Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACoupe Quattro 2.8]

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

[ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: krzysiek_kw15 » 02 mar 2022, 11:05

Witam wszystkich,

Mam mały problem z moją coupe. Ale może zaczną od początku.
Po zakupie samochodu, musiałem wymienić skrzynie biegów (okazało się, że skrzynia była inna i huczała). Skrzynia została wymieniona na oryginalną, przełorzenie zgadza się z tylnym mostem.
Zregenerowałek tylne sanki, złożyłem wszystko na poliuretanach, wyważyłem wał.
Blokada dyfra działa (po zablokowaniu co prawda nie zapala się ziekona kulka na pikktgramie na tunelu, ale na podnośniku sprawdziłem - wszystko działa.

I teraz problem - przy pełnym skręcie (na przykład podczas parkowania) przednia oś walczy. Zewnętrzne koło (to które pokonuje dłuższą drogę) tak jakby przeskakuje, robi żabie skoki.

Czy ktoś spotkał się z takim tematem?
Gdzie szukać przyczyny?
Możłiwe żeby to nie był napęd a na przykład strzelające górne mocowania?

Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: Leo » 02 mar 2022, 11:19

jeszcze raz przyjrzyj się mostowi, blokadzie, czy aby most jest może też inny...
Dla pewności. Jeśli to wszystko jest ok, to sprawdź jeszcze geometrię zawieszenia, bo też może powodować takie cuda. Generalnie powinna być wszędzie na zero.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Re: [ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: krzysiek_kw15 » 02 mar 2022, 11:26

Leo jak zawsze na posterunku :)
Dzięki za odpowiedź. A jak poznać, czy wał jest odpowiedni (oprócz tego że pasuje)?
Most to CAU a skrzynia CPN lub CBR (już nie pamiętam) - są takie same jak w innym coupe quattro, które mam z motorem 2.8

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: Leo » 02 mar 2022, 12:27

jeśliby wał nie pasował to byś go nie założył ;)

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Re: [ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: krzysiek_kw15 » 02 mar 2022, 12:37

Czyli co? pozostaje geometria i rewizja przedniego zawiasu?
PS. a co daje sygnał na piktogram (tą zieloną kulkę, która zapala się po blokadzie tylnego mostu?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: Leo » 02 mar 2022, 12:39

czujnik przy siłowniku blokady mostu, a pewnie sam siłownik w sobie ma czujnik zapięcia.

Dodano po 35 sekundach:
ps. ta zielona kropka jest ważniejsza od przycisku.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Re: [ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: krzysiek_kw15 » 02 mar 2022, 12:53

Możesz rozwinąć temat ważności zielonej kopki?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: Leo » 02 mar 2022, 13:20

Zielona kropka oznacza fizyczne zapięcie blokady, bo czujnik od niej jest bezpośrednio przy siłowniku i reaguje na przesunięcie zapadki/cięgna w moście. Trójkąt na przycisku oznacza tylko że sterownik pod tylnym siedzeniem dostał sygnał załączenia blokady.
U mnie było tak, że miałem zapieczony siłownik przy moście i gasła kontrolka na przycisku blokady a zielona kropka nie, i ewidentnie było czuć jak dupa przeskakuje, bo blokada nie rozłączyła. Szukaj przerwanego kabla w okolicy mostu albo w ogóle zobacz czy siłowniczek który jest przy moście się rusza, przy przełączaniu.
Może Ci szarpie/przeskakuje, bo nie rozpieło mostu ?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: [ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: bloku » 03 mar 2022, 09:01

Ciekawe czy czasem niebieski kabelek nie jest przecięty lub nie zwiera z masą auta - wtedy też będa jaja z blokadą dyfra.

Inna sprawa to sprawdzenie czy rozpina blokadę (możesz to sprawdzić na podnośniku podając 12V na siłownik blokady. Zmieniając polaryzację powinien się cofnać. Czasami jest tak, że długo nie używana blokada zaciera "bolec" blokujący różnicówkę.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Re: [ACoupe Quattro 2.8]

Post autor: krzysiek_kw15 » 04 mar 2022, 09:32

Hej Panowie,
Blokada sprawdzona fizycznie - na podnośniku
Rozpina i zapina, muszę jeszcze tylko sprawdzić ten temaz z czujnikiem i przerwanymi kablami.
Dam znać jak się za to zabiorę.
Na tą chwilę - dzięki za pomoc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl