Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

[B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: pproniuk » 29 lis 2020, 11:18

Witam.

Pewnie temat był już wałkowany, ale nigdzie nie mogę znaleźć jakiejś realnej porady.

Zapala mi się kontrolka ABSu w moim Coupe ABK. Wystarczy, że wyjadę na trase szybkiego ruchu i zaraz się zapala. Standardowo gdy gaszę silnik, to błąd się kasuje i kontrolka gaśnie. I tak w kółko. Dodatkowo przy jakiś małych prędkościach/toczeniu się/dojeżdżaniu do świateł słychać pracujący ABS - mimo, że wcale nie hamuje.

Problem polega na tym, że wszyscy się poddają i nie potrafią zdiagnozować, gdzie jest problem. Koronki ABSu zostały przejrzane, wyczyszczone z syfu, nie są popękane itp. Z tego co czytałem, to czujniki podlegają regulacji. Tyle, że u mnie wszystkie czujniki są tak zapieczone, że nie sposób ich ruszyć w żaden sposób. Nie mogę w ogóle ich wyciągnać. Jedną opcją wydaje się być rozwalenie czujnika na kawałki i wydłubanie. Tyle, że nie wiem, na którym kole jest problem, bo oczywiście VAG nie podaje mi takich informacji. Mam tylko ogólny błąd prędkości koła, ale nie jest podane którego koła.

Jak najsprawniej dojść, gdzie dokładnie tkwi problem? Nie będę przecież wymieniać czujnik po czujniku na chybił-trafił. Drugie pytanie - czy takie czujniki można w ogóle dostać w sklepie/serwisie?

Pozdrawiam
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: Pieterb » 29 lis 2020, 11:52

pproniuk pisze:
29 lis 2020, 11:18
Koronki ABSu zostały przejrzane, wyczyszczone z syfu, nie są popękane itp.
a każdy z nich ma taką samą ilość zębów?
pproniuk pisze:
29 lis 2020, 11:18
Mam tylko ogólny błąd prędkości koła, ale nie jest podane którego koła.
napisz konkretnie co to za błąd
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: maciek889 » 29 lis 2020, 14:47

Rób loga albo oglądaj w blokach pomiarowych jakie prędkości widzi sterownik na poszczególnych kołach.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: dzikx » 01 gru 2020, 12:14

W blokach pomiarowych widać prędkości kół , tylko nie wiem jak w 80 ale w nowszych działa do 20km/h
Powyżej się rozłącza komunikacja jako zabezpieczenie przed wypadkiem

Dodano po 2 minutach 3 sekundach:
Spróbuj dobić czujnik młotkiem gumowym , teoretycznie powinny być w miedzianych koronkach osadzone to może się ruszą

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: pproniuk » 03 gru 2020, 11:46

Mam garść pytań do Was:

1. Jak dokładnie sprawdzić te bloki pomiarowe z prędkością kół? Pytam konkretnie gdzie to znaleźć i jak poprawnie przeprowadzić, nigdy tego nie robiłem.

2. Błąd który się pojawia to: 00597 Wheel Speed Impulses: Deviation. Jak chciałem wpisać inny blok pomiarowy przy okazji to w każdym jest Error. Grupa niedostępna. Jeżeli to są te bloki pomiarowe, o których piszę wcześniej, to się nie da u mnie tego sprawdzić.

3. Koronki był sprawdzane na warsztacie i niby są ok - niby, bo opieram się na tym, co usłyszałem od mechanika. Sprawdzili, wyczyścili i tyle. Wg mnie to czujnik jest sprawny, ale może np jest za daleko od koronki? Problem generalnie się nasila z biegiem czasu: na samym początku to tylko czasami włączał ABS przy dojeżdżaniu do świateł np. Potem pojawiła się kontrolka, ale bardzo sporadycznie, tylko przy dużych prędkościach. Teraz teraz pali się tylko przy większych prędkościach (w mieście nigdy się nie zapaliła), ale zdecydowanie częściej i po krótszym czasie niż wcześniej. Ja już próbowałem sam coś ruszyć przy tych czujnikach, ale nie ma jak - siedzą zapieczone na amen, nie mogę ich ruszyć w żadną stronę. Boje się, że je rozwalę.

4. Czytałem dużo o sprawdzaniu rezystancji multimetrem. Znalazłem wtyczki pod kanapą, tych z przodu jeszcze nie zlokalizowałem, ale rozumiem, że są w okoliach przednich kielichów schowane. Jak to zrobić porządnie? Mam zwykły prosty multimetr - na jaką podziałkę ustawić go i jakie jest prawidłowe wskazanie rezystancji czujnika? Rozumiem, że wkładam jedną końcówkę w jeden przewód, a drugą w drugi i sprawdzam?

Pozdrawiam
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 314
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: Sando » 03 gru 2020, 22:18

dzikx pisze:
01 gru 2020, 12:16
...
Dodano po 2 minutach 3 sekundach:
Spróbuj dobić czujnik młotkiem gumowym , teoretycznie powinny być w miedzianych koronkach osadzone to może się ruszą
Po tylu latach? Raczej zapomnij o tym - próbowałem wydostać ten czujnik z większego Audi - niestety pomogła tylko metoda zniszczenia starego, ponieważ koronka była tak zapieczona że musiałem ją wyjmować w kawałkach.
Obrazek
B2 CY
B4 1Z
Dużo literatury motoryzacyjnej:
http://chomikuj.pl/chomikos21

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: Pieterb » 05 gru 2020, 16:28

pproniuk pisze:
03 gru 2020, 11:46
Mam garść pytań do Was:

1. Jak dokładnie sprawdzić te bloki pomiarowe z prędkością kół? Pytam konkretnie gdzie to znaleźć i jak poprawnie przeprowadzić, nigdy tego nie robiłem.

2. Błąd który się pojawia to: 00597 Wheel Speed Impulses: Deviation. Jak chciałem wpisać inny blok pomiarowy przy okazji to w każdym jest Error. Grupa niedostępna. Jeżeli to są te bloki pomiarowe, o których piszę wcześniej, to się nie da u mnie tego sprawdzić.
Całkiem normalnie się sprawdza - tam jest tylko jedna grupa czyli 000 i w niej widać. Pokaż co tam masz?
A jeszcze tak zapytam a koła to kolega ma takie same?
WRC is for boys.
Group B was for men.

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: pproniuk » 05 gru 2020, 22:58

Pieterb pisze:
05 gru 2020, 16:28
pproniuk pisze:
03 gru 2020, 11:46
Mam garść pytań do Was:

1. Jak dokładnie sprawdzić te bloki pomiarowe z prędkością kół? Pytam konkretnie gdzie to znaleźć i jak poprawnie przeprowadzić, nigdy tego nie robiłem.

2. Błąd który się pojawia to: 00597 Wheel Speed Impulses: Deviation. Jak chciałem wpisać inny blok pomiarowy przy okazji to w każdym jest Error. Grupa niedostępna. Jeżeli to są te bloki pomiarowe, o których piszę wcześniej, to się nie da u mnie tego sprawdzić.
Całkiem normalnie się sprawdza - tam jest tylko jedna grupa czyli 000 i w niej widać. Pokaż co tam masz?
A jeszcze tak zapytam a koła to kolega ma takie same?
Koła mam 205/60/16 na alusach (wzór Audi Competition), oponki Pirelli nówki kupowane 4 lata temu. Praktycznie nowe, bo auto generalnie jest mało jeżdżone.

Zrobię tego VAGa może jutro, natomiast dzisiaj zrobiłem pomiar multimetrem czujników ABS. Udało mi się znaleźć i dostać się do tych co są z przodu. Wypiąłem z kostki i włożyłem w nie multimetr. Ustawiłem podziałkę na 2000 Ω. O to wyniki, jakie otrzymałem:

Prawy tył: 1197
Lewy tył: 1170
Prawy przód: 905
Lewy przód: 920

Czy po tych wskazaniach można stwierdzić, że np przód mocno odstaje/jest poniżej normy itp?
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: Pieterb » 06 gru 2020, 07:31

Nigdy ich nie mierzylem multimetrem, więc nie wiem czy są to dopuszczalne wyniki czy też nie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: maciek889 » 06 gru 2020, 14:50

Najlepiej by było podejrzeć jak wygląda sygnał z tych czujników na oscyloskopie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: pproniuk » 07 gru 2020, 21:50

Oscyloskopu niestety nie posiadam. Natomiast sprawdziłem i ponoć wg danych fabrycznych rezystancja powinna mieścić się w przedziale między 800 a 1800 Om. Czyli wg tego jest ok.

Czy ktoś orientuje się jak FABRYCZNIE powinno się przeprowadzić procedurę ustawiania szczeliny między czujnikiem a koronką? Znalazłem na przykładzie A4 B5, że tam szczelina ma wynosić 0,6-0,8mm. I wszystko fajnie, ale jak to zrobić poprawnie? Dosunąć na maxa czujnik do koronki, aż będzie dotykać i potem odsuwać? Pewnie sposobów jest wiele, ale czy ktoś wie jak zaleca producent w przypadku wymiany/wyciągnięcia czujnika?
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: dzikx » 08 gru 2020, 13:23

Yyy co do pomiaru oporu chyba jest ok ( sprawdzę w wolnym czasie ) a co do odległości dobijam do końca i już.

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: pproniuk » 09 gru 2020, 12:17

dzikx pisze:
08 gru 2020, 13:23
Yyy co do pomiaru oporu chyba jest ok ( sprawdzę w wolnym czasie ) a co do odległości dobijam do końca i już.
Przy takich zapieczonych czujnikach jest szansa, że np gumowym młotkiem coś pójdzie czy prędzej rozwale czujnik? Jeszcze nie sprawdzałem tych odległości, ale tak pytam na przyszłość. Jak ostatnio miałem okazję tam zaglądać to żaden czujnik nie chciał się ruszyć.
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: Pieterb » 09 gru 2020, 13:32

A patrzyłeś na vagu czy prędkości te same? Ale raczej na pewno coś nie tak bo brak Ci jednej wartości tak jak Ci pisałem na pw.
WRC is for boys.
Group B was for men.

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [B4 ABK] Błąd ABS - diagnostyka

Post autor: pproniuk » 13 gru 2020, 18:24

Pieterb pisze:
09 gru 2020, 13:32
A patrzyłeś na vagu czy prędkości te same? Ale raczej na pewno coś nie tak bo brak Ci jednej wartości tak jak Ci pisałem na pw.
No więc dzisiaj robiłem diagnostykę. Wsiadam, odpalam auto, wchodze w ABS. Od razu zapala mi się kontrolka na desce. Wchodzę w bloki 000 i w numerach 1-4 oraz 7 mam wartości 001, w pozostałych 000. I teraz uwaga uwaga - z ciekawości wchodzę w błędy. A tam błędy! 00597, który już znam oraz : 00285 ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45) 35-10 --- Intermittent.
Błędy skasowałem i już w ogóle nie wróciły. Żadne. Zgasiłem. Odpaliłem znowu i znowu wchodzę w grupę 000 a tam mała zmiana: pod numerem 5 także mam 001. Jak zacząłem jechać, to wróciło do 000.

W trakcie jazdy zauważyłem, że raczej wartości pod numerami 1-4 są do siebie zbliżone - jedyne co mogę się na siłę przyczepić, to czasami pod 4 widać było lekkie odstępstwa. Ale to na zasadzie, że za chwile wszystko wracało do normy. Kolumna nr 4 to które koło?

Jestem w szoku, że pokazało mi dokładny błąd które koło jest wadliwe. Nigdy wcześniej nie pokazywało. Czy to oznacza, że mam winowajcę i ten czujnik prawy przód jest przyczyną całego zamieszania?
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga