[B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
[B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Witam.
Pewnie temat był już wałkowany, ale nigdzie nie mogę znaleźć jakiejś realnej porady.
Zapala mi się kontrolka ABSu w moim Coupe ABK. Wystarczy, że wyjadę na trase szybkiego ruchu i zaraz się zapala. Standardowo gdy gaszę silnik, to błąd się kasuje i kontrolka gaśnie. I tak w kółko. Dodatkowo przy jakiś małych prędkościach/toczeniu się/dojeżdżaniu do świateł słychać pracujący ABS - mimo, że wcale nie hamuje.
Problem polega na tym, że wszyscy się poddają i nie potrafią zdiagnozować, gdzie jest problem. Koronki ABSu zostały przejrzane, wyczyszczone z syfu, nie są popękane itp. Z tego co czytałem, to czujniki podlegają regulacji. Tyle, że u mnie wszystkie czujniki są tak zapieczone, że nie sposób ich ruszyć w żaden sposób. Nie mogę w ogóle ich wyciągnać. Jedną opcją wydaje się być rozwalenie czujnika na kawałki i wydłubanie. Tyle, że nie wiem, na którym kole jest problem, bo oczywiście VAG nie podaje mi takich informacji. Mam tylko ogólny błąd prędkości koła, ale nie jest podane którego koła.
Jak najsprawniej dojść, gdzie dokładnie tkwi problem? Nie będę przecież wymieniać czujnik po czujniku na chybił-trafił. Drugie pytanie - czy takie czujniki można w ogóle dostać w sklepie/serwisie?
Pozdrawiam
Pewnie temat był już wałkowany, ale nigdzie nie mogę znaleźć jakiejś realnej porady.
Zapala mi się kontrolka ABSu w moim Coupe ABK. Wystarczy, że wyjadę na trase szybkiego ruchu i zaraz się zapala. Standardowo gdy gaszę silnik, to błąd się kasuje i kontrolka gaśnie. I tak w kółko. Dodatkowo przy jakiś małych prędkościach/toczeniu się/dojeżdżaniu do świateł słychać pracujący ABS - mimo, że wcale nie hamuje.
Problem polega na tym, że wszyscy się poddają i nie potrafią zdiagnozować, gdzie jest problem. Koronki ABSu zostały przejrzane, wyczyszczone z syfu, nie są popękane itp. Z tego co czytałem, to czujniki podlegają regulacji. Tyle, że u mnie wszystkie czujniki są tak zapieczone, że nie sposób ich ruszyć w żaden sposób. Nie mogę w ogóle ich wyciągnać. Jedną opcją wydaje się być rozwalenie czujnika na kawałki i wydłubanie. Tyle, że nie wiem, na którym kole jest problem, bo oczywiście VAG nie podaje mi takich informacji. Mam tylko ogólny błąd prędkości koła, ale nie jest podane którego koła.
Jak najsprawniej dojść, gdzie dokładnie tkwi problem? Nie będę przecież wymieniać czujnik po czujniku na chybił-trafił. Drugie pytanie - czy takie czujniki można w ogóle dostać w sklepie/serwisie?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Rób loga albo oglądaj w blokach pomiarowych jakie prędkości widzi sterownik na poszczególnych kołach.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
W blokach pomiarowych widać prędkości kół , tylko nie wiem jak w 80 ale w nowszych działa do 20km/h
Powyżej się rozłącza komunikacja jako zabezpieczenie przed wypadkiem
Dodano po 2 minutach 3 sekundach:
Spróbuj dobić czujnik młotkiem gumowym , teoretycznie powinny być w miedzianych koronkach osadzone to może się ruszą
Powyżej się rozłącza komunikacja jako zabezpieczenie przed wypadkiem
Dodano po 2 minutach 3 sekundach:
Spróbuj dobić czujnik młotkiem gumowym , teoretycznie powinny być w miedzianych koronkach osadzone to może się ruszą
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Mam garść pytań do Was:
1. Jak dokładnie sprawdzić te bloki pomiarowe z prędkością kół? Pytam konkretnie gdzie to znaleźć i jak poprawnie przeprowadzić, nigdy tego nie robiłem.
2. Błąd który się pojawia to: 00597 Wheel Speed Impulses: Deviation. Jak chciałem wpisać inny blok pomiarowy przy okazji to w każdym jest Error. Grupa niedostępna. Jeżeli to są te bloki pomiarowe, o których piszę wcześniej, to się nie da u mnie tego sprawdzić.
3. Koronki był sprawdzane na warsztacie i niby są ok - niby, bo opieram się na tym, co usłyszałem od mechanika. Sprawdzili, wyczyścili i tyle. Wg mnie to czujnik jest sprawny, ale może np jest za daleko od koronki? Problem generalnie się nasila z biegiem czasu: na samym początku to tylko czasami włączał ABS przy dojeżdżaniu do świateł np. Potem pojawiła się kontrolka, ale bardzo sporadycznie, tylko przy dużych prędkościach. Teraz teraz pali się tylko przy większych prędkościach (w mieście nigdy się nie zapaliła), ale zdecydowanie częściej i po krótszym czasie niż wcześniej. Ja już próbowałem sam coś ruszyć przy tych czujnikach, ale nie ma jak - siedzą zapieczone na amen, nie mogę ich ruszyć w żadną stronę. Boje się, że je rozwalę.
4. Czytałem dużo o sprawdzaniu rezystancji multimetrem. Znalazłem wtyczki pod kanapą, tych z przodu jeszcze nie zlokalizowałem, ale rozumiem, że są w okoliach przednich kielichów schowane. Jak to zrobić porządnie? Mam zwykły prosty multimetr - na jaką podziałkę ustawić go i jakie jest prawidłowe wskazanie rezystancji czujnika? Rozumiem, że wkładam jedną końcówkę w jeden przewód, a drugą w drugi i sprawdzam?
Pozdrawiam
1. Jak dokładnie sprawdzić te bloki pomiarowe z prędkością kół? Pytam konkretnie gdzie to znaleźć i jak poprawnie przeprowadzić, nigdy tego nie robiłem.
2. Błąd który się pojawia to: 00597 Wheel Speed Impulses: Deviation. Jak chciałem wpisać inny blok pomiarowy przy okazji to w każdym jest Error. Grupa niedostępna. Jeżeli to są te bloki pomiarowe, o których piszę wcześniej, to się nie da u mnie tego sprawdzić.
3. Koronki był sprawdzane na warsztacie i niby są ok - niby, bo opieram się na tym, co usłyszałem od mechanika. Sprawdzili, wyczyścili i tyle. Wg mnie to czujnik jest sprawny, ale może np jest za daleko od koronki? Problem generalnie się nasila z biegiem czasu: na samym początku to tylko czasami włączał ABS przy dojeżdżaniu do świateł np. Potem pojawiła się kontrolka, ale bardzo sporadycznie, tylko przy dużych prędkościach. Teraz teraz pali się tylko przy większych prędkościach (w mieście nigdy się nie zapaliła), ale zdecydowanie częściej i po krótszym czasie niż wcześniej. Ja już próbowałem sam coś ruszyć przy tych czujnikach, ale nie ma jak - siedzą zapieczone na amen, nie mogę ich ruszyć w żadną stronę. Boje się, że je rozwalę.
4. Czytałem dużo o sprawdzaniu rezystancji multimetrem. Znalazłem wtyczki pod kanapą, tych z przodu jeszcze nie zlokalizowałem, ale rozumiem, że są w okoliach przednich kielichów schowane. Jak to zrobić porządnie? Mam zwykły prosty multimetr - na jaką podziałkę ustawić go i jakie jest prawidłowe wskazanie rezystancji czujnika? Rozumiem, że wkładam jedną końcówkę w jeden przewód, a drugą w drugi i sprawdzam?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Całkiem normalnie się sprawdza - tam jest tylko jedna grupa czyli 000 i w niej widać. Pokaż co tam masz?pproniuk pisze: ↑03 gru 2020, 11:46Mam garść pytań do Was:
1. Jak dokładnie sprawdzić te bloki pomiarowe z prędkością kół? Pytam konkretnie gdzie to znaleźć i jak poprawnie przeprowadzić, nigdy tego nie robiłem.
2. Błąd który się pojawia to: 00597 Wheel Speed Impulses: Deviation. Jak chciałem wpisać inny blok pomiarowy przy okazji to w każdym jest Error. Grupa niedostępna. Jeżeli to są te bloki pomiarowe, o których piszę wcześniej, to się nie da u mnie tego sprawdzić.
A jeszcze tak zapytam a koła to kolega ma takie same?
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Koła mam 205/60/16 na alusach (wzór Audi Competition), oponki Pirelli nówki kupowane 4 lata temu. Praktycznie nowe, bo auto generalnie jest mało jeżdżone.Pieterb pisze: ↑05 gru 2020, 16:28Całkiem normalnie się sprawdza - tam jest tylko jedna grupa czyli 000 i w niej widać. Pokaż co tam masz?pproniuk pisze: ↑03 gru 2020, 11:46Mam garść pytań do Was:
1. Jak dokładnie sprawdzić te bloki pomiarowe z prędkością kół? Pytam konkretnie gdzie to znaleźć i jak poprawnie przeprowadzić, nigdy tego nie robiłem.
2. Błąd który się pojawia to: 00597 Wheel Speed Impulses: Deviation. Jak chciałem wpisać inny blok pomiarowy przy okazji to w każdym jest Error. Grupa niedostępna. Jeżeli to są te bloki pomiarowe, o których piszę wcześniej, to się nie da u mnie tego sprawdzić.
A jeszcze tak zapytam a koła to kolega ma takie same?
Zrobię tego VAGa może jutro, natomiast dzisiaj zrobiłem pomiar multimetrem czujników ABS. Udało mi się znaleźć i dostać się do tych co są z przodu. Wypiąłem z kostki i włożyłem w nie multimetr. Ustawiłem podziałkę na 2000 Ω. O to wyniki, jakie otrzymałem:
Prawy tył: 1197
Lewy tył: 1170
Prawy przód: 905
Lewy przód: 920
Czy po tych wskazaniach można stwierdzić, że np przód mocno odstaje/jest poniżej normy itp?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Nigdy ich nie mierzylem multimetrem, więc nie wiem czy są to dopuszczalne wyniki czy też nie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Najlepiej by było podejrzeć jak wygląda sygnał z tych czujników na oscyloskopie.
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Oscyloskopu niestety nie posiadam. Natomiast sprawdziłem i ponoć wg danych fabrycznych rezystancja powinna mieścić się w przedziale między 800 a 1800 Om. Czyli wg tego jest ok.
Czy ktoś orientuje się jak FABRYCZNIE powinno się przeprowadzić procedurę ustawiania szczeliny między czujnikiem a koronką? Znalazłem na przykładzie A4 B5, że tam szczelina ma wynosić 0,6-0,8mm. I wszystko fajnie, ale jak to zrobić poprawnie? Dosunąć na maxa czujnik do koronki, aż będzie dotykać i potem odsuwać? Pewnie sposobów jest wiele, ale czy ktoś wie jak zaleca producent w przypadku wymiany/wyciągnięcia czujnika?
Czy ktoś orientuje się jak FABRYCZNIE powinno się przeprowadzić procedurę ustawiania szczeliny między czujnikiem a koronką? Znalazłem na przykładzie A4 B5, że tam szczelina ma wynosić 0,6-0,8mm. I wszystko fajnie, ale jak to zrobić poprawnie? Dosunąć na maxa czujnik do koronki, aż będzie dotykać i potem odsuwać? Pewnie sposobów jest wiele, ale czy ktoś wie jak zaleca producent w przypadku wymiany/wyciągnięcia czujnika?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Yyy co do pomiaru oporu chyba jest ok ( sprawdzę w wolnym czasie ) a co do odległości dobijam do końca i już.
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
Przy takich zapieczonych czujnikach jest szansa, że np gumowym młotkiem coś pójdzie czy prędzej rozwale czujnik? Jeszcze nie sprawdzałem tych odległości, ale tak pytam na przyszłość. Jak ostatnio miałem okazję tam zaglądać to żaden czujnik nie chciał się ruszyć.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
A patrzyłeś na vagu czy prędkości te same? Ale raczej na pewno coś nie tak bo brak Ci jednej wartości tak jak Ci pisałem na pw.
Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka
No więc dzisiaj robiłem diagnostykę. Wsiadam, odpalam auto, wchodze w ABS. Od razu zapala mi się kontrolka na desce. Wchodzę w bloki 000 i w numerach 1-4 oraz 7 mam wartości 001, w pozostałych 000. I teraz uwaga uwaga - z ciekawości wchodzę w błędy. A tam błędy! 00597, który już znam oraz : 00285 ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45) 35-10 --- Intermittent.
Błędy skasowałem i już w ogóle nie wróciły. Żadne. Zgasiłem. Odpaliłem znowu i znowu wchodzę w grupę 000 a tam mała zmiana: pod numerem 5 także mam 001. Jak zacząłem jechać, to wróciło do 000.
W trakcie jazdy zauważyłem, że raczej wartości pod numerami 1-4 są do siebie zbliżone - jedyne co mogę się na siłę przyczepić, to czasami pod 4 widać było lekkie odstępstwa. Ale to na zasadzie, że za chwile wszystko wracało do normy. Kolumna nr 4 to które koło?
Jestem w szoku, że pokazało mi dokładny błąd które koło jest wadliwe. Nigdy wcześniej nie pokazywało. Czy to oznacza, że mam winowajcę i ten czujnik prawy przód jest przyczyną całego zamieszania?