Przewód paliwowy ABK
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Przewód paliwowy ABK
Siemka forumowicze
Mam problem z "szlaufikiem" paliwowym w moim ABK, Otóż swoje lata te przewody niestety przeżyły a więc kupno kolejnego używanego mija się z celem bo przerobiłem już 2 sztuki w tym 2 nie zdatne do użytkownia kompletnie. Czy ktoś tu na forum zakuwał te przewody na nowo lub stosował jakiś inny patent?
Wyciek mam w tym miejscu
https://m.fotosik.pl/zdjecie/5d0175cc4f1b87e5
Byłem dzisiaj pytać w Hansa Flex w Legnicy ale gość mówił, że ma za duże szczęki aby mi to zakuc na nowo. Mówił też żebym wywalił te zakucie i zacisnal opaska ale wolałbym jakieś fachowe rozwiązanie. W internecie znalazłem, takie zdjęcie na którym widać że ktoś założył nowe gumowe węże bez tego stalowego oplotu
https://m.fotosik.pl/zdjecie/869c3fbaef4907fe
To co chce zrobić to poprawić oba zakucia oraz wymienić ten wężyk co idzie do wtrysku rozruchowego na nowy ( tylko czy znajdę taki cienki w oplocie hmm?), ponieważ w jednym przewodzie cieknie ten cienki ( jest on tylko osadzony na wcisk na takim karbowanym króćcu), drugi przewód cieknie tylko z tego zakucia co zaznaczyłem na foto a trzeci który też "leżakuje" na półce to tryska z każdej szczeliny jak pistolet na wodę.
Mam problem z "szlaufikiem" paliwowym w moim ABK, Otóż swoje lata te przewody niestety przeżyły a więc kupno kolejnego używanego mija się z celem bo przerobiłem już 2 sztuki w tym 2 nie zdatne do użytkownia kompletnie. Czy ktoś tu na forum zakuwał te przewody na nowo lub stosował jakiś inny patent?
Wyciek mam w tym miejscu
https://m.fotosik.pl/zdjecie/5d0175cc4f1b87e5
Byłem dzisiaj pytać w Hansa Flex w Legnicy ale gość mówił, że ma za duże szczęki aby mi to zakuc na nowo. Mówił też żebym wywalił te zakucie i zacisnal opaska ale wolałbym jakieś fachowe rozwiązanie. W internecie znalazłem, takie zdjęcie na którym widać że ktoś założył nowe gumowe węże bez tego stalowego oplotu
https://m.fotosik.pl/zdjecie/869c3fbaef4907fe
To co chce zrobić to poprawić oba zakucia oraz wymienić ten wężyk co idzie do wtrysku rozruchowego na nowy ( tylko czy znajdę taki cienki w oplocie hmm?), ponieważ w jednym przewodzie cieknie ten cienki ( jest on tylko osadzony na wcisk na takim karbowanym króćcu), drugi przewód cieknie tylko z tego zakucia co zaznaczyłem na foto a trzeci który też "leżakuje" na półce to tryska z każdej szczeliny jak pistolet na wodę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Przewód paliwowy ABK
Te zakucia i przewody w stalowym oplocie na 80tkach się skończyły. A4ki B5 już miały gumowe i zaciskane opaskami (choć na listwie doprowadzający był zakuty ale na ścianie grodziowej już był na opaskę na łączeniu z metalowym). Widać policzyli że stalowy oplot to za dużo albo po prostu to jeszcze relikt czasów mechanicznego wtrysku, który pracował na wyższym ciśnieniu i na wtrysku elektronicznym wystarczy bez okuć.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Re: Przewód paliwowy ABK
Rozebralem jeden przewód i wygląda to tak. Jedyne co to nie wiem z jakiego materiału był wykonany ten cienki przewód. Bo mam wrażenie że to jakies tworzywo chyba, że po tylu latach tak guma stwardniala.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/088fe11caea173c9
https://m.fotosik.pl/zdjecie/0b2c3941d62c7339
https://m.fotosik.pl/zdjecie/59b7e9a40192f97b
https://m.fotosik.pl/zdjecie/34fbfa405bfffd5d
Ten główny w środku ma fi8 mm a z zewnątrz bez stalowego oplotu 13mm
https://m.fotosik.pl/zdjecie/088fe11caea173c9
https://m.fotosik.pl/zdjecie/0b2c3941d62c7339
https://m.fotosik.pl/zdjecie/59b7e9a40192f97b
https://m.fotosik.pl/zdjecie/34fbfa405bfffd5d
Ten główny w środku ma fi8 mm a z zewnątrz bez stalowego oplotu 13mm
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Przewód paliwowy ABK
Sam sobie zakuj ogarnij dobrego "elektryka" który ma zaciskarkę i tulejki małe.. To najtansza jak masz dojscie..
Najdroższa i też skuteczna do kupienia w Internecie, skorzystaj z złącz skręcanych "FARO"
Najdroższa i też skuteczna do kupienia w Internecie, skorzystaj z złącz skręcanych "FARO"
Ostatnio zmieniony 12 lut 2021, 17:36 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Re: Przewód paliwowy ABK
Ale ten przewód fi8 ma zewnątrz 13mm to elektryk coś takiego będzie miał? Bo ten cienki to on tylko na wcisk siedzi jak na kraniku w starym motocyklu
Dodano po 1 godzinie 2 minutach 18 sekundach:
I tulejki elektryczne chyba bolcem są zaciskane więc to odpada. Chyba że mówisz o czymś innym... Pokaż
Dodano po 1 godzinie 2 minutach 18 sekundach:
I tulejki elektryczne chyba bolcem są zaciskane więc to odpada. Chyba że mówisz o czymś innym... Pokaż
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Przewód paliwowy ABK
Mówie o prasie hydraulicznej nawet do 120mm2 sa. A i ręczna mechaniczna też może być są do 40mm2 , wystarczy kupić rurkę miedzianą odpowiedni rozmiar i zakuć, lub wykorzystać elektryczne ale te pełne ale uciać oczko by sama rurka została... Zaciskarki są bezbolcowe zaciskają w sześciokąt...
Dodano po 1 minucie 11 sekundach:
Dodano po 1 minucie 11 sekundach:
Jarewa pisze: ↑12 lut 2021, 19:22Mówie o prasie hydraulicznej recznej nawet do 120mm2 sa. A i ręczna mechaniczna też może być są do 40mm2 , wystarczy kupić rurkę miedzianą odpowiedni rozmiar i zakuć, lub wykorzystać elektryczne ale te pełne ale uciać oczko by sama rurka została... Zaciskarki są bezbolcowe zaciskają w sześciokąt. Hydrauliczna zaciska w całości 2cm a mechaniczna 5mm...
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Re: Przewód paliwowy ABK
A jakie Jarku zastosować przewody? Ten cienki kurde nie wiem czy fabrycznie był gumowy czy z tworzywa bo on nie był zakuty tylko na wcisk, a w sprzedaży są teflonowe z oplocie 3.2mm
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Re: Przewód paliwowy ABK
Ja kilka dni temu wymieniałem przewody paliwowe w AAH na TEKALAN
Super sprawa i nie ma mowy o korozji. Jedyne miejsce gdzie zostawiłem "oryginał" to przewody w oplocie do listwy wtryskowej. Połączyłem 8mm miedz z 8mm tekalan za pomocą złączek skręcanych, takich jak do lpg. Należy jednak pamiętać, że tworzywo należy wzmacniać za pomocą tulejek wewnętrznych.
W twoim przypadku możesz wymienić całość i w miejscy gdzie idzie ten cienki przewód zastosować trójnik skręcany. Wszystko do kupienia na tubes international.
Tekalan:
https://allegro.pl/oferta/przewod-waz-t ... 6864824221
Końcówki itp.
https://sklep.tubes-international.pl/pl ... isnieniowe
Tak dobrze pomierysz, to wszystko złożysz jak klocki lego, bez dodatkowego sprzętu.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Re: Przewód paliwowy ABK
Zakupiłem kilka metrów przewodu Tekalan, ponieważ ten cienki fabrycznie miał oznaczenie PA 10. Jest on zew. 5mm a wew. 3mm czyli dokładnie taki sam. Tylko pytanie się teraz nasuwa czy można go osadzic na tym kroccu który ma 4mm poprzez podgrzanie krocca i wciśnięcie go w przewód? Czytałem gdzieś w internecie, że Tekalan należy wciskać na zimno. Tylko nie mam tyle siły w łapach za żadne skarby nie uda mi się.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Re: Przewód paliwowy ABK
Ja pomogłem sobie zgrzewarką do rur PP.
Położyłem metalowy krócieć na rozgrzanej płycie zgrzewarki, i jak się rozgrzał wcisnąłem na niego tekalan. Wyszło jak z fabryki. Jeżeli nie masz zgrzewarki, myślę że i lutownica da rade. Musisz tylko rozgrzewać element na który chcesz nasunąć tekalan a nie sam tekalan
Położyłem metalowy krócieć na rozgrzanej płycie zgrzewarki, i jak się rozgrzał wcisnąłem na niego tekalan. Wyszło jak z fabryki. Jeżeli nie masz zgrzewarki, myślę że i lutownica da rade. Musisz tylko rozgrzewać element na który chcesz nasunąć tekalan a nie sam tekalan
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Re: Przewód paliwowy ABK
No właśnie wyczytałem na jakimś forum Forda Capri, że taka metoda jest błędna. Ponoć gdy tak robili to ciekło im.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Re: Przewód paliwowy ABK
może to wszystko kwestia ciśnienia w układzie - u mnie nic nie cieknie