[B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Małopolska
[B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Tak jak w tytule, straszną upierdliwością jest ścinanie paska rozrządu. Z tego co mi tata powiedział, to problem był odkąd się auto w rodzinie pojawiło. Wymieniliśmy cały rozrząd, włącznie ze wszystkimi kołami, trochę to zredukowało wg taty cięcie, ale problem nie ustąpił.
Mamy na razie dwie teorie: albo że trzeba wymienić tłumik drgań (tak się ta część przyczepiona do napinacza nazywa? ), albo słyszałem, że zjeżdżanie i w konsekwencji cięcie paska może być spowodowane przez śrubkę (podobno była wstawiona jakaś inna, nieoryginalna). Myślę nad tym drugim wariantem, bo przy okazji wymiany rozrządu wymieniona była i śrubka, ale to wciąż zamiennik. Gdzieś ktoś na jakimś forum sugerował, żeby dorwać oryginalną śrubkę z ASO, tylko pytanie, czy po tylu latach jest szansa coś takiego dopaść, a jak nie, to gdzie szukać choćby używki. No i jaki jest numer OEM.
Ostatecznie słyszałem też o możliwości wstawienia napinacza z Passata bodaj, co ponoć rozwiązuje problem cięcia, ale tutaj z kolei pojawia się pytanie, na ile jest to rozwiązanie trwałe i bezproblemowe. Czy później nie trzeba czegoś regulować albo spodziewać się, że coś odmówi współpracy.
Docelowo chciałbym sobie móc zrobić jakąś dłuższą trasę odgruzowaną 80-tką i nie martwić się, że zerwie mi się pasek.
Mamy na razie dwie teorie: albo że trzeba wymienić tłumik drgań (tak się ta część przyczepiona do napinacza nazywa? ), albo słyszałem, że zjeżdżanie i w konsekwencji cięcie paska może być spowodowane przez śrubkę (podobno była wstawiona jakaś inna, nieoryginalna). Myślę nad tym drugim wariantem, bo przy okazji wymiany rozrządu wymieniona była i śrubka, ale to wciąż zamiennik. Gdzieś ktoś na jakimś forum sugerował, żeby dorwać oryginalną śrubkę z ASO, tylko pytanie, czy po tylu latach jest szansa coś takiego dopaść, a jak nie, to gdzie szukać choćby używki. No i jaki jest numer OEM.
Ostatecznie słyszałem też o możliwości wstawienia napinacza z Passata bodaj, co ponoć rozwiązuje problem cięcia, ale tutaj z kolei pojawia się pytanie, na ile jest to rozwiązanie trwałe i bezproblemowe. Czy później nie trzeba czegoś regulować albo spodziewać się, że coś odmówi współpracy.
Docelowo chciałbym sobie móc zrobić jakąś dłuższą trasę odgruzowaną 80-tką i nie martwić się, że zerwie mi się pasek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
To numer tego bolca: 058109281
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Małopolska
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
To jest na pewno do ABT? Na alledrogo taką znalazłem:
https://allegro.pl/oferta/sruba-pasowan ... 9633097329
W modelach nie ma 80, w treści niby jest, ale zaś w silnikach nie ma ABT. Jest tylko ABK.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Katalog pokazuje że ABT I ABK idzie to samo: http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_15
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 265
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Wstaw napinacz z passata/80tki b3 sztywny i po problemie
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 265
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Wymaga zmiany szpilki dedykowanej do sztywnej rolki. Można obecną rolkę zmodyfikować wybijając z niej tą tulejkę i odwrotnie ją przykręcić do bloku(tą stroną co wystawała tulejka) i też powinno pasować. Po taniu możesz zamiast szpilki normalną śrubą też przykręcić, tylko twardszą jakąś byle nie z kupolitu. No albo zastosuj tą szpilkę od b3.
Nie trza nic modyfikować, nic się nie stanie, to tylko powrót do wersji przed tym pseudo usprawnieniem które im nie wyszło i dlatego taki cyrk w tym rozrządzie się robi.
Nie trza nic modyfikować, nic się nie stanie, to tylko powrót do wersji przed tym pseudo usprawnieniem które im nie wyszło i dlatego taki cyrk w tym rozrządzie się robi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lip 2021, 17:34
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
A czy sprawdzałeś czy po przykręceniu napinacza bez paska napinacz znajduje się w osi pozostałych kół rozrządu? Kiedyś do ABT dotaczalem jakąś małą tuleje pod napinacz aby odsunąć go trochę od bloku ponieważ był przesunięty i ściągał pasek o jakieś 1.5mm
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 265
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Nie, bez problemu dostaniesz zestaw. Podjedź do dobrego sklepy motoryzacyjnego i się przekonaj
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu
Numer szpilki N 90296401, występowała w silnikach RN,PP,PM,NE, SF,JN,DZ,3A, RU, ABB
Nawet nie trzeba odkręcać całego tego napinacz, wystarczy zdjąć z niego dźwigienkę łączącą z oryginalną rolką aby nie latała i wpadła w rozrząd.
Nawet nie trzeba odkręcać całego tego napinacz, wystarczy zdjąć z niego dźwigienkę łączącą z oryginalną rolką aby nie latała i wpadła w rozrząd.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga