęcie o mechanice i chęci szukania - to przejrzyj forum a na pewno znajdziesz to co Cię interesuje.
ps 2 popraw temat bo niezgodny z regulaminem!
WRC is for boys.
Group B was for men.

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 30 lis 2020, 21:52

Poprawiony, ;-)

@Pieterb Zgoda, niemniej zawsze milej miec kompetentną, zwięzłą odpowiedź w jednym miejscu.

To jest paradoks. Auto stare, z mechaniką chyba dosyc prosta, a nie ma kto naprawić. <nie wiem>
Nie pierwszy to raz ze starszym autem taki fakt wystepuje.

Trzeba szukac hobbysty. Co za czasy :-/ Gdybym miał warunki, hobbystycznie sam bym ogarniał tematy. Nauczyłbym się. Trzeba sie spieszyć. Za chwilę nie będzie od kogo, to będzie eksluzywna robota :-(

ps. Auto odjechało na lawecie dziś wieczorem do mechanika, który chciał się tym zająć. Mieszka 15 km ode mnie.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: Kociemb » 01 gru 2020, 08:42

Skoro auto pojechalo do mechanika to pewnie nie ważna już diagnoza hehe :P

1. Na dzień dobry po zakupie kable i świece co do odpalania. Co do obrotów to lewe powietrze w dolocie, może podstawka wtrysku ? Albo układ sterowania biegiem jałowym :P Ale nie wiem jak to tam jest zrobione czy tam jest jakiś silniczek krokowy czy co ;)
2. A skąd wiesz że wolno łapie ? Zimno jest to raczej wolno się silniki grzeją :P. Ewentualnie do kontroli termostat, można płyn zmienić jak pradawny :P
3. Wiatrak podłączony na krótko bo albo się termowłącznik popsuł albo było co gorsza coś nie halo z układem chłodzenia że się nie wyrabiał...

4. A przejsciówka o której pisał Pieterb kosztuje 30zł
https://allegro.pl/oferta/adapter-przej ... gLUS_D_BwE

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: h/k » 01 gru 2020, 10:09

Skąd jesteś? Mam tu u siebie mechanika, może ogarnie auto po znajomości.
Również i ja spotykałem się czasem z odmową chociażby prostej diagnostyki VAGiem, a przecież to tylko OBD1... W końcu sam z pomocą forów (w tym tego) to ogarnąłem na tip top.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: Kociemb » 01 gru 2020, 10:53

A no i chodzący non stop wentylator też może zaburzać nagrzewanie silnika czy utrzymanie przez silnik temperatury :P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: Pieterb » 01 gru 2020, 12:28

Kociemb pisze:
01 gru 2020, 08:42
4. A przejsciówka o której pisał Pieterb kosztuje 30zł
https://allegro.pl/oferta/adapter-przej ... gLUS_D_BwE
My to wiemy - My mam namyśli ludzi którzy troszkę pasjonują się motoryzacją i mają te auta od lat. Niestety mechanicy to już niekoniecznie a powodów pewnie kilak co najmniej.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: maciek889 » 01 gru 2020, 14:01

Ja tam wolę naprawiać 80tki. Ludzie którym naprawiałem Audi z lat 80-90' jak przyjeżdżają z czymś po 2004 roku to ich zbywam ale mechaniką zajmuje się hobbystycznie.
1. Pewnie nastawnik biegu jałowego nie działa
2. termostat albo wskaźnik świruje
3. trzeba na początek odłączyć czujnik na chłodnicy a jak nie wyłączy się to szukać dalej.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 01 gru 2020, 14:45

Dziękuję wszystkim za odzew i sugestie. ;-) Jestem ze Swietokrzyskiego, Skarżysko-Kamienna.

Z moich ustaleń wynika, że są dwa typy nastawnika biegu jałowego 4-pinowy i 6-pinowy.
4-pinowy to ten chyba: auto jest, info z dat na częsciach, 04.1992.
Nastawnik 4-pinowy

To oczywiście moje ustalenia, nie mechanika.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: h/k » 02 gru 2020, 10:19

Niestety, to namiarami na swojego mechanika nie pomogę - jestem z woj. pomorskiego.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Odis VW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2020, 13:28
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: Odis VW » 02 gru 2020, 22:55

Jak by co, to mam cały kompletny monowtrysk. Zanim moje audi pojechało na złom, to wymontowałem go w całości.
Też było 2.0 abt sedan z 92 roku.
Silnik krokowy jest zamiennik. Na cztery piny.

U Ciebie, obstawiam czujnik temperatury padnięty.
Może też krokowiec, może termostat.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2020, 23:02 przez Odis VW, łącznie zmieniany 1 raz.

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 06 gru 2020, 12:10

@Odis VW - PW.

Czy po zainstalowaniu innego nastawnika biegu jalowego, konieczne jest strojenie przepustnicy lub innych elementów wtrysku ??
Obrowy spadły - według mechanika - jednak nie do minimalnych, standardowych, które są na biegu jałowym.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: maciek889 » 06 gru 2020, 14:42

Może ktoś kręcił śrubką na zderzaku przepustnicy i ECU nie może cofnąć silniczka na tyle aby czujnik w nastawniku wykrył że przepustnica już się nie opiera na nim.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 06 gru 2020, 14:54

ok, ale co dalej ??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: maciek889 » 06 gru 2020, 20:18

Trzeba by zobaczyć czy cofnięci nastawnika zewnętrznym zasilaniem przepustnica przestaje się na nim opierać. Przy okazji sprawdzić ustawienie TPS i drugiego zderzaka przepustnicy. silniki-czterocylindrowe/pierwotne-usta ... 59167.html
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga