Po wymianie tulei sanek i wahaczy podczas jazdy po nierównościach słychać taki dziwny głuchy dźwięk z zawiechy nie jest to typowe stukanie. Wszystko złożone zgodnie ze sztuką. Po złożeniu i sprawdzeniu łyżką luzów, można jednak stwierdzić że sanki pływają trochę bardziej niż powinny. I tu moje pytanie czy zdemontować to jeszcze raz i wrzucić jakieś lepsze tuleje np
Meyle czy może te dźwięki wydają amortyzatory też nie pierwszej młodości? Ja chyba obstawiam marnej jakości tuleje febi a Wy co sadzicie? Miał ktoś taki przypadek?
Pozdrawiam
B4 [ABT] głośna praca zawieszenia.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: B4 [ABT] głośna praca zawieszenia.
A poduszki amortyzatorów nie są już przypadkiem wyklepane ???
Było poliuretanowe tuleje montować na cały przód , zapłacisz trochę drożej , ale spokój na lata.
Było poliuretanowe tuleje montować na cały przód , zapłacisz trochę drożej , ale spokój na lata.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lip 2021, 17:34
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: B4 [ABT] głośna praca zawieszenia.
Całkiem możliwe muszę do nich zajrzeć. I wymienić cały kpl. Razem ze sprężynami. Niepokoi mnie jeszcze mocowanie stabilizatora do sanek nie wiem czy któryś gwint na mocowaniu nie puścił i może stabilizator źle pracuję. A co do poliuretanów to szczerze powiem nie miałem z nimi nigdy styczności a naczytałem się różnych opinii że za twarde, że auto się rozchodzi na zgrzewach itp. i odpuściłem temat... A znajomy w sklepie namówił mnie na te febi ale to był chyba zły pomysł... Jakiej firmy polecił byś amortyzatory i sprężyny?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: B4 [ABT] głośna praca zawieszenia.
Sprężyny zostaw ori , nowe zamienniki jak założysz , to trochę koza może być , albo zakup sprężyn obniżających , ale to koszt z 600 - 700 zł za sprężyny eibach
https://www.intercars.com/pl/e1519-240- ... qgQAvD_BwE
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-eiba ... 8763937335
https://eibach.pl/product/zestaw-sprezy ... 20/101819/
Amortyzatory to Sachs lub KYB
Co do poliuretanów to można zastosować MPBS , kolor czerwony czyli zbliżony twardością do tych gumowych:
Dostępne są pojedyncze elementy na : sanki , wahacze , stabilizator itp , jak również i cały komplet na przód:
https://mpbs.pl/I-1991-1996-c550
https://www.intercars.com/pl/e1519-240- ... qgQAvD_BwE
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-eiba ... 8763937335
https://eibach.pl/product/zestaw-sprezy ... 20/101819/
Amortyzatory to Sachs lub KYB
Co do poliuretanów to można zastosować MPBS , kolor czerwony czyli zbliżony twardością do tych gumowych:
Dostępne są pojedyncze elementy na : sanki , wahacze , stabilizator itp , jak również i cały komplet na przód:
https://mpbs.pl/I-1991-1996-c550
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lip 2021, 17:34
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: B4 [ABT] głośna praca zawieszenia.
Dzięki wielkie za rady. Jak ogarnę temat napiszę co pomogło może komuś się w przyszłości to przyda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: B4 [ABT] głośna praca zawieszenia.
Muttley96 pisze: ↑25 sie 2021, 23:10Po wymianie tulei sanek i wahaczy podczas jazdy po nierównościach słychać taki dziwny głuchy dźwięk z zawiechy nie jest to typowe stukanie. Wszystko złożone zgodnie ze sztuką. Po złożeniu i sprawdzeniu łyżką luzów, można jednak stwierdzić że sanki pływają trochę bardziej niż powinny. I tu moje pytanie czy zdemontować to jeszcze raz i wrzucić jakieś lepsze tuleje np
Meyle czy może te dźwięki wydają amortyzatory też nie pierwszej młodości? Ja chyba obstawiam marnej jakości tuleje febi a Wy co sadzicie? Miał ktoś taki przypadek?
Pozdrawiam
Febi to szrot, tylko przednie tuleje wózka się nadają. Zarówno wahaczowe i tylne poduchy są za małe i rozbijają się w gniazdach, było tak u mnie.
U siebie mam Lemförder w obu wahaczach już parę lat... jedna strona jak kupowałem już była zrobiona na Lemkach, a auto w moich rękach ma 55 tys. km, druga strona ok. 10 tys. mniej. Wszystko super. A tylne wózka siedzą Corteco, na razie oki.
Ja nie neguję poliuretanów, ale na dobrych gumowych elementach, a nie kiblu to zawieszenie dobrze służy dłuższy czas. Na razie nie widzę sensu iść w poli.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: B4 [ABT] głośna praca zawieszenia.
Ps. Zerwany gwint na połączeniu obejma-wózek spokojnie powinien dać się poprawić. Dać nową śrubę, wszystkie nasmarować, poskręcać nie za mocno i gotowe. Uważam, że akurat w tym miejscu oraz mocowaniu wózka do karoserii z podanymi fabrycznie momentami dokręcania zdecydowanie przesadzili.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lip 2021, 17:34
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: B4 [ABT] głośna praca zawieszenia.
Zgadzam się z Tobą... Przesadzili z tymi momentami tym bardziej, że zerwany gwint mocowania sanek do budy robi już spory problem.... A temat dziwnych dźwięków ogarnięty wymieniłem amortyzatory i sprężyny i wiadomo odboje i osłony. Amortyzatory sachs a sprężyny eibach pro. Jak na razie cichutko i sztywno. Dzięki jeszcze raz wszystkim.