[B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
Wszystko złożyłem do tzw. kupy i nie ma cudów, nie odpala. Pomyślałem że kurde, otworzę przepływkę "na siłę" (na kork od tymbarka) i o, odpalił. Nie mam pojęcia jak to pracowało przez tyle czasu, bo ta sprężyna była tak napięta że odczuwalnie siły trzeba było użyć do otwarcia klapy..
Na razie przestawiłem klapkę tak że pracuje w miarę jako tako i nie gaśnie. Pozostaje też zaadaptować TPS i ustawić tą przepływkę na te 12%
Błędy na VAGu - lambda. Czyszczenie wtyczki nie pomogło na nią więc muszę od spodu jakoś zajrzeć.
Reakcja na gaz marna, żeby się wkręcił to delikatnie, inaczej się zadusza.
Będę wtykał paluchy i zdawał relację.
(PS nie ma mowy że włożę sekwencję. Działał super na IIgen i będzie działał znowu. Also taka inwestycja w to auto... nie )
Na razie przestawiłem klapkę tak że pracuje w miarę jako tako i nie gaśnie. Pozostaje też zaadaptować TPS i ustawić tą przepływkę na te 12%
Błędy na VAGu - lambda. Czyszczenie wtyczki nie pomogło na nią więc muszę od spodu jakoś zajrzeć.
Reakcja na gaz marna, żeby się wkręcił to delikatnie, inaczej się zadusza.
Będę wtykał paluchy i zdawał relację.
(PS nie ma mowy że włożę sekwencję. Działał super na IIgen i będzie działał znowu. Also taka inwestycja w to auto... nie )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
...do czasu następnego strzału. Ta archaiczna instalacja jest do monowtrysków, no i druga ważna rzecz - zero korekty dawki bo jeździ tylko na "cugu", no chyba że krokowiec, centralka i sonda sprawne i wszystko 100% zestrojone to zwracam honor, ale i tak reakcja raczej powolna.
Sekwencja przy wykorzystaniu tego co się da ze starej LPG i oczywiście już z gazem w dowodzie kosztowało mnie w ABK na początku 2018 roku 900 zł na używanych szpejach z kompletną robotą moich gazowników oraz (krótką ale jednak) gwarancją i wątpie że istotnie podrożało. Spokój bezcenny...
Jak zależy Ci na aucie i sporo nim jeszcze pojeździć. to zachęcam.
Sekwencja przy wykorzystaniu tego co się da ze starej LPG i oczywiście już z gazem w dowodzie kosztowało mnie w ABK na początku 2018 roku 900 zł na używanych szpejach z kompletną robotą moich gazowników oraz (krótką ale jednak) gwarancją i wątpie że istotnie podrożało. Spokój bezcenny...
Jak zależy Ci na aucie i sporo nim jeszcze pojeździć. to zachęcam.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
nie jestem pewien czy kręcenie tam po omacku z odpiętą sondą(niedziałającą) to dobre rozwiązanie, nawet mając podgląd na to co się ustawia, no ale..... druga rzecz jak ustawiałeś zapłon na bp to gwarantuję że sam sobie narobiłeś problemów właśnie przez to i żadne adaptacje raczej nie wiele tu dadzą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
To może przerobienie ABK na gaźnik rozwiązało by problem. Przerabianie mechanicznego wtrysku na gaźnik było popularne swojego czasu. Tutaj będzie trzeba podobnie zrobić metalową przekładkę uszczelki zasłaniającą część kanałów dolotowych w których były wtryskiwacze aby kolektor ssący z gaźnikowca był szczelny.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
Hmm, Maćku może i jest to jakieś rozwiązanie ale w dzisiejszych czasach to powiem nie ładnie - cofanie się w rozwoju.
Dziś taniej kupić używaną sekwencje i przerobić, fakt jest też taki że jak nie doprowadzi teraz bp do ładu to i sekwencja nic tu nie da. Fakt może być też taki że auto i takiego nakładu nie warte ale to już autor wie najlepiej.
Ps ostatnio doprowadziłem do ładu też po strzale gazu abk który może był wart 1-1,5 tys i to nie wiem i gość przerobił na sekwencje gdzia dał chyba ok tys. I jemu się to opłacało, więc.....
Dziś taniej kupić używaną sekwencje i przerobić, fakt jest też taki że jak nie doprowadzi teraz bp do ładu to i sekwencja nic tu nie da. Fakt może być też taki że auto i takiego nakładu nie warte ale to już autor wie najlepiej.
Ps ostatnio doprowadziłem do ładu też po strzale gazu abk który może był wart 1-1,5 tys i to nie wiem i gość przerobił na sekwencje gdzia dał chyba ok tys. I jemu się to opłacało, więc.....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
Pieterb, dokładnie.
Przy czym ABK największą upierdliwość moim zdaniem ma w już mocno leciwym rozwiązaniu pomiaru parametru ilości powietrza zrealizowanym na potencjometrze, ale dziś i na to są rozwiązania przynajmniej na pewien czas, a nawet chyba gdzieś jest modyfikacja na "gorący drucik".
Z TPSami oryginalnymi robi się mały kłopot, ale jeszcze bywają.
Warto czy nie warto zakładać sekwencję to już trzeba samemu ocenić. Mało tego jeździ nawet w znośnym stanie, do tego z tego co pamiętam z tematu auta kolegi cyssiek to na zapuszczone ono nie wygląda.
Więcej w tej materii nie dopiszę, nie chcę się narzucać ze zdaniem jako fan tego modelu, tak jak i w sumie C4.
Przy czym ABK największą upierdliwość moim zdaniem ma w już mocno leciwym rozwiązaniu pomiaru parametru ilości powietrza zrealizowanym na potencjometrze, ale dziś i na to są rozwiązania przynajmniej na pewien czas, a nawet chyba gdzieś jest modyfikacja na "gorący drucik".
Z TPSami oryginalnymi robi się mały kłopot, ale jeszcze bywają.
Warto czy nie warto zakładać sekwencję to już trzeba samemu ocenić. Mało tego jeździ nawet w znośnym stanie, do tego z tego co pamiętam z tematu auta kolegi cyssiek to na zapuszczone ono nie wygląda.
Więcej w tej materii nie dopiszę, nie chcę się narzucać ze zdaniem jako fan tego modelu, tak jak i w sumie C4.
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
Mechanicznie jest już blisko cycka, ostatnia rzecz to amortyzatory które leżą i kwitną w przedpokoju
Niestety pracowałem przez ostatnie pół roku w warsztacie i auto troszkę dostało po dupie jako śmietnikowóz, więc w środku jest tragedia. No i po zimie jakaś ruda wyłazi co mnie przyprawia o mdłości.
Ale nie o tym..
Doprowadziłem do stanu w którym silnik pracuje blisko cukierka - trzyma stabilne obroty 850rpm, nic nie trzęsie i ładnie się wkręca. W VAGu sprawdziłem że sonda podaje 0.65V stale i niezmiennie - musiałem byłem ją uszkodzić przy okazji robienia sprzęgła, cóż - moja wina i teraz się odpłaca. Może się uda podmienić lambdę u znajomego to zobaczymy czy coś się zmieniło, bo wciąż potrafi stracić moc gdy zaczyna pracować pod obciążeniem - takie symptomy jak kolega wcześniej opisał, że jakoś co 30 sekund się sytuacja zmienia. No i potrafi jeszcze postrzelać popierdzieć jak mu się na niskich obrotach nagle w palnik da, czyli przelewa.
Jestem dobrej myśli i wraca mi wiara w to pudło pełne nieszczęść - bo sufit mi już wadzi w domu, jakoś nie było natchnienia gdy auto było średnio sprawne..
PS gazu nawet nie uruchamiam, pojadę do ogarniętej osoby w Lublinie i niech on czaruje swoje czary, to chyba dobry pomysł
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
Mi też co zimę poprawki potrzebne, w kilku małych niewralgicznych miejscach i oczywiście na blotnikach z ocynku dużo nie zostało i są efekty, dla mnie to nie problem wyczyścić i pomalować każde miejsce raz na kilka lat.cyssiek pisze: ↑09 sie 2021, 15:53Mechanicznie jest już blisko cycka, ostatnia rzecz to amortyzatory które leżą i kwitną w przedpokoju
Niestety pracowałem przez ostatnie pół roku w warsztacie i auto troszkę dostało po dupie jako śmietnikowóz, więc w środku jest tragedia. No i po zimie jakaś ruda wyłazi co mnie przyprawia o mdłości.
A na zapuszczenie wnętrza to sposobem są koce czy prześcieradła z lumpeksu i kilka kartonów, jak tylko jakiś dziwny bajzel przewożę to od razu ściełam i przez lata wszystko ładnie wygląda.
Jak dobrze pamiętam to tam Diavię chciałeś wyrzucać, na Twoim miejscu nie walczyłbym usilnie o climatronic tylko zadowolil się manualną klimą, a nawet próbował reanimować ten jeszcze obecny wynalazek, im mniej na dziś w to włożysz kasy i roboty by działało tym lepiej.
To taki mały OT. Niech gość ogarnie jak trzeba i jeździć dalej. Czy IV gen. LPG wejdzie to już sam zdecydujesz.
Przepływomierz to z tego co pamiętam kupić można tanio z TDI, przełożyć samą elektronikę, wyregulować i gotowe.
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
Tak zrobiłem, problemy z mocą wyparowały. Tak samo jak dziesięć litrów wachy w 10 minut, zanim dojechałem do sklepu po lambdę
Wczoraj, na podjeździe i kobyłce udało mi się wymienić lambdę. Diagnoza? W pocie czoła przy składaniu sprzęgła któryś nie zwrócił uwagi i przewód położył się na kacie. Co się dalej stało to już nie muszę mówić..
Teraz przewód pociągnięty z dala od katów, rurek od płynu chłodniczego, chłodniczki oleju etc itd. Audi pracuje przepięknie gładko, wszelkie problemy z telepaniem, opadaniem obrotów, zawieszaniem się gazu i generalnie sraczką się skończyły. Dziękuje Wam za zaangażowanie i dużą pomoc, auto wraca na drogę. Dziś jeszcze śmigam do pana gazownika żeby swoją magię uprawił i będzie spokój.. Dzięki!!
(PS który blok wyświetla otwarcie przepływki? Już chcę ten temat dokończyć na 100% i uszczelnić klapkę od elektroniki. Niby na słuch ustawiłem ale chcę książkowo
PS2 szukałem już ale jeżeli ktoś ma to w głowie to proszę, będzie szybciej i sprawniej)
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
OK. Wszystko jest już OK. silnik pracuje jak zegarek, ma moc, jest bardzo "miękki". Uszkodzona lambda dramatycznie wpływa na ABK, tak samo jak przepływomierz. Jeżeli ktoś ma gen2 z emu lambdy to krytycznie ważny jest moment w którym ów emulator przełącza na prawdziwą sondę - może dojść do zalania, ew. po zgaszeniu bardzo ciężko pali. Mam teraz wspaniałe ABK i znów zakochałem się w mojej 80. Dziękuję bardzo koledzy, jeżeli ktoś będzie miał jakieś problemy to piszcie posty, udało się wyprowadzić z dramatu do super silniczka
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: [B4 2.0 ABK] Strzały z wydechu, duże spalanie, zamula, mała
...sra a nie pracuje.
Jeżeli to czytasz, tak, Ty - ogarnięty z ABK posiadaczu sprawnego VAGa, mieszkający nieopodal Lublina, napisz do mnie, poproszę Cię o ustawienie TPSa i przepływki. Uśmierzysz mój ból i może przestanę płakać każdej nocy.
Pozdrawiam.
Jeżeli to czytasz, tak, Ty - ogarnięty z ABK posiadaczu sprawnego VAGa, mieszkający nieopodal Lublina, napisz do mnie, poproszę Cię o ustawienie TPSa i przepływki. Uśmierzysz mój ból i może przestanę płakać każdej nocy.
Pozdrawiam.