Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 14 paź 2021, 22:06

1. dobrze sprawdziłeś to napięcie.

2. możesz sprawdzić na kodach błyskowych czy będzie wykrywać uszkodzenie czujnika spalania stukowego.

3. Z tego co pamiętam to zbyt dużego wpływu nie ma. Najwyżej ustaw lampą stroboskową na znak kreski przy jakichś w miarę równych obrotach. Ustaw paliwo i znów zapłon.

6. Może tam jest problem z ciśnieniem benzyny, że nie chce wchodzić na obroty. Można sprawdzić ciśnienie odkręcają przewód powroty z regulatora i jeśli nie będzie nim lecieć paliwo to pompka daje ciśnienie poniżej tego co regulator ustala. Tutaj zaznaczone co trzeba odkręcić: http://web.archive.org/web/201710081122 ... m?id=13793

8. Właśnie na rozgrzanym i zepsutą sondą lambda nie powinien praktycznie reagować na odpięcie regulatora ciśnienia. Bo wtedy powinno stać na zero. A jak jakieś napięcie (+odłączona sonda) jest wysyłane do regulatora to może być przez pracę na ssaniu.

9. To normalne bo mechaniczny wtrysk i pierwsze monowtryski w audi miały mechaniczny zderzak spowalniający zamykanie przepustnicy to taki grzybek od dołu przepustnicy: https://a.allegroimg.com/s1024/0c9f3e/9 ... 2198d7a5b9
Kolejny test jaki wykonam to ten co gdzies tam pisales o podpieciu amperomierza pod nastawnik o ile dobrze pamietam pisales ze da sie w ten sposob wykluczyc dziure w dolocie(musze przeczytac to jeszcze raz z zaktualizowana wiedza bo wtedy jak to czytalem to byla dla mnie czarna magia teraz sie troche juz nieco rozjasnila sytuacja)
Ten test działa tylko gdy masz sprawną sondę. Nawet działa to w przypadku współczesnych samochodów tylko tam korekty można sobie podejrzeć procentowe przez OBD.

10. Właśnie do korpusu to chyba tylko silnik 2.3 miał. Zobacz jeszcze na podłączonej kostce czujnika temperatury i włączonym zapłonie jakie będziesz miał napięcia na pinach między masą i pomiędzy samymi pinami czujnika.
Sprawdzasz na czujniku który ma taką kostkę jak ten? : https://tomson.com.pl/pol_pl_Czujnik-te ... -812_3.jpg (może mieć inny kolor aby typ wtyczki był taki sam).

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 15 paź 2021, 10:25

2. Czekam na adapter zeby pod OBD2 sie podpiac niby sie powinno dac w tym silniku.

3. Tu jest pytanie. Lampa mam ustawiqc na kreske czy na oko na 6 stopni przed?

6. W zalaczniku powinno byc zdjecie mojego regulatora i dla pewnosci zaznaczylem weza czy o tego chodzi napewno.

8. Czyli co by to moglo sugerowac ze kiedy odepne nastawnik auto prawie gasnie? Za malo paliwa?

10. Czujnik wody wrzucam zdjecie tez.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 15 paź 2021, 11:55

Vagiem tutaj raczej nic nie zdziałasz, chyba dopiero 2.0 16V (ACE) z B4rek pokazywało błędy na vagu.

Kreska to 6 stopni chyba że koło zamachowe wsadził ktoś z gaźnikowego silnika to będzie 15 stopni ale tak czy tak będzie wystarczające do ustawienia. Chyba że lampę masz z możliwością nastawienia ile stopni przez ma błysnąć to wtedy możesz na lampie ustawić 6 stopni i ustawiać na 0 na kole zamachowym.

To jest gumowy wąż chodzi o ten z drugiej strony na górze zdjęcia.

Za mało albo za dużo (choć wtedy by było czuć). I do tego pewnie chodzi na ssaniu albo zwiększa dawkę do granicy możliwości w oczekiwaniu na reakcje sondy lambda ale po jakimś czasie gdy nie otrzyma informacji zwrotnej z sondy to powinno wrócić na zero.

To jest czujnik do licznika, od dołu pewnie masz od ECU.

Jakbyś wyjął filtr powietrza to możesz ręką unosić do góry albo pociągnąć w dół klapę przepływomierza to byś zobaczył czy praca silnika się poprawi.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 15 paź 2021, 13:40

Czyli generalnie w ten sposob jestem w stanie sprawdzic czego jest za malo lub za duzo ze jak odepne nastawnik i zacznie go dusic to wtedy ruch klapa w jedna lub druga strone powinien go postawic na obroty i wtedy wiem czy jest za duzo czy za malo powietrza?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 15 paź 2021, 15:37

raresz pisze:
15 paź 2021, 13:40
i wtedy wiem czy jest za duzo czy za malo powietrza?
Mniej więcej tak. Tylko tak regulujesz paliwo, bo ilość powietrza zależy otwarcia przepustnicy i zaworu stabilizacji obrotów. Jak po podniesieniu klapy z falowania zacznie wchodzić na duże obroty to znaczy że gdzieś ciągnie lewe powietrze.

Można na słuch wyregulować paliwo po prostu ustawia się tak aby przy danym otwarciu przepustnicy uzyskać najwyższe obroty.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 16 paź 2021, 19:35

Siema. Dalej nic nie zdzaialalem. Bylem dzis przy aucie wiec tak:
1. Cisnienie na regulatorze - odkrecilem powrot z regulatora i leci tamtedy paliwo.

2. Co do lamby - z mojej niewiedzy byc moze na darmo wymienilem sonde. Jak sie okazalo caly czas zle sprawdzalem napiecie caly czas probowalem zmierzyc napiecie miedzy jednym i drugim stykiem grzalki bo w sumie wszedzie przeczytalem ze to sonda generuje napiecie wiec uznalem to za logiczne a ze nie mam zmyslu elektryka nie wpadlem na to ze trzeba sprawdzic gdzies indziej.

3. Ciezko mi wytlumaczyc co jak i kiedy sie dzialo bo wraz ze wzrostem temperatury rozjezdzalo sie wszystko w nieopisany sposob.

Napewno najdziwniejsze jest to ze sonda przewaznie pokazywala 0.01V (nie ma tu literowki).
Nie wiem co sie zmienilo ale w porownaniu do ostatniego czasu kiedy po odpieciu EHA obroty spadaly do granicy zgasniecia tym razem wchodzily na lekko wyzsze. (przed robieniem czegokolwiek o czym napisalem nizej)

Kolega scisnal jednego z cienszych wezy dolotu(taki w ksztalcie L) i silnik wyrownal prace na wszystkim podpietym - co wskazywaloby chyba na lewe powietrze.

4. Na sam koniec postanowilismy sie dobrac do regulacji wtrysku(byl zaplombowany) - tu zaznacze ze bylem juz na maksa padniety i zdolowany ze pominalem opcje z odkrecaniem korka od filtra weglowego i rozpinanie odmy chcialem zeby to byl test na szybko - i caly test wykonany z odpietym EHA i podpietym krokowcem wiec tak:
- najpierw z ciekawosci zakrecilem w lewo silnik prawie zgasl
- potem krecilem w prawo i teraz uwaga: na odpietym EHA obroty rosly ALE jak podpialem nastawnik i dalej falowal z ciekawosci przekrecilismy ta srube O 2 OBROTY w prawo i nadal nic sie nie zmienilo dalej falowal i sonda dalej pokazywala 0.01V

Zapomnialem dodac ze tak samo podpinajac sie pod sonde na odpietej wtyczce od przepustnicy kiedy obroty wzrosly duzo jak sprawdzalem to poprawnie odczyt wychodzil ze tam rozbieznosc byla od 0.1 do 0.8V. Sprawdze to nastepnym razem jeszcze 2 razy dla pewnosci ze dobrze podpialem sie pod sonde(jedno do masy a drugie do tego pojedynczego kabla) ale wstepnie wykluczam zly pomiar skoro na wysokich obrotach potrafilem odczytac wskazania sondy.



Ostatecznie sie zbieralismy juz do domow i jako ze przy regulacji wtrysku skonczyly nam sie pomysly a wlasciwie nie chcielismy na pale niczego robic wiec nastepnym razem bedziemy badac rozrzad. W sensie do rozebrania wszystko lacznie ze sprawdzeniem czy kliny na wale sa cale itd. czy np szklanek nie popierdolilem jak zakladalem jesli np sa roznej wysokosci do dolotu i do wydechu(nie wiem) to czy np nie ulozylem ich na odwrot - bo tak jak kumpel mi kazal ulozylem je tak jak wyciagalem na takim kartonie ale zawsze moglem go przez przypadek jebnac o 180*. No i najpierw chce zobaczyc jak bedzie chodzil na poprzednim ustawieniu rozrzadu - jesli taka sama chujnia to znaczy ze cos musialo sie stac podczas montazu glowicy a jesli bedzie chodzil dobrze to wtedy juz nie mam pojecia jak to rozumiec. Ale najpierw chce zbadac doszczetnie rozrzad zeby moc go wykluczyc. No i po raz N przebadac dolot - z tym ze jak wpuszczalismy dym do dolotu to w sumie nigdzie nie bylo widac zeby wylatywal.

Pytanie jeszcze takie: jak bardzo czula powinna byc ta sruba regulacyjna? w sensie chodzi mi o te 2 obroty czy to jest na oko juz COS NIE TAK czy moze powienienm zrobic 6 takich obrotow? I jaka jest tolerancja dziury w dolocie? Bo optycznie przejrzany zostal X razy jesli mikroszczeliny nie maja wplywu na prace na jalowym to nie wiem jak bardzo tam zagladac po raz kolejny.

Mysle ze przestawienie rozrzadu o jeden zab spowrotem mogloby chyba nieco powiedziec o szczelnosci dolotu jesli przestanie falowac to znaczy ze to nie w dolocie powinienem sie doszukiwac chyba tak?

Dodano po 2 minutach 50 sekundach:
P.S. i nie sprawdzalem wkoncu amperow raz ze bylo juz pozno/zimno w uj/ciemno a dwa ze uznalem to za niepotrzebne w tej chwili skoro nie doszedlem do niczego z napieciem na sondzie.

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
P.S.2 i tam chyba nie napisalem ale przy kreceniu sruba na odpietym nastawniku tez sonda taki pomiar pokazywala - bo z tego co rozumiem gdybym wtedy uzyskal 0.5V bylbym juz niemal w domu.

Dodano po 2 minutach 34 sekundach:
P.S.3 aaa i generalnie szczelina na klapie spietrzajacej jest gdzies okolo 0.5mm mysle napewno nie tyle ile pisze na naklejce. jakbys mogl wyslac mi prawidlowo wygladajacej przeplywki w sensie pozycji tarczy bylbym na maksa dozgonnie wdzieczny. z tym ze jej tez nie ruszalem przy wymianie UPG i jak juz pisalem pokazuje napiecie 0.17V czyli ponizej 0.2.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 16 paź 2021, 22:05

2 obroty to już całkiem dużo na tej regulacji.

Zrób zdjęcia wszystko dookoła ten głównej gumy powietrznej, bo może macie tam coś źle podpięte.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 19 paź 2021, 12:11

Chyba znalazłem przepływomierz z dobrze ustawioną klapą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 24 paź 2021, 22:00

Sorry za laga ale czekalem na czujnik stukowy. W zalacznikach wrzucam zdjecia dolotu sa jakie sa i filmiki z pracy Audi. Padam na pysk po weekendzie przy aucie wiec pewnie wiekszosc rzeczy dopisze jak sb przypomne jutro.

1. Przestawilismy rozrzad na taki jak byl przed wymiana UPG i chodzil tak samo wiec rozrzad wykluczony. Czujnik stuku nowy wpadl.

2. Co do dzialania sondy to ostatnio mialem problem z odczytem bo wartosci staly kolo 0.01 - 0.02V. Rozgryzlem troche temat i wartosci wracaja do normalnych w 2 wariantach:
A) kiedy silnik jest calkiem zimny to po odpaleniu mozna zczytywac normalne wartosci zanim sie dogrzeje konkretnie

B) jak sie rozgrzeje to dopiero krecac dawka 2 obroty w prawo da sie zczytywac wartosci(mowie tu o wahaniu miedzy 0.1 a 0.9 a nie jak wczesniej setnych wolta)

3. Przy starym ustawieniu dawki silnik kuleje ale docislajac mocniej imbus moge znalezc punkt gdzie silnik chodzi rowno - nie moge tego punktu znalezc krecac w zadna strone ta sruba.

Generalnie przy 2 obrotach w lewo jak na filmiku silnik prawie gasnie tzn niemal calkiem a w prawo wyjechalem 6 czy 7 obrotow az do konca regulacji i dalej falowal.

4. Rowniej chodzil kiedy krecilem w lewo ale za to sonda pokazywala kolo 0.01V. Im dalej w prawo tym ciezej bylo uzyskac stabilne obroty dociskajqc imbus w dol.

5. Ta klapa spietrzajaca ma miec taki luz w dol? Sprawdzilem polozenie przed regulacja wtrysku bylo na oko dobre. Nie sprawdzalem pozycji podczas krecenia sruba. Czy jest mozliwe ze powinienem krecic sruba w prawo zeby sonda pokqzywala jako tako i w miedzyczasie tez co obrot sruba sprawdzac polozenie tarczy? Czy dlatego nic to nie daje bo krecac w prawo trzebaby dostosowac regulacje polozenia tarczy w stosubku do nowego ustawienia wtrysku?

6. Znalqzlem nieszczelnosc w dolocie tzn tam na fotkqch bedzie taki brzydko wygladajqcy waz oryfinalnie bylo to kolanko ale sie ulamalo musialem cos wsadzic innego ale byl za szeroki. Teraz kqzdy wezyk pozdejmowalem i posprawdzalem.

7. Nadal zaciskajac wlasnie tego weza z pkt 6(wyzej) mozna ustabilizowac obroty przy odpowiednim ucisnieciu go. To jest waz od krokowca do kolektora.

8. Podlaczalem VCDSa ale nie ogarnal bede probowal z delphi nastepnym razem. Nastepna diagnostyka z amperami i innymi.

Jak mi sie cos przypomni to dopisze. Mi sie juz koncza pomysly naprawde.

P.S. zdjecia dorzuce juz jutro.

Dodano po 2 minutach 3 sekundach:
Filmiki:







maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 25 paź 2021, 12:55

2. Kręciłeś dawką i sprawdzałeś działanie sondy z podpiętym nastawnikiem?

3. 4. Jak masz sprawną sondę to nie kręć na słuch czy ustawienie obrotów, bo je po prostu zbijesz ubogą albo bogatą mieszanką a tak w silniku benzynowym nie powinno się regulować obroty. Nawet odepnij krokowca (bo widzę że obroty spadły + nastawnik) i dopiero reguluj.

5. Tak ma być od dołu jest blaszka która robi za regulację wysokości spoczynkowej.

6. Zobacz czy jak zaciśniesz ten wąż który zaznaczyłem na zdjęciu w załączniku to czy obroty spadną.

Widać że nie ma problemu z dawką tylko z lewym powietrzem które może być nawet ciągnięte przez przepływomierz stąd wchodzi na obroty jak się odepnie czujnik przepustnicy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 25 paź 2021, 13:26

2. Krecilem z odpietym i przypietym nastawnikiem. Z przypietym tak jak pisalem krecac w prawo sonda zaczela wstawac. Na odpietym krecilem ale nie sprawdzalem sondy. Jak krecilem w prawo to rosly obroty(na odpietym).

3. Czyli nastepnym razem odpinam krokowca i nastawnik i dopiero reguluje mieszanke? Tzn rozumiem ze wtdy powinienem uzyskac odpowiedni sklad spalin ale nie osiagne wtedy rownych obrotow i bede musial szukac dalej tak?

6. Zaciskalem juz. To jest ten waz kolo weza od serwa. Zaciskalem i jeden i drugi. Ten ktory zaznaczyles to jest waz od odmy i laczy sie z wezem z tego filtra weglowego trojnikiem.

No i teraz nie mam pojecia gdzie jeszcze mialaby byc ta nieszczelnosc bo:
- gume od przeplywki sciaglem na otarcia czy male pekniecia zarzucilem victora reinza napewno jesli nie jest idealnie to nawet lepiej niz bylo.
- weza krokowiec-kolektor zrobilem szczelnie porzadnie.
- te 2 o ktorych pisalem byly zacisniete.
- wtryskiwacze uszczelnione a wczesbiej byly vicotorem zaklejone jarzma wiec napewno jest o niebo szczelniej.

Dobra nastepnym razem po prostu rozbiore chyba caly dolot od A do Z bo i tak za duzo do stracenia nie mam.

Dodano po 2 minutach 14 sekundach:
P.S. orientacyjnie jak wielkiej nieszczelnosci powinienem szukac? Tzn jaka niesczelnosc powodowalaby takie objawy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 25 paź 2021, 15:16

Właśnie myślałem że tym wężem od odmy ciągnie za dużo powietrza, bo chyba tam oryginalnie przekrój jest tak dobrany aby nie ciągnęło w opór.

Gdzie wchodzi wąż z drugiej strony regulatora obrotów? Bo tam w silnikach z mechanicznym wtryskiem (a przynajmniej w NG) wąż rozgałęzia się na taką cienką rurkę na końcu kolektora (patrz załącznik) i osobną grubą i często nie idzie zauważyć gdy spadnie z tej cienkiej.

A niczym się nie połączysz przed obd chyba że skaner będzie miał funkcje odczytu kodów błyskowych i na tej podstawie coś wyświetli. Nie masz zamienionej wtyczki nastawnika ciśnienia z wtyczką od zaworu oparów paliwa? Albo czy nie była zamieniona na z nastawnika z którąkolwiek inną?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 25 paź 2021, 15:52

1. waz od krokowca jeden idzie do kolektora ten o ktorym pisalem a z drugiej strony jest bezposrednia z ta wielka guma od przeplywki polaczony. Zaraz wrzuce fotki.

2. nie wiem ktora to jest wtyczka od oparow paliwa ale raczej nie bo tam nie ma zadnej innej wtyczki ktora moglaby pasowac. tzn wszystko jest na swoim miejscu.

3. wczoraj pare razy sie wsluchiwalem podczas odpinania i podpinania krokowca bylo slychac syk powietrza(nie pamietam juz czy po podpieciu czy odpieciu ale chyba po podpieciu). Pierwsze co pomyslalem to ze dziura w dolocie - posciagalem opaski metalowe wzialem dolot na stol przejechalem dla pewnosci Victorem wszedzie gdzie bylo cos podejrzane poskladalem i dalej bylo slychac syk. Jedyne co ominalem to nie wymienialem tych opasek zaginanych ale one zostaly tylko tam gdzie i tak wstepnie wykluczylismy czyli na tych 2 wezach ktore zaciskalem(odma + serwo).

Wiec jesli wedlug Ciebie wyglada to na dziure w dolocie bede szukal dalej. Ale ja po prostu nie wiem gdzie jeszcze moglbym jej szukac.

4. Nie wiem - nie zaszkodzi jak sprobuje gadalem o tym z kumplem i mowi ze skoro na Delphi pisze ze obsluguje Audi od 88 roku to jest szansa ze ogarnie. Ja sie nie znam ale na moje oko skoro sa 2 linie K i L a kody blyskowe zczytuje sie tylko z L to po cos musi byc jeszcze linia K. Dlatego sie ludze ze wlasnie to ona pozwoli sie polaczyc :D no ale zobaczymy nie zaszkodzi sprobowac.

5. Jaka jest szansa ze popierdolilem kolejnosc popychaczy hydraulicznych i pozamienialem wydechowe z ssacymi i zabiera wiecej powietrza niz powinien? albo cos w ten desen? tzn pytam naprawde juz abstrakcyjnie.

Dodano po 6 minutach 41 sekundach:
Wrzucam fotki dolotu. Wszystkie jakie zrobilem. I jakies z gory moze sie znajda zebys zobaczyl co jest tam gdzie.

Dodano po 6 minutach 41 sekundach:
P.S. dorzucam skrina zdjecia z gory bo zdjecie za duzo zajmuje i bie wrzuce wiec mozebyc slaba jakosc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 25 paź 2021, 17:12

Tylko to lewe powietrze równie dobrze może być wpuszczana przez zawór stabilizacji obrotów jak go z jakiegoś powodu tak wysterowuje. Sprawdzałeś ten właściwy czujnik temperatury dla ECU?

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 25 paź 2021, 18:58

Niee nie sprawdzilem wkoncu w sumie tak sie motalem z tym wszystkim ze nie starczylo mi czasu w sobote skonczylem o 2 w nocy a kolo polnocy snieg padal jeszcze :d bo auto pod chmurka. W niedziele jebalo deszczem i malo czasu mialem. Duzo mi na ten rozrzad zeszlo bo chcialem sprawdzic wszystki dokladnie jeszcze obudowe rozrzadu sciagalem dolna a do tego kola pasowe pompy wody i glowne trzeba zrzucic(troche zjebanie rozwiazane wg mnie zwlaszcza ze sciaganiem kola pompy wody).

Generalnie jak jest zimny bardzo silnik to na poczatku pracuje dosc rowno przez pare sekund widocznie wtrysk startowy startuje i dlatego wyrownuje mieszanke. To dawaloby zludzenie ze czujnik temp powinien dzialac chyba ale dopiero prawdy sie dowiem jak pojade tam nast razem.

Jest moze taka opcja ze krokowiec dziala ale nie do konca dobrze? Widzialem cos w ksiazce o jakims wspolczynniku trwania impulsu ale nie wczytalem sie jeszcze szczegolowo.

Skad ECU moze dawac przeklamane info do krokowca? Sonda nowa, czujnik stuku nowy, czujnik przepustnicy dobry, czujnik halla chyba tez skoro odpala. Potencjometr przeplywki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl