Post
autor: Tomaszon88 » 01 maja 2022, 11:04
Witam Panowie i ewentualnie Panie.
Postaram się odswierzyć tem prawie 8letni wątek.
Silniki i samochody o których w nim mowa zyskują miano klasyków i zaczynają drożeć, oraz sama wiedzą mechaniczna i różnego rodzaju patenty stanowczo się rozwinęły, taka mam nadzieję.
Mój plan jest tak:
100 c5 z silnikiem 2.8v6 na 4 buty.
Blok zostaję, wlatuje inny Wałek, jaki nie wiem, będę mierzył, biorę pod uwagę różne opcje łącznie z takim potworkiem z innej marki ale o podobnych parametrach. Obróbka skrawanie wchodzi w grę, napewno odelrzlenie żeby toto się lżej kręciło od dołu. Może zostanę przy odelrzonym ori, może będę rzeźbić. Natomiast zależy mi na większym wykorbieniu, pod stroker. Jeśli ktoś coś wie to proszę o info.
Do tego wylatują może kute korby, ale będę mierzyć korby z innych silników, rozwiercanie sworzni lub nabijanie tulejek wchodzi w grę.
Tłoki jest jakiś wybór, ale i tak będę rozwiercał silnik wiec postaram sie ogarnąć, może nawet na zamówienie, inne cylindry tłokowe, kusi mnie żeby zamówić wyższe bo chciał bym dodać flansze 5-10mm automatycznie podnosząc pojemność i jednocześnie odprężając jednostkę, oczywiście flansza cięta cnc na wzór do uszczelki.
Rozrzad robiony na zamówienie, będzie potrzebny dłuższy, chyba że jest jakiś nadwymiarowy jak ktoś wie to niech się podzieli wiedzą.
Glowice, z 3.0 byłoby najlepiej, ale jest problem z kanałami w 3.0 jest ich więcej, kupię jakąś jebnieta glowice i zrobię sekscje zwłok, może się coś naspawa i dowierci Kanał, może nie. Jak ktoś robił to proszę o info.
Wałki rozrzadu, no tu się waham. Nie mam pomysłu, napewno będę mierzył i szukał najbardziej ostrych pod ten silnik.
Jeśli wszystko sie uda planuje zrobić coś w okolicy 260/280km z pojemności 3.1-3.3
I do tego chińskie big turbo na 1.2-1.4 bara.
Chce mieć coś w okolicy 340-360 km. Myślę że przy tym zestawie będzie to bezpieczna moc.
Oczywiście cała reszta jak 2 pompa paliwa, planowany dolot, większe wtryski, inne ceki, zimne Świece i chłodnica oleju oraz fmic to jak by jasne. No i ecu, bo chociażby czujnik spalania stukowego.
Odrazu zaznaczam, że coś tam wiem na temat budowy silników. Ale nie wiem wszystkiego i potrzebuje wsparcia. Jeśli ktoś przerabiał temat, to proszę i info.
Dodatkowo, jeśli w ogóle będzie jakiś odzew, to prosił bym sie o powstrzymanie z kometarzami: drogo, bez sensu, wsadź se2.7, 4.2 cz 1.8t
Mam budżet (13k bez turbo) czas i bede robic to sam, mam część wiedzy i chęci, chce się sprawdzić. I zrobić coś o czym jest bardzo mało informacji.
Zajmie mi to rok czy dwa, nie ważne.
Natomiast wszystkie mordeczki z wiedzą proszone są o merytoryczne wsparcie.
Miłej majóweczki.
Elo, pozdro 600 i z wiatrem.