Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Andrzej_Szpadel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2020, 11:13

[B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Post autor: Andrzej_Szpadel » 15 maja 2021, 11:00

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie dodatkowego wężyka, który jest wpięty między kolektorem dolotowym a silniczkiem krokowym, idzie on do jakiegoś wynalazku przykręconego przy chłodnicy a stamtąd idzie do trójniczka w przewodzie od nagrzewnicy

[Zdjęcie pod maską
(ZDJ bardzo stare ;) )

Chciałbym się do wiedzieć, od czego to jest i czy mogę to wywalić :D, na schematach nigdzie nie widziałem takiego rozwiązania i po wszystkich zdjęciach, które widziałem na internecie krokowiec jest podpięty po prostu krótkim wężem do dolotu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Post autor: maciek889 » 15 maja 2021, 13:19

To była wsadzane u niemców aby samochód spełniał wyższą normę emisji spalin (głównie na papierze). Przed czy po rozgrzaniu (stąd podłączenie do węża wody) wpuszcza lewe powietrze do dolotu. W naszych warunkach jedyną funkcje jaką może wykonywać to sprawianie problemów z pracą silnika.

Awatar użytkownika
Andrzej_Szpadel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2020, 11:13

Re: [B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Post autor: Andrzej_Szpadel » 15 maja 2021, 15:17

Biorąc się za uszczelnianie dolotu wywaliłem to badziewie spod maski, zostało wywalić trójnik z przewodu od nagrzewnicy i wymienić końcówkę przy serwo hamulcowym bądź cały przewód, ponieważ ma dwie końcówki na rurki do podciśnienia od tego złomu, które zaślepiłem.
Dzięki za informację :) praca silnika się poprawiła, przestał mieć wahania obrotów po rozgrzaniu, te rurki trzymały się dosłownie na niczym i wychodziły bez oporu, miałem też pęknięty łącznik od zaworu odmy w pokrywie rozrządu to założyłem od 1.9 TDi bo od benzyny kosztował 20x więcej.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Post autor: h/k » 24 maja 2021, 19:22

Jeśli mówisz o grzybku odmy na pokrywie zaworów to nówkę Topran (wiem, wiem - zazwyczaj firmę omijam, lecz tylko od niej są niektóre nietypowe i potrafią dać radę) ABK kilka lat temu za 50 zł kupowałem. Ten z TDI może identyczny jest, nie mam pojęcia.
Element bocznikujący przepustnicę to dokładnie zawór biegu jałowego, nie silniczek. Czasem warto go wyczyścić i obowiązkowo po tym naoliwić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl