Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Andrzej_Szpadel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2020, 11:13

[B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Post autor: Andrzej_Szpadel » 15 maja 2021, 11:00

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie dodatkowego wężyka, który jest wpięty między kolektorem dolotowym a silniczkiem krokowym, idzie on do jakiegoś wynalazku przykręconego przy chłodnicy a stamtąd idzie do trójniczka w przewodzie od nagrzewnicy

[Zdjęcie pod maską
(ZDJ bardzo stare ;) )

Chciałbym się do wiedzieć, od czego to jest i czy mogę to wywalić :D, na schematach nigdzie nie widziałem takiego rozwiązania i po wszystkich zdjęciach, które widziałem na internecie krokowiec jest podpięty po prostu krótkim wężem do dolotu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Post autor: maciek889 » 15 maja 2021, 13:19

To była wsadzane u niemców aby samochód spełniał wyższą normę emisji spalin (głównie na papierze). Przed czy po rozgrzaniu (stąd podłączenie do węża wody) wpuszcza lewe powietrze do dolotu. W naszych warunkach jedyną funkcje jaką może wykonywać to sprawianie problemów z pracą silnika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Andrzej_Szpadel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2020, 11:13

Re: [B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Post autor: Andrzej_Szpadel » 15 maja 2021, 15:17

Biorąc się za uszczelnianie dolotu wywaliłem to badziewie spod maski, zostało wywalić trójnik z przewodu od nagrzewnicy i wymienić końcówkę przy serwo hamulcowym bądź cały przewód, ponieważ ma dwie końcówki na rurki do podciśnienia od tego złomu, które zaślepiłem.
Dzięki za informację :) praca silnika się poprawiła, przestał mieć wahania obrotów po rozgrzaniu, te rurki trzymały się dosłownie na niczym i wychodziły bez oporu, miałem też pęknięty łącznik od zaworu odmy w pokrywie rozrządu to założyłem od 1.9 TDi bo od benzyny kosztował 20x więcej.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

Post autor: h/k » 24 maja 2021, 19:22

Jeśli mówisz o grzybku odmy na pokrywie zaworów to nówkę Topran (wiem, wiem - zazwyczaj firmę omijam, lecz tylko od niej są niektóre nietypowe i potrafią dać radę) ABK kilka lat temu za 50 zł kupowałem. Ten z TDI może identyczny jest, nie mam pojęcia.
Element bocznikujący przepustnicę to dokładnie zawór biegu jałowego, nie silniczek. Czasem warto go wyczyścić i obowiązkowo po tym naoliwić.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga