[ACoupe Quattro 2.8]
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
[ACoupe Quattro 2.8]
Witam wszystkich,
Mam mały problem z moją coupe. Ale może zaczną od początku.
Po zakupie samochodu, musiałem wymienić skrzynie biegów (okazało się, że skrzynia była inna i huczała). Skrzynia została wymieniona na oryginalną, przełorzenie zgadza się z tylnym mostem.
Zregenerowałek tylne sanki, złożyłem wszystko na poliuretanach, wyważyłem wał.
Blokada dyfra działa (po zablokowaniu co prawda nie zapala się ziekona kulka na pikktgramie na tunelu, ale na podnośniku sprawdziłem - wszystko działa.
I teraz problem - przy pełnym skręcie (na przykład podczas parkowania) przednia oś walczy. Zewnętrzne koło (to które pokonuje dłuższą drogę) tak jakby przeskakuje, robi żabie skoki.
Czy ktoś spotkał się z takim tematem?
Gdzie szukać przyczyny?
Możłiwe żeby to nie był napęd a na przykład strzelające górne mocowania?
Z góry dzięki za pomoc
Mam mały problem z moją coupe. Ale może zaczną od początku.
Po zakupie samochodu, musiałem wymienić skrzynie biegów (okazało się, że skrzynia była inna i huczała). Skrzynia została wymieniona na oryginalną, przełorzenie zgadza się z tylnym mostem.
Zregenerowałek tylne sanki, złożyłem wszystko na poliuretanach, wyważyłem wał.
Blokada dyfra działa (po zablokowaniu co prawda nie zapala się ziekona kulka na pikktgramie na tunelu, ale na podnośniku sprawdziłem - wszystko działa.
I teraz problem - przy pełnym skręcie (na przykład podczas parkowania) przednia oś walczy. Zewnętrzne koło (to które pokonuje dłuższą drogę) tak jakby przeskakuje, robi żabie skoki.
Czy ktoś spotkał się z takim tematem?
Gdzie szukać przyczyny?
Możłiwe żeby to nie był napęd a na przykład strzelające górne mocowania?
Z góry dzięki za pomoc
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3827
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [ACoupe Quattro 2.8]
jeszcze raz przyjrzyj się mostowi, blokadzie, czy aby most jest może też inny...
Dla pewności. Jeśli to wszystko jest ok, to sprawdź jeszcze geometrię zawieszenia, bo też może powodować takie cuda. Generalnie powinna być wszędzie na zero.
Dla pewności. Jeśli to wszystko jest ok, to sprawdź jeszcze geometrię zawieszenia, bo też może powodować takie cuda. Generalnie powinna być wszędzie na zero.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Re: [ACoupe Quattro 2.8]
Leo jak zawsze na posterunku
Dzięki za odpowiedź. A jak poznać, czy wał jest odpowiedni (oprócz tego że pasuje)?
Most to CAU a skrzynia CPN lub CBR (już nie pamiętam) - są takie same jak w innym coupe quattro, które mam z motorem 2.8
Dzięki za odpowiedź. A jak poznać, czy wał jest odpowiedni (oprócz tego że pasuje)?
Most to CAU a skrzynia CPN lub CBR (już nie pamiętam) - są takie same jak w innym coupe quattro, które mam z motorem 2.8
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3827
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [ACoupe Quattro 2.8]
jeśliby wał nie pasował to byś go nie założył
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Re: [ACoupe Quattro 2.8]
Czyli co? pozostaje geometria i rewizja przedniego zawiasu?
PS. a co daje sygnał na piktogram (tą zieloną kulkę, która zapala się po blokadzie tylnego mostu?
PS. a co daje sygnał na piktogram (tą zieloną kulkę, która zapala się po blokadzie tylnego mostu?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3827
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [ACoupe Quattro 2.8]
czujnik przy siłowniku blokady mostu, a pewnie sam siłownik w sobie ma czujnik zapięcia.
Dodano po 35 sekundach:
ps. ta zielona kropka jest ważniejsza od przycisku.
Dodano po 35 sekundach:
ps. ta zielona kropka jest ważniejsza od przycisku.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Re: [ACoupe Quattro 2.8]
Możesz rozwinąć temat ważności zielonej kopki?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3827
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [ACoupe Quattro 2.8]
Zielona kropka oznacza fizyczne zapięcie blokady, bo czujnik od niej jest bezpośrednio przy siłowniku i reaguje na przesunięcie zapadki/cięgna w moście. Trójkąt na przycisku oznacza tylko że sterownik pod tylnym siedzeniem dostał sygnał załączenia blokady.
U mnie było tak, że miałem zapieczony siłownik przy moście i gasła kontrolka na przycisku blokady a zielona kropka nie, i ewidentnie było czuć jak dupa przeskakuje, bo blokada nie rozłączyła. Szukaj przerwanego kabla w okolicy mostu albo w ogóle zobacz czy siłowniczek który jest przy moście się rusza, przy przełączaniu.
Może Ci szarpie/przeskakuje, bo nie rozpieło mostu ?
U mnie było tak, że miałem zapieczony siłownik przy moście i gasła kontrolka na przycisku blokady a zielona kropka nie, i ewidentnie było czuć jak dupa przeskakuje, bo blokada nie rozłączyła. Szukaj przerwanego kabla w okolicy mostu albo w ogóle zobacz czy siłowniczek który jest przy moście się rusza, przy przełączaniu.
Może Ci szarpie/przeskakuje, bo nie rozpieło mostu ?
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: [ACoupe Quattro 2.8]
Ciekawe czy czasem niebieski kabelek nie jest przecięty lub nie zwiera z masą auta - wtedy też będa jaja z blokadą dyfra.
Inna sprawa to sprawdzenie czy rozpina blokadę (możesz to sprawdzić na podnośniku podając 12V na siłownik blokady. Zmieniając polaryzację powinien się cofnać. Czasami jest tak, że długo nie używana blokada zaciera "bolec" blokujący różnicówkę.
Inna sprawa to sprawdzenie czy rozpina blokadę (możesz to sprawdzić na podnośniku podając 12V na siłownik blokady. Zmieniając polaryzację powinien się cofnać. Czasami jest tak, że długo nie używana blokada zaciera "bolec" blokujący różnicówkę.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Re: [ACoupe Quattro 2.8]
Hej Panowie,
Blokada sprawdzona fizycznie - na podnośniku
Rozpina i zapina, muszę jeszcze tylko sprawdzić ten temaz z czujnikiem i przerwanymi kablami.
Dam znać jak się za to zabiorę.
Na tą chwilę - dzięki za pomoc!
Blokada sprawdzona fizycznie - na podnośniku
Rozpina i zapina, muszę jeszcze tylko sprawdzić ten temaz z czujnikiem i przerwanymi kablami.
Dam znać jak się za to zabiorę.
Na tą chwilę - dzięki za pomoc!