[B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
[B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Witam. Mam pewien problem z odpaleniem pojazdu po wymianie pompy wtryskowej. Na początku zaznaczę, że może to być spowodowane tym, że przed zdemontowaniem starej pompy wtryskowej nie zaznaczyłem sobie tzw. punktu odniesienia do statycznego kąta wtrysku, przez co ciężko mi teraz się wstrzelić we właściwe wartości. Dodatkowo byłem zmuszony do założenia starego nastawnika ponieważ ten wyrzucał mi błąd - 00541 - Potentiometer for Slide Travel Sensor (G99) [German; Schieberweg] 07-00 Signal too low. Prawdopodobnie nie był kompatybilny z moim ECU więc nie zastanawiając się po prostu wrzuciłem ten ze starej pompy, który nie robił mi żadnych problemów. Przy okazji wymiany pompy wymieniłem pasek rozrządu, rozrząd ustawiony książkowo. Na ten moment samochód chodzi dopóki podaję mu tzw. plaka. Przy kręceniu rozrusznikiem mam wrażenie, że silnik chciałby chodzić, jest jakby bliski odpaleniu...
Przy którymś z kolei zakręceniu silnik pracował ok 10 sekund, reagował na gaz, po czym, zgasł...
Przy którymś z kolei zakręceniu silnik pracował ok 10 sekund, reagował na gaz, po czym, zgasł...
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
spróbuj popuścić wtryski bo może zapowietrzyło ja po regeneracji pompy musiałem tak zrobić
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Początkowo miałem problem z tym, że nie podawało paliwa na wtryski, ale ten problem już rozwiązany. Chyba pozostaje mi tylko ustawić kąt wtrysku na zegar. Wiadomo skąd taki dorwać?
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Tak, to faktycznie 1Z. Czy mógłbyś mi przybliżyć temat?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
tematów jest cała masa i nie tylko na naszym forum, ten silnik przecież był w wielu autach grupy vw - wystarczy użyć googla. A na youtubie masa filmików.
Oczywiście jest teraz jeden warunek, skoro se wcześniej nie poznaczyłeś to teraz musisz się pobawić metodą na czuja i chybił trafił na tyle by auto odpaliło.
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Myślałem, że istnieją magiczne sposoby na to. Znam procedurę i posiadam vaga, ale uważam, że znalezienie odpowiedniego statycznego kąta wtrysku za pomocą zegara będzie najszybszą opcją.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
hmm, czy są jakieś magiczne to nie wiem. Wiem że są znaki i jeśli się na nie złoży auto ma odpalić bo i tak do poprawnego ustawienia potrzebuje rozgrzania.
Nie jestem specjalnie specem od tdika(chodź aktualnie też już posiadam ale pd i się go uczę) ale wymianę pompy robiłem raz z kolegą dawno temu i z niczym nie było problemów, więc się da.
A Ty musisz mieć gdzieś poza zakresem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Widzę ze niektórzy lubia sobie komplikować życie Najprostrzy i najszybszy sposób to ustawienie początku wtrysku właśnie za pomocą vaga a nie zegara ...zegarem to trzeba się męczyć w zwykłym dieslu bez komputera ,a nie w tdi
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Nie lubię... Ale cóż mam zrobić kiedy pojazd nie odpala a jak już odpali to na kilka sekund i gaśnie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Gasniecie silnika nie ma nic wspólnego z ustawieniem poczatku wtrysku ,to wina albo zastanej pompy łopatkowej w pompie wytryskowej ,co jest bardzo częstym przypadkiem w pompie która długo nie była używana ,albo paliwa z którego wytrąca się parafina i blokuje filtr paliwaMaldriax pisze: ↑08 lut 2021, 20:00Nie lubię... Ale cóż mam zrobić kiedy pojazd nie odpala a jak już odpali to na kilka sekund i gaśnie?
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Filtr paliwa nowy, wymieniony razem z pompą. W takim razie jak to rozruszać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 lut 2021, 23:09
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Witam Witam Czy mógłby kolega Munior mi napisać jakiś kontakt do siebie Mam problem z moją audi 80 b4 1.9 tdi
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1.9 1Z] Problem z odpaleniem po wymianie pompy wtryskowej.
Od tego jest forum by poszukać tematy związane z problemem Twojego Auta , a nie męczyć Muniora na priv swoimi problemami.grzegorz1986850 pisze: ↑24 lut 2021, 23:17Witam Witam Czy mógłby kolega Munior mi napisać jakiś kontakt do siebie Mam problem z moją audi 80 b4 1.9 tdi