[B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Małopolska
[B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Tak jak w tytule, straszną upierdliwością jest ścinanie paska rozrządu. Z tego co mi tata powiedział, to problem był odkąd się auto w rodzinie pojawiło. Wymieniliśmy cały rozrząd, włącznie ze wszystkimi kołami, trochę to zredukowało wg taty cięcie, ale problem nie ustąpił.
Mamy na razie dwie teorie: albo że trzeba wymienić tłumik drgań (tak się ta część przyczepiona do napinacza nazywa? ), albo słyszałem, że zjeżdżanie i w konsekwencji cięcie paska może być spowodowane przez śrubkę (podobno była wstawiona jakaś inna, nieoryginalna). Myślę nad tym drugim wariantem, bo przy okazji wymiany rozrządu wymieniona była i śrubka, ale to wciąż zamiennik. Gdzieś ktoś na jakimś forum sugerował, żeby dorwać oryginalną śrubkę z ASO, tylko pytanie, czy po tylu latach jest szansa coś takiego dopaść, a jak nie, to gdzie szukać choćby używki. No i jaki jest numer OEM.
Ostatecznie słyszałem też o możliwości wstawienia napinacza z Passata bodaj, co ponoć rozwiązuje problem cięcia, ale tutaj z kolei pojawia się pytanie, na ile jest to rozwiązanie trwałe i bezproblemowe. Czy później nie trzeba czegoś regulować albo spodziewać się, że coś odmówi współpracy.
Docelowo chciałbym sobie móc zrobić jakąś dłuższą trasę odgruzowaną 80-tką i nie martwić się, że zerwie mi się pasek.
Mamy na razie dwie teorie: albo że trzeba wymienić tłumik drgań (tak się ta część przyczepiona do napinacza nazywa? ), albo słyszałem, że zjeżdżanie i w konsekwencji cięcie paska może być spowodowane przez śrubkę (podobno była wstawiona jakaś inna, nieoryginalna). Myślę nad tym drugim wariantem, bo przy okazji wymiany rozrządu wymieniona była i śrubka, ale to wciąż zamiennik. Gdzieś ktoś na jakimś forum sugerował, żeby dorwać oryginalną śrubkę z ASO, tylko pytanie, czy po tylu latach jest szansa coś takiego dopaść, a jak nie, to gdzie szukać choćby używki. No i jaki jest numer OEM.
Ostatecznie słyszałem też o możliwości wstawienia napinacza z Passata bodaj, co ponoć rozwiązuje problem cięcia, ale tutaj z kolei pojawia się pytanie, na ile jest to rozwiązanie trwałe i bezproblemowe. Czy później nie trzeba czegoś regulować albo spodziewać się, że coś odmówi współpracy.
Docelowo chciałbym sobie móc zrobić jakąś dłuższą trasę odgruzowaną 80-tką i nie martwić się, że zerwie mi się pasek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
To numer tego bolca: 058109281
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Małopolska
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
To jest na pewno do ABT? Na alledrogo taką znalazłem:
https://allegro.pl/oferta/sruba-pasowan ... 9633097329
W modelach nie ma 80, w treści niby jest, ale zaś w silnikach nie ma ABT. Jest tylko ABK.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Katalog pokazuje że ABT I ABK idzie to samo: http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_15
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Wstaw napinacz z passata/80tki b3 sztywny i po problemie
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Wymaga zmiany szpilki dedykowanej do sztywnej rolki. Można obecną rolkę zmodyfikować wybijając z niej tą tulejkę i odwrotnie ją przykręcić do bloku(tą stroną co wystawała tulejka) i też powinno pasować. Po taniu możesz zamiast szpilki normalną śrubą też przykręcić, tylko twardszą jakąś byle nie z kupolitu. No albo zastosuj tą szpilkę od b3.
Nie trza nic modyfikować, nic się nie stanie, to tylko powrót do wersji przed tym pseudo usprawnieniem które im nie wyszło i dlatego taki cyrk w tym rozrządzie się robi.
Nie trza nic modyfikować, nic się nie stanie, to tylko powrót do wersji przed tym pseudo usprawnieniem które im nie wyszło i dlatego taki cyrk w tym rozrządzie się robi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lip 2021, 17:34
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
A czy sprawdzałeś czy po przykręceniu napinacza bez paska napinacz znajduje się w osi pozostałych kół rozrządu? Kiedyś do ABT dotaczalem jakąś małą tuleje pod napinacz aby odsunąć go trochę od bloku ponieważ był przesunięty i ściągał pasek o jakieś 1.5mm
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Nie, bez problemu dostaniesz zestaw. Podjedź do dobrego sklepy motoryzacyjnego i się przekonaj
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Numer szpilki N 90296401, występowała w silnikach RN,PP,PM,NE, SF,JN,DZ,3A, RU, ABB
Nawet nie trzeba odkręcać całego tego napinacz, wystarczy zdjąć z niego dźwigienkę łączącą z oryginalną rolką aby nie latała i wpadła w rozrząd.
Nawet nie trzeba odkręcać całego tego napinacz, wystarczy zdjąć z niego dźwigienkę łączącą z oryginalną rolką aby nie latała i wpadła w rozrząd.