Nie odpala audi 100c3
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 maja 2020, 08:05
- Imię: Artur
Nie odpala audi 100c3
Witam członków grupy. Posiadam audi 100 c3 2.0 115km z instalacją gazową, wtrysk mechaniczny. Po długim postoju ponad 3 miesiące audi kręci lecz nie odpala, zazwyczaj gdy wracałem z zagranicy po długiej nieobecności audi zawsze odpalała bez problemu, iskra jest, przewody zapłonowe nowe bo miały przebicie i były zawilgocone, palec wporządku styki w kopułce przetarte , wymieniony filterek gazu, mazut z parownika wyczyszczony, bezpieczniki sprawdzone, pompke z zbiornika słychać. Świece są mokre. Wcześniej miałem z nią problemy gdyż miewała wystrzały i gięła się blaszka , kilka razy ją prostowałem ,później nawet zgięta nie przeszkadzała w pracy silnika, odpalała i jeździła. Może są jakieś przekaźniki których styki mogły zaśniedzieć poprzez długi okres postoju? Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Nie odpala audi 100c3
Jak masz świece zalane i wystrzały to zobacz czy klapa przepływomierza nie zahaczyła się w pozycji uniesionej. Wtedy będzie paliwo dawać zaraz po włączeniu zapłonu i zanim zakręcisz rozrusznikiem zalanie świec murowane.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 maja 2020, 08:05
- Imię: Artur
Re: Nie odpala audi 100c3
Klapa spietrzająca chodzi luźno, wiem że musi być ustawiona w odpowiedniej pozycji bo inaczej ociera lub blokuje, na nią zwróciłem największą uwage, zdejmowałem filtr i nawet delikatnie brat unosił klapę a ja próbowałem odpalić. Co do niej chodzi luźno bez zastrzeżeń
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Nie odpala audi 100c3
Odpalał ten samochód na LPG? Może wyjmij bezpiecznik pompy paliwa i spróbuj odpalić na lpg. Bo jak masz iskrę i paliwo to jedynie rzeczy jak przestawiony rozrząd (i przy okazji zapłon bo aparat jest na wałku rozrządu) może uniemożliwiać odpalenie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 maja 2020, 08:05
- Imię: Artur
Re: Nie odpala audi 100c3
Tak, odpalałem zawsze na lpg, na benzynie nie odpali,( łapie ale nie zapali) dopiero przy wyższych obrotach pracuje na benzynie gdy przełącze z lpg.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 maja 2020, 08:05
- Imię: Artur
Re: Nie odpala audi 100c3
Przeczytałem FAQ na temat problem z odpalaniem silnika i tam jest opisane jak sprawdzić czujnik halla, zrobiłem test. Odpiąłem wtyczkę z czujnika halla wziąłem kawałek przewodu i wpiąłem w środkowy pin, przekrecilem zapłon i drugą strona przewodu dotykałem do masy, słychać jak przeskakuje iskra w kopułce a czy powinna byc iskra również przy stykaniu przewodu z masą?? Później zdjąłem środkowy przewód łączący cewke z rozdzielaczem, położyłem na masie, ponownie włączyłem zapłon i wtedy iskra przeskakuje na obu przewodach. Proszę o podpowiedz czy hall jest sprawny bo nie wiem czy dobrze myślę??
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Nie odpala audi 100c3
Co masz na myśli pisząc że przeskakiwała na obu przewodach? Na przewodach wysokiego napięcia i halla czy na dwóch końcach przewody wysokiego napięcia, gdzie miałeś dwie przerwy?
A iskra powinna przeskakiwać chyba tylko przy odłączaniu przewodu. Choć przy dołączaniu też może przeskoczyć jeśli zbyt wolno przykładasz przewód do masy albo słabo łączy (układ łapie mikro-przerwy zanim masa się dobrze załączy).
A iskra powinna przeskakiwać chyba tylko przy odłączaniu przewodu. Choć przy dołączaniu też może przeskoczyć jeśli zbyt wolno przykładasz przewód do masy albo słabo łączy (układ łapie mikro-przerwy zanim masa się dobrze załączy).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 maja 2020, 08:05
- Imię: Artur
Re: Nie odpala audi 100c3
Mam na myśli to że gdy włożyłem kawałek przewodu we wtyczkę do czujnika halla( w środkowy pin) włączyłem zapłon i drugą końcówką z tej wtyczki stykałem do masy słychać było jak iskra przeskakuje w kopułce aparatu zapłonowego. Nie wiem czy powinna również iskra się pojawiać na końcówce przewodu stykającego z masą. Wyłączyłem zapłon następnie zdjąłem przewód zasilający z cewki na aparat zapłonowy i położyłem go na metalowej czesci. Włączyłem zapłon i wtedy na przewodzie z cewki oraz tym na krótko z wtyczki czujnika przeskakiwała iskra
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Nie odpala audi 100c3
Przewód zasilający masz na myśli przewód wysokiego napięcia? I zdjąłeś z cewki czy kopułki rozdzielacza? A tak to nie powinno być że iskra przeskakuje między kablem czujnika halla a masą. Może ECU (nie wiem jak w tym modelu ale często to cienkie kable przykręcone do silnika w okolicy alternatora) albo cewka ma słabe połączenie z masą i zamiast ładunek pójść prosto do masy to przeskakuje kablem sygnałowym. Zmierz między brązowym na kostce czujnika halla a minusem na akumulatorze jakie masz napięcie (nie powinno być więcej niż jakieś 0,1V).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 maja 2020, 08:05
- Imię: Artur
Re: Nie odpala audi 100c3
Przewód zdjąłem z kopułki rozdzielacza, z cewki nie sciągałem. Drugi przewód na krótko miałem wpięty w wtyczke czujnika halla i po przekręconym zapłonie na obu przewodach skacze iskra
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Gdy przyłozę do masy oczywiście
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Gdy przyłozę do masy oczywiście
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga