Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Zamiana silnika na 1.6

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mysza240
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:27
Lokalizacja: Wąbrzeżno

Post autor: mysza240 » 03 sty 2008, 14:36

markus_2884 pisze:Pod te węże co idą do nagrzewnicy mam trójniki są podłączone do nich węże do parownika. Sprawdzałem jak ciepłe są węże i te co idą do parownika to ich dotknąć nie można a te co idą do nagrzewnicy to letnie były.

Spróbuj podpiąć inaczej parownik.tak jak piszesz mi podłączyli gaz na trójnikach. Niestety ogrzewanie słabiutkie miałem l

I jeszcze napisz kiedy wymieniałeś nagrzewnice bo jeśli miałeś wycieki i dolewałeś napewno wode a to momęt i się nagrzewnica zakamieniona

Co do pompy to moja po wyciągnięciu wyglądała ok ale jak wymieniłem na nową to nie odpowietrzał się 2 dni tylko po 10 minutach

Cudów nie ma też niedawno walczyłem z tym i okazało się była zapchana nagrzewnica mimo że woda przechodziła lodówka w aucie była.Pozdrawiam

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 sty 2008, 14:52

Podstawowa sprawa to właściwe odpowietrzenie nagrzewnicy poprzez luzowanie opaski na krućcu wyjściowym z nagrzewnicy przy silniku pracującym na wolnych obrotach ( chyba , że masz tam specjalny zaworek do odpowietrzania ) a dopiero później możesz bawić się z przeróbkami .

Awatar użytkownika
Hary89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:40
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Hary89 » 03 sty 2008, 15:01

Witam ja mam silnik 1.6 PP i szczeze mówiac jak bym miał sie cofnąć do kupna samochodu to bym go nie kupił.. :-|
Moim zdaniem jest on za wolny, ma słabą dynamike, jest taki zamulowanty lepiej kup 1.8

Pozdrawiam
RobertO

markus_2884
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 gru 2007, 00:15

Post autor: markus_2884 » 04 sty 2008, 12:10

Do mysza240: Nagrzewnica jest w moim samochodzie od dwóch tygodni i była nowa ze sklepu.

Po wielu mękach nagrzewnica się odpowietrzyła i teraz jest ok, tylko nie wiem dlaczego, aż tyle czasu zajęło mi jej odpowietrzanie?

Może jak pisze mysza240 to pompa wody, ale teraz jest odpowietrzony, nagrzewnica działa ok, więc do końca zimy daje sobie spokój z układem chłodzenia skoro działa.

Zostaje przy tym silniku
Skoro z wodą jest już ok, to resztę też się uda zrobić. Pisząc resztę to mam na myśli pływające obroty. Ale o tym to poszukam w innych tematach a jak nie znajdę to pewnie pojawi się nowy temat.

Dzięki koledzy za pomoc.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2008, 00:04

Witam, wg moich doświadczeń odpowietrzenie układu chłodzenia w moim aucie było i jest zawsze kłopotliwe zawsze musi mi się zagotować kilka razy płyn, podczas tej operacji ogrzewanie raz jest raz niema. Zwykle jest tak że jadę w normalny zimny dzień 90km/h po wymianie płyn gotuje się wszystko bulgocze. Po odkręceniu korka ucieka z 0,5l płynu oba przewody odchodzące od chłodnicy gorące, chłodnica w miejscu gdzie dochodzą przewody gorąca z drugiej strony zimna (jakby zapowietrzona). Wtedy zwykle się zatrzymuje (za drugim i trzecim razem jeździłem koło domu) stawiam samochód do wystygnięcia a na drugi dzień chodziło jak w zegarku. Miałem tak dwóch silnikach w poprzednim i tym, co mam teraz. Tak samo było w TDI 1Z w B4 mojego ojca po tym jak zmieniłem termostat też ogrzewanie szalało woda się gotowała, cały czas odpowietrzałem tym zaworkiem na wężu od nagrzewnicy za każdym razem jak go odkręcałem to wylatywało z niego trochę pary i płyn, ale po kilku dniach się uspokoiło i jest dobrze.

markus_2884
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 gru 2007, 00:15

Post autor: markus_2884 » 06 sty 2008, 00:15

Koledzy mam taką prośbę czy może ktoś mi podesłać na e-mail markus2884@tlen.pl fotki z poprawnym podłączeniem podciśnień w 1,8 NE. Bo poprzedni właściciel mojego auta to jakiś "rzeźnik" :evil: był chyba, bo jeśli chodzi o podciśnienia to prawie nic nie jest podłączone
- wężyk od zapłonu wisi nie podłączony,
- od obudowy filtra powietrza nic nie jest podłączone,
- rozgałęznik od podciśnienia co idzie do serwa hamulca zaślepiony.

<buu>

[ Dodano: 2008-01-11, 03:29 ]
Nawiązując jeszcze do odpowietrzania układu chłodzenia to wymieniłem rurkę metalową od układu chłodzenia. I samochód odpowietrzył sie jak trzeba, bardzo szybko, aż byłem w szoku.
Zalałem płyn odkręciłem odpowietrznik na wężu co idzie do nagrzewnicy jak sie woda polała to zakręciłem później trochę po pompowałem wężem tym górnym od chłodnicy, a później odpaliłem samochód wentylator się włączył na chłodnicy i wszystko jest GIT. :mrgreen:
I ten problem co miałem, że musiałem mieć 2000 obrotów żeby wewnątrz w samochodzie było ciepło to już go nie ma. Rurka w środku była cała skorodowana + kamień i w jednym miejscu zgnieciona i nie było pewnie obiegu takiego jaki powinien być.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl