[B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
[B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Witam raz jeszcze.
Prośba o pomoc. Silnk ABT 2.0, rok 1992. Audi zakupione z następująca przypadłością (samochód sprowadzony):
1. Silnik dosyć ciężko odpala i od razu wchodzi na wysokie obroty, które nie spadają, mimo rozgrzania i jazd samochodem.
2. Dosyć wolno wskaźnik łapie temeraturę podczas jazdy.
3. Od razu po włączeniu stacyjki - bez odpalania - włącza się wiatrak, który cały czas pracuje, nawet na rozgrzanym już silniku. Nie wyłącza się.
Samochód wygląda na taki, który nie jeździł zbyt wiele, byc może długo stał.
Dziekuję za ewentualną pomoc i uwagi, tym bardziej, że warsztat w którym byłem dzis odmówił diagnostyki i naprawy. Za stary samochód i nie ma wejścia na komputer.
Nie maja czasu na zabawy.
Pozdrawiam.
Prośba o pomoc. Silnk ABT 2.0, rok 1992. Audi zakupione z następująca przypadłością (samochód sprowadzony):
1. Silnik dosyć ciężko odpala i od razu wchodzi na wysokie obroty, które nie spadają, mimo rozgrzania i jazd samochodem.
2. Dosyć wolno wskaźnik łapie temeraturę podczas jazdy.
3. Od razu po włączeniu stacyjki - bez odpalania - włącza się wiatrak, który cały czas pracuje, nawet na rozgrzanym już silniku. Nie wyłącza się.
Samochód wygląda na taki, który nie jeździł zbyt wiele, byc może długo stał.
Dziekuję za ewentualną pomoc i uwagi, tym bardziej, że warsztat w którym byłem dzis odmówił diagnostyki i naprawy. Za stary samochód i nie ma wejścia na komputer.
Nie maja czasu na zabawy.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2020, 21:36 przez B480, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: Silnik 2.0 ABT. 80 B4 1992
B480 powiem tak wszystko na forum opisywane dziesiątki razy albo więcej w dodatku skoro od razu po jakichś mechanikach śmigasz którzy naprawiają pewnie nowe cacka - gdzie i sporo pewno zarobią. To wcale się nie dziwię że Ciebie zbyli - bo sam nie raz widywałem takie przypadki.
Może więc szukaj mechaników innych którzy troszkę pamiętają starszą mechanikę - no i chcą przede wszystkim naprawić.
A komputer jest i wtyczka też jest w miejscu na bezpieczniki, tyle że nie widziałem jeszcze warsztatu który by miał taką przejściówkę
ps chyba że masz trochę pojęcie o mechanice i chęci szukania - to przejrzyj forum a na pewno znajdziesz to co Cię interesuje.
ps 2 popraw temat bo niezgodny z regulaminem!
Może więc szukaj mechaników innych którzy troszkę pamiętają starszą mechanikę - no i chcą przede wszystkim naprawić.
A komputer jest i wtyczka też jest w miejscu na bezpieczniki, tyle że nie widziałem jeszcze warsztatu który by miał taką przejściówkę
ps chyba że masz trochę pojęcie o mechanice i chęci szukania - to przejrzyj forum a na pewno znajdziesz to co Cię interesuje.
ps 2 popraw temat bo niezgodny z regulaminem!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Poprawiony,
@Pieterb Zgoda, niemniej zawsze milej miec kompetentną, zwięzłą odpowiedź w jednym miejscu.
To jest paradoks. Auto stare, z mechaniką chyba dosyc prosta, a nie ma kto naprawić.
Nie pierwszy to raz ze starszym autem taki fakt wystepuje.
Trzeba szukac hobbysty. Co za czasy Gdybym miał warunki, hobbystycznie sam bym ogarniał tematy. Nauczyłbym się. Trzeba sie spieszyć. Za chwilę nie będzie od kogo, to będzie eksluzywna robota
ps. Auto odjechało na lawecie dziś wieczorem do mechanika, który chciał się tym zająć. Mieszka 15 km ode mnie.
@Pieterb Zgoda, niemniej zawsze milej miec kompetentną, zwięzłą odpowiedź w jednym miejscu.
To jest paradoks. Auto stare, z mechaniką chyba dosyc prosta, a nie ma kto naprawić.
Nie pierwszy to raz ze starszym autem taki fakt wystepuje.
Trzeba szukac hobbysty. Co za czasy Gdybym miał warunki, hobbystycznie sam bym ogarniał tematy. Nauczyłbym się. Trzeba sie spieszyć. Za chwilę nie będzie od kogo, to będzie eksluzywna robota
ps. Auto odjechało na lawecie dziś wieczorem do mechanika, który chciał się tym zająć. Mieszka 15 km ode mnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Skoro auto pojechalo do mechanika to pewnie nie ważna już diagnoza hehe
1. Na dzień dobry po zakupie kable i świece co do odpalania. Co do obrotów to lewe powietrze w dolocie, może podstawka wtrysku ? Albo układ sterowania biegiem jałowym Ale nie wiem jak to tam jest zrobione czy tam jest jakiś silniczek krokowy czy co
2. A skąd wiesz że wolno łapie ? Zimno jest to raczej wolno się silniki grzeją . Ewentualnie do kontroli termostat, można płyn zmienić jak pradawny
3. Wiatrak podłączony na krótko bo albo się termowłącznik popsuł albo było co gorsza coś nie halo z układem chłodzenia że się nie wyrabiał...
4. A przejsciówka o której pisał Pieterb kosztuje 30zł
https://allegro.pl/oferta/adapter-przej ... gLUS_D_BwE
1. Na dzień dobry po zakupie kable i świece co do odpalania. Co do obrotów to lewe powietrze w dolocie, może podstawka wtrysku ? Albo układ sterowania biegiem jałowym Ale nie wiem jak to tam jest zrobione czy tam jest jakiś silniczek krokowy czy co
2. A skąd wiesz że wolno łapie ? Zimno jest to raczej wolno się silniki grzeją . Ewentualnie do kontroli termostat, można płyn zmienić jak pradawny
3. Wiatrak podłączony na krótko bo albo się termowłącznik popsuł albo było co gorsza coś nie halo z układem chłodzenia że się nie wyrabiał...
4. A przejsciówka o której pisał Pieterb kosztuje 30zł
https://allegro.pl/oferta/adapter-przej ... gLUS_D_BwE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Skąd jesteś? Mam tu u siebie mechanika, może ogarnie auto po znajomości.
Również i ja spotykałem się czasem z odmową chociażby prostej diagnostyki VAGiem, a przecież to tylko OBD1... W końcu sam z pomocą forów (w tym tego) to ogarnąłem na tip top.
Również i ja spotykałem się czasem z odmową chociażby prostej diagnostyki VAGiem, a przecież to tylko OBD1... W końcu sam z pomocą forów (w tym tego) to ogarnąłem na tip top.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
A no i chodzący non stop wentylator też może zaburzać nagrzewanie silnika czy utrzymanie przez silnik temperatury
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
My to wiemy - My mam namyśli ludzi którzy troszkę pasjonują się motoryzacją i mają te auta od lat. Niestety mechanicy to już niekoniecznie a powodów pewnie kilak co najmniej.Kociemb pisze: ↑01 gru 2020, 08:424. A przejsciówka o której pisał Pieterb kosztuje 30zł
https://allegro.pl/oferta/adapter-przej ... gLUS_D_BwE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Ja tam wolę naprawiać 80tki. Ludzie którym naprawiałem Audi z lat 80-90' jak przyjeżdżają z czymś po 2004 roku to ich zbywam ale mechaniką zajmuje się hobbystycznie.
1. Pewnie nastawnik biegu jałowego nie działa
2. termostat albo wskaźnik świruje
3. trzeba na początek odłączyć czujnik na chłodnicy a jak nie wyłączy się to szukać dalej.
1. Pewnie nastawnik biegu jałowego nie działa
2. termostat albo wskaźnik świruje
3. trzeba na początek odłączyć czujnik na chłodnicy a jak nie wyłączy się to szukać dalej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Dziękuję wszystkim za odzew i sugestie. Jestem ze Swietokrzyskiego, Skarżysko-Kamienna.
Z moich ustaleń wynika, że są dwa typy nastawnika biegu jałowego 4-pinowy i 6-pinowy.
4-pinowy to ten chyba: auto jest, info z dat na częsciach, 04.1992.
Nastawnik 4-pinowy
To oczywiście moje ustalenia, nie mechanika.
Z moich ustaleń wynika, że są dwa typy nastawnika biegu jałowego 4-pinowy i 6-pinowy.
4-pinowy to ten chyba: auto jest, info z dat na częsciach, 04.1992.
Nastawnik 4-pinowy
To oczywiście moje ustalenia, nie mechanika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Niestety, to namiarami na swojego mechanika nie pomogę - jestem z woj. pomorskiego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 lis 2020, 13:28
- Imię: Jacek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Jak by co, to mam cały kompletny monowtrysk. Zanim moje audi pojechało na złom, to wymontowałem go w całości.
Też było 2.0 abt sedan z 92 roku.
Silnik krokowy jest zamiennik. Na cztery piny.
U Ciebie, obstawiam czujnik temperatury padnięty.
Może też krokowiec, może termostat.
Też było 2.0 abt sedan z 92 roku.
Silnik krokowy jest zamiennik. Na cztery piny.
U Ciebie, obstawiam czujnik temperatury padnięty.
Może też krokowiec, może termostat.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2020, 23:02 przez Odis VW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
@Odis VW - PW.
Czy po zainstalowaniu innego nastawnika biegu jalowego, konieczne jest strojenie przepustnicy lub innych elementów wtrysku ??
Obrowy spadły - według mechanika - jednak nie do minimalnych, standardowych, które są na biegu jałowym.
Czy po zainstalowaniu innego nastawnika biegu jalowego, konieczne jest strojenie przepustnicy lub innych elementów wtrysku ??
Obrowy spadły - według mechanika - jednak nie do minimalnych, standardowych, które są na biegu jałowym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Może ktoś kręcił śrubką na zderzaku przepustnicy i ECU nie może cofnąć silniczka na tyle aby czujnik w nastawniku wykrył że przepustnica już się nie opiera na nim.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
ok, ale co dalej ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
Trzeba by zobaczyć czy cofnięci nastawnika zewnętrznym zasilaniem przepustnica przestaje się na nim opierać. Przy okazji sprawdzić ustawienie TPS i drugiego zderzaka przepustnicy. silniki-czterocylindrowe/pierwotne-usta ... 59167.html