W mojej Audi 80 postanowiłem zmienić elastyczny przewód hamulcowy do tylnego zacisku.
Jednak poprzedni właściciel lub jego mechanik dokonał wymiany oryginalnych sztywnych (stalowych) przewodów hamulcowych na mosiężne razem z końcówkami (sztucerami / nyplami) także z mosiądzu.
Zwiększyło to na pewno odporność korozyjną tych przewodów, jednak teraz mam problem z ich odkręceniem. Podobnie było z przodu, ale jakoś udało się go odkręcić trzymając kluczem typu "żabka".
Pomimo wcześniejszego spryskania preparatem penetrującym i użycia prawidłowego klucza do przewodów hamulcowych (rozmiar 11 mm) nie można ruszyć tej mosiężnej końcówki w metalowej końcówce przewodu elastycznego.
Czy macie jakieś porady jak sobie z tym poradzić w jak najmniej inwazyjny sposób?
Przy zmianie planuję użycie sztucerów stalowych, które przy użyciu większej siły nie będą tak podatne na uszkodzenia. Przewody to miedź (lub ewentualnie mosiądz).
sztywne przewody hamulcowe mosiężne - problem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 225
- Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
- Imię: Daniel
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Lubin
Re: sztywne przewody hamulcowe mosiężne - problem
Cześć sam u siebie jakiś czas temu wymieniłem dwa przewody na miedziane i odrazu te przewody gumowe też...nie miałem jeszcze okazji ich ponownie odkręcać. Myślę że może podgrzać to jakoś hmm temperatura powinna zrobić swoje i puści
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: sztywne przewody hamulcowe mosiężne - problem
Tylko jak grzejesz to miej wolny koniec przewodu elastycznego bo inaczej płyn Ci wystrzeli.
Te przewody miedziane (lub specjalny stop z miedzią) mogą być oryginalne, był czas kiedy Audi i chyba tylko jeszcze Volvo nie montowali przewodów stalowych.
Te przewody miedziane (lub specjalny stop z miedzią) mogą być oryginalne, był czas kiedy Audi i chyba tylko jeszcze Volvo nie montowali przewodów stalowych.