Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Jest wiele samochodów które po latach stają się klasykami i zyskują na wartości, nawet polskie maluchy.
Ale z tego co widzę audi 80 było ich dużo i były a nawet są wytrzymałe i do dziś ich dużo jeździ po drogach. Więc jak myślicie ? Kiedy można się spodziewać aby audi 80 stało się klasykiem i wartościowym samochodem?
Ja miałem golfa MK1 z 1979 roku w kiepskim stanie i ktoś kupił ode mnie za 4 tysięcy. A mam też audi 80 z 1986 roku i jest warte tylko ceny złomowej, myślicie, że jak go potrzymam jeszcze ze 7 lat to wzrośnie jego wartość ?
Ale z tego co widzę audi 80 było ich dużo i były a nawet są wytrzymałe i do dziś ich dużo jeździ po drogach. Więc jak myślicie ? Kiedy można się spodziewać aby audi 80 stało się klasykiem i wartościowym samochodem?
Ja miałem golfa MK1 z 1979 roku w kiepskim stanie i ktoś kupił ode mnie za 4 tysięcy. A mam też audi 80 z 1986 roku i jest warte tylko ceny złomowej, myślicie, że jak go potrzymam jeszcze ze 7 lat to wzrośnie jego wartość ?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3792
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
żeby było klasykiem, to musi być coś warte, i coś sobą reprezentować. No chyba, że poczekasz 20 lat A kiedy będą warte ? To zobacz na ceny urquattro, S2, RS2, albo zwykłego Coupe quattro I znajdź wspólny mianownik
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4657
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
@domagalag problemem jest to że są za trwałe i za dużo ich jest. Zobacz takie starsze BMW sprzed 1990 jak np. 3ka E30 czy nawet już E36 z lat 90 cena rośnie. Raz że te samochody rdzewiały i do tego młodzież je lubiła zakatować. Pewnie cena słabszych wersji Audi pójdzie w górę jak już ludzie zajeżdża większość egzemplarzy na śmierć i oddadzą na złom.
Czy polskie samochody to zwykle ich cena zawiera koszt zakupu skorupy + koszt remontu.
Czy polskie samochody to zwykle ich cena zawiera koszt zakupu skorupy + koszt remontu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Niektóre odmiany B3 czy B4 już przynajmniej nieco zyskują na wartości. Oczywiście mowa o zadbanych sztukach.
Uważam, że określanie "klasyk" na podstawie kryterium ilości egzemplarzy co ma w zwyczaju część ludzi, jest co najmniej niepoważne. Zresztą dla jednego stosunkowo popularne starsze Audi czy Mercedes W124 to bardzo cenione auto, a inny fan (a może "fan"?) starej motoryzacji nawet nie raczy zwrócić uwagi. BTW kiedyś się śmiałem z fanów polskich samochodowych wyrobów licencyjnych, teraz dużo bardziej szanuję czyjeś pasje nawet tego typu.
Nie zmienia to faktu, że 80 to pełnoprawny i z tego co widzę dość dobrze postrzegany youngtimer. Szkoda, że dbanie o te auta to czasami zdaje się taki duży problem dla niektórych osób, co mnie bardzo dziwi - szczególnie patrząc na dużo młodsze auta oraz co się stało z równolatkami takiej B3 czy B4.
W sumie np. dla takiego pasjonata jak ja, to ta wartość rynkowa ma niskie znaczenie. I tak reprezentuje sobą o wiele więcej.
Uważam, że określanie "klasyk" na podstawie kryterium ilości egzemplarzy co ma w zwyczaju część ludzi, jest co najmniej niepoważne. Zresztą dla jednego stosunkowo popularne starsze Audi czy Mercedes W124 to bardzo cenione auto, a inny fan (a może "fan"?) starej motoryzacji nawet nie raczy zwrócić uwagi. BTW kiedyś się śmiałem z fanów polskich samochodowych wyrobów licencyjnych, teraz dużo bardziej szanuję czyjeś pasje nawet tego typu.
Nie zmienia to faktu, że 80 to pełnoprawny i z tego co widzę dość dobrze postrzegany youngtimer. Szkoda, że dbanie o te auta to czasami zdaje się taki duży problem dla niektórych osób, co mnie bardzo dziwi - szczególnie patrząc na dużo młodsze auta oraz co się stało z równolatkami takiej B3 czy B4.
W sumie np. dla takiego pasjonata jak ja, to ta wartość rynkowa ma niskie znaczenie. I tak reprezentuje sobą o wiele więcej.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
No niestety ale tak to działa chociaz "klasyk " to może nie do końca fortunne słowo. Wartość takich powiedzmy "starszych " samochodów czy miana ich na żeby nie używać slowa klasyki bardziej użyłbym słowa kultowe podyktowana jest właśnie ilością bo tak to działa. Jest czegoś mało jest bardziej kultowe i ceny wzrastają, jest czegoś dużo ceny sa niskie i nie ma statusu "kultowego". Kiedys takich maluchy to czasem ludzie sprzedawali za 50 zł, teraz ceny są jakie sa - bo jest tego mało. Czy Audi bedzie kiedyś klasykiem czy kultowym samochodem , pewnie tak , ale za jaki czas nikt nie zgadnie. Musi upłynąc na tyle dużo czasu ,że samochody te praktycznie znikną z rynku. Wszytskie słabe jakościowo sztuki pójda na żyletki , i zostana te bdb które ludzie bedą sobie cenić , lub sztuki do remontu. Ale ,że tych samochodów jest stosunkowo sporo , i jakoś tam trzymają się kupy pewnie to troche potrwa.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Na tą chwilę tylko "specjalne" wersje są coś warte. Pomijając S i RS to w sumie zostaje Compi, Coupe R5 i V6 oraz Cabrio. Reszta to niestety nadal zwykłe auta użytkowe
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Dziękuję za odpowiedzi i poglądy.
Jednak to fakt, przeanalizowałem i wasze odpowiedzi i czytałem, że ich dużo i trzymają się dobrze, inne mało typowe typu quattro czy coupe co ich mało to nabyły wartości. Inne marki aut są młodsze a już są kultowe bo są rzadkie gdyż większość poszła na żyletki.
To chyba tak jak z monetami i znaczkami, nie liczy się, że są bardzo stare, tylko unikatowe i rzadkie egzemplarze.
Jednak to fakt, przeanalizowałem i wasze odpowiedzi i czytałem, że ich dużo i trzymają się dobrze, inne mało typowe typu quattro czy coupe co ich mało to nabyły wartości. Inne marki aut są młodsze a już są kultowe bo są rzadkie gdyż większość poszła na żyletki.
To chyba tak jak z monetami i znaczkami, nie liczy się, że są bardzo stare, tylko unikatowe i rzadkie egzemplarze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
No niestety. Bardzo dziwne kryterium, ale tak już na tym rynku jest.
Przy czym zauważyłem, że z Avantami robi się nieco podobna sytuacja jak ze starymi Volvo w kombi, bardzo mało zadbanych sztuk w ogłoszeniach.
Coraz bardziej też widzę, że dobrze utrzymane nawet pospolite sztuki zwracają uwagę, przynajmniej w moich stronach.
Osobiście cieszę się, że auto jeszcze gdzeniegdzie popularne, gdyż z częściami nie ma problemów i cenowo jest na dzień dzisiejszy bardzo dobrze.
Przy czym zauważyłem, że z Avantami robi się nieco podobna sytuacja jak ze starymi Volvo w kombi, bardzo mało zadbanych sztuk w ogłoszeniach.
Coraz bardziej też widzę, że dobrze utrzymane nawet pospolite sztuki zwracają uwagę, przynajmniej w moich stronach.
Osobiście cieszę się, że auto jeszcze gdzeniegdzie popularne, gdyż z częściami nie ma problemów i cenowo jest na dzień dzisiejszy bardzo dobrze.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Nie bez powodu jak teraz szukałem to kryteria były dość wąskie - nie ważne czy sedan, avant czy Coupe byle 2,3 R5, 2,8 V8 lub ostatecznie 2,0 16V. Reszta nie miała znaczenia a ceny i tak nie są jakoś super niskie. 2 miesiące czekania na taki, który w minimalnym stopniu mnie zainteresuje.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Coraz trudniej o coś konkretnego - dlatego jeśli czujemy klimat to warto trzymać i dbać nawet pomimo zapędów na coś innego.
W Trójmieście jest z wyborem w ogóle ciężko.
W Trójmieście jest z wyborem w ogóle ciężko.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
To fakt, po swoją gnałem do Białegostoku.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Dyskusja dyskusją, a wczoraj kupiłem najnowszego Automobilistę z 80 B3 na okładce.
Cóś czuję, że temat drgnie i może to być ostatni gwizdek na kupno przynajmniej względnego egzemplarza w dobrej cenie i cieszenie się nim na co dzień. Być może na razie tylko lekko pójdą w górę. Oby to nie skończyło się skrajnościami cenowymi, moim zdaniem nie powinno być ani za tanie bo ludzie dalej będą je katować, ani za drogie.
Cóś czuję, że temat drgnie i może to być ostatni gwizdek na kupno przynajmniej względnego egzemplarza w dobrej cenie i cieszenie się nim na co dzień. Być może na razie tylko lekko pójdą w górę. Oby to nie skończyło się skrajnościami cenowymi, moim zdaniem nie powinno być ani za tanie bo ludzie dalej będą je katować, ani za drogie.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
- zmora69x
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sie 2021, 10:42
- Imię: Jacek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Mieszkam w Bieszczadach a dokładniej w Ustrzykach Dolnych i śmiało mogę powiedzieć że tu 80-ek jest sporo. Wystarczy przejechać miasto i wcale nie trzeba się rozglądać by co chwilę parę minąć jadących lub zaparkowanych. Praktycznie gdzie by nie stanąć tam zawsze jakaś 80-ka stoi. Dużo tu młodzieży takimi jeździ. Więc czy to będzie auto kultowe czy klasyk moim zdaniem zależy od regionu i w jednym będzie to szybciej w innym później. Po swoje jechałem prawie 100 kilometrów i zastanawiałem się czy za dużo nie dałem tu gdzie mieszkam już mi chcieli dać prawie podwójną cenę jeśli bym chciał sprzedać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Masz rację.
Co ciekawe, dla potwierdzenia u mnie w Trójmieście już kilka razy słyszałem o tym aucie, że to "klasyk".
Cóż, można się buntować albo i nie, ale czas leci i auta naszego dzieciństwa widocznie zyskują to miano. Dla mnie to tam spoko, może w końcu co niektórzy otworzą oczy, zacznie się porządek i te co dają chociaż nadzieję na remont zostaną ogarnięte jak trzeba, a kompletnie zamęczone czy lepione wiadrami kitu (oby ich jak najmniej)posłużą za lepszych lub gorszych dawców części.
Co ciekawe, dla potwierdzenia u mnie w Trójmieście już kilka razy słyszałem o tym aucie, że to "klasyk".
Cóż, można się buntować albo i nie, ale czas leci i auta naszego dzieciństwa widocznie zyskują to miano. Dla mnie to tam spoko, może w końcu co niektórzy otworzą oczy, zacznie się porządek i te co dają chociaż nadzieję na remont zostaną ogarnięte jak trzeba, a kompletnie zamęczone czy lepione wiadrami kitu (oby ich jak najmniej)posłużą za lepszych lub gorszych dawców części.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Kiedy Audi 80 będzie klasykiem motoryzacji?
Sąsiad ale u nas jest spory tych aut. Fakt, że większośc obecnie to piekne okazy - Bytów obecnie mekką S2 Coupe, RS2 czy "zwykłych" kłatrówek. U nas w małym 3city też nie brak rodzynków, tylko trzeba wiedzieć kto je ma i gdzie trzymah/k pisze: ↑20 wrz 2021, 22:06Masz rację.
Co ciekawe, dla potwierdzenia u mnie w Trójmieście już kilka razy słyszałem o tym aucie, że to "klasyk".
Cóż, można się buntować albo i nie, ale czas leci i auta naszego dzieciństwa widocznie zyskują to miano. Dla mnie to tam spoko, może w końcu co niektórzy otworzą oczy, zacznie się porządek i te co dają chociaż nadzieję na remont zostaną ogarnięte jak trzeba, a kompletnie zamęczone czy lepione wiadrami kitu (oby ich jak najmniej)posłużą za lepszych lub gorszych dawców części.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga