[B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
czyli sprawa otwarta dalej jeśli blok bedzie taki sam w aah i abc
pomierzę to na dniach.
teraz tylko muszę sprawdzić czy ASN 3.0 ma ten sam blok...i to będzie problem ...numer jeden
drugi to pozbycie się zeębatki napędzającej pompę... z wału
no i główny problem kto wynajmie blok silnika ASN dla celów naukowych....z opcją kupna
pomierzę to na dniach.
teraz tylko muszę sprawdzić czy ASN 3.0 ma ten sam blok...i to będzie problem ...numer jeden
drugi to pozbycie się zeębatki napędzającej pompę... z wału
no i główny problem kto wynajmie blok silnika ASN dla celów naukowych....z opcją kupna
Cześć Tak czytam ten temat bo fajnie było by zrobić coś ciekawego z niczego.Te słowa skopiowałem z artykułu bo kwestie co to jest pojemność silnika ja nie wymyśle i mogę tylko go rozumować na swój malutki rozumek.Więc składa się na nią stosunek skoku tłoka do średnicy cylindra oraz relacja promienia wykorbienia do długości korbowodu. Więc silnik ABC jak sami wiecie ma 2598ccm a AAH 2771ccm.W centymetrach sześciennych jeden cylinder ABC ma pojemność 433.W AAH wynosi 461,83333.Na mój rozum bloki silnika muszą mieś różnicę z tym że minimalną a goście pracujący nad silnikiem ABC(któryś z kolegów napisał kiedyś że przez to mniejsze OC płacono za tę pojemność w Niemczech) po AAH musieli najmniejsza linią podziałać na wykorbienie co idzie w parze ze skokiem tłoka i jego długością może wysokością bloku też choć nie koniecznie.Teraz mógłby się wyjaśnić temat dlaczego te silniki ABC,AAH lubią olej(luźno spasowane) i jak je składano bo może zamiennie(nie tylko Polak kombinuje). Fajnie by było jakby któryś z kolegów zajmujących się sprzedażą części to dokładnie zmierzył.
Dostałem przez przypadek :roll: pompę wody do 30V 2.8 przy wymianie rozrządu.Może bym ją i wsadził ale ten silnik ma szerszą głowicę więc raczej głowice z 12V nie wsadzisz do ASN a jeśli nawet to co z tunelami smarowania i cieczy chłodzącej oraz paskiem rozrządu.Przy 3.0 30V prędzej bym kombinował z głowicami z 2.8 30V tylko te ceny nawet z A6 C5
Pozdrawiam, długo się zastanawiałem żeby tu napisać bo o gafę nie trudno i proszę o wyrozumiałość.Jestem samoukiem i czasem też mnie nachodzą takie pomysły kombinacji jak Was :idea:
[ Dodano: 2014-01-20, 12:04 ]
Kolega Boombanzai zrobił silnik R4 z blokiem 2.0 i założył głowicę 1.8 https://audi80.pl/b4-abt-glowica-vt86206.htm#911261 . Zauważył różnice na ząbkach koła wałka rozrządów.Bardzo możliwe że tak samo będzie w przypadku ABC a AAH.Trzeba by było to sprawdzić z ciekawości.Pozdrawiam
Dostałem przez przypadek :roll: pompę wody do 30V 2.8 przy wymianie rozrządu.Może bym ją i wsadził ale ten silnik ma szerszą głowicę więc raczej głowice z 12V nie wsadzisz do ASN a jeśli nawet to co z tunelami smarowania i cieczy chłodzącej oraz paskiem rozrządu.Przy 3.0 30V prędzej bym kombinował z głowicami z 2.8 30V tylko te ceny nawet z A6 C5
Pozdrawiam, długo się zastanawiałem żeby tu napisać bo o gafę nie trudno i proszę o wyrozumiałość.Jestem samoukiem i czasem też mnie nachodzą takie pomysły kombinacji jak Was :idea:
[ Dodano: 2014-01-20, 12:04 ]
Kolega Boombanzai zrobił silnik R4 z blokiem 2.0 i założył głowicę 1.8 https://audi80.pl/b4-abt-glowica-vt86206.htm#911261 . Zauważył różnice na ząbkach koła wałka rozrządów.Bardzo możliwe że tak samo będzie w przypadku ABC a AAH.Trzeba by było to sprawdzić z ciekawości.Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 sty 2012, 12:15
- Lokalizacja: Hrubieszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 sty 2012, 12:15
- Lokalizacja: Hrubieszów
Jeżeli chodzi o średnicę cylindra to oba bloki mają 82,5 z groszami rzędu 0,005-0,009 jeżeli bierzemy pod uwagę prawie nie wyrobione bloki. Złożyłem już kilkanaście takich silników w przeróżnych konfiguracjach, m.in. na bloku ABC bez problemu wyszedł 2.8 30V. Oczywiście trzeba wiedzieć od jakiego rocznika jakie zmiany w odlewach były wprowadzane.
Co do tłoków to mają różne wymiary w zależności od producenta np.:
Wymiary wybite na tłokach:
1) AAH: 82,480 nural
2) AAH: 82,495 (drugi egzemplarz) Mahle
3) ABC: 82,475 nural
4) ACK: 82,455 Kolbenschmidt
Co do tłoków to mają różne wymiary w zależności od producenta np.:
Wymiary wybite na tłokach:
1) AAH: 82,480 nural
2) AAH: 82,495 (drugi egzemplarz) Mahle
3) ABC: 82,475 nural
4) ACK: 82,455 Kolbenschmidt
rtoip_2004, tak właśnie myślałem ale pewności nie miałem....widzę, że praktyk więc jak Twoje silniki działają normalnie po takich przekładkach to na wiosne wkładam wał korbowy, korbowody i tłoki z ACK do ABC żeby mieć AAH
czyli jak tłoki się różnią to korbowody też w podanych silnikach!
czekam, może jeszcze znajdzie się jakis magik co wsadził bebech z ASN lub innego 3.0 do ABC...oczywiście pamiętam że to przeróbka mała wału ze względu na napęd pompy oleju i trzeba szlifować
[ Dodano: 2014-01-30, 08:53 ]
tylko co z tłokami z 3.0, które mają inne denko niż AAH
czyli jak tłoki się różnią to korbowody też w podanych silnikach!
czekam, może jeszcze znajdzie się jakis magik co wsadził bebech z ASN lub innego 3.0 do ABC...oczywiście pamiętam że to przeróbka mała wału ze względu na napęd pompy oleju i trzeba szlifować
[ Dodano: 2014-01-30, 08:53 ]
tylko co z tłokami z 3.0, które mają inne denko niż AAH
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 sty 2012, 12:15
- Lokalizacja: Hrubieszów
Wał z ACK (zależy która generacja silnika) może mieć inny napęd na pompę olejową (będziesz musiał zdjąć ze swojego wału). Nie polecam zakładania tłoków z ACK pod głowicę 12V bo zmienisz kształt komory spalania, tłoki z ACK są bardziej wypukłe. Dało by to co prawda większy stopień sprężania i tym samym minimalnie większą moc, ale przy kiepskim paliwie (min. ET98) może występować spalanie detonacyjne.
Składając silnik na komponentach z ABC (blok, głowice itp.) to możesz z ACK wykorzystać:
- wał
- korbowody (zazwyczaj są łamane)
Składając silnik na komponentach z ABC (blok, głowice itp.) to możesz z ACK wykorzystać:
- wał
- korbowody (zazwyczaj są łamane)
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 16:36 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 1 raz.
no właśnie te tłoki....nie będę kombinował.
jak znajde dobre bebechy z AAH to wkładam je w silnik ABC, który czeka....a jak nie znajde to chyba zrobie ABC na podzespołach i "górze" AAH..ale tego bym nie chciał bo może okazać się, że zdrowy silnik będzie miał 160-165 km a ten co mam w aucie robi +/- fabryczne osiągi i będę stratny na mocy ....Chyba, że znjdę kogoś na zamiane dołu AAH na ABC bez progów ...całe ABC mam po remoncie na nowych paskach pompach uszczelkach i rolkach po obróbce głowicy no i te gładzie cylindra w niewiarygodnym stanie...zalany był fulsyntetykiem i ma niewielki przebieg....mój bierze 0,1-0,3 na 1000km oleju
i 12 lat na gazie smiga. ale nie mam do niego żadnych zastrzezen poza tym że uszczelniacze do wymiany...
eeh...do wiosny czekam z tą decyzja....jak ktoś się znajdzie chętny na zdrowe ABC to tez rozwaze sprzedaż bo mój jezdzi , jezdził i bedzie jezdzil jak mu głowice zregeneruję
jak znajde dobre bebechy z AAH to wkładam je w silnik ABC, który czeka....a jak nie znajde to chyba zrobie ABC na podzespołach i "górze" AAH..ale tego bym nie chciał bo może okazać się, że zdrowy silnik będzie miał 160-165 km a ten co mam w aucie robi +/- fabryczne osiągi i będę stratny na mocy ....Chyba, że znjdę kogoś na zamiane dołu AAH na ABC bez progów ...całe ABC mam po remoncie na nowych paskach pompach uszczelkach i rolkach po obróbce głowicy no i te gładzie cylindra w niewiarygodnym stanie...zalany był fulsyntetykiem i ma niewielki przebieg....mój bierze 0,1-0,3 na 1000km oleju
i 12 lat na gazie smiga. ale nie mam do niego żadnych zastrzezen poza tym że uszczelniacze do wymiany...
eeh...do wiosny czekam z tą decyzja....jak ktoś się znajdzie chętny na zdrowe ABC to tez rozwaze sprzedaż bo mój jezdzi , jezdził i bedzie jezdzil jak mu głowice zregeneruję
Kolejny dobry temat który się rozwinął w dobrym kierunku Rychu82. Skoro rtoip_2004 wiesz co i jak hybrydowąć to byśmy Cię wszyscy prosili o konfiguracje rocznikową.Na pewno Rychu82 wynagrodzi Ci to happy klikiem :mrgreen: Szkoda że głowice 30V są tak drogie, tak myślałem że podejdą ale to była moja teoria jak wyżej pisałem a teraz jest pięknie :idea: Takie pytanie,kolektor ssący z AAH podejdzie bez problemu na nie?rtoip_2004 pisze:Złożyłem już kilkanaście takich silników w przeróżnych konfiguracjach, m.in. na bloku ABC bez problemu wyszedł 2.8 30V. Oczywiście trzeba wiedzieć od jakiego rocznika jakie zmiany w odlewach były wprowadzane.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 sty 2012, 12:15
- Lokalizacja: Hrubieszów
Bloki ABC można połączyć z głowicami 30V pod warunkiem odpowiedniego odlewu w miejscu przylgni z głowicą. Są to bloki po ok 95 roku montowane przede wszystkim w A4 B5, w większości mają czarne plastikowe dekle na głowicy (nie należy się tym jednak sugerować przy zakupie, bo dekle sobie można zmienić). Jedyny minus bloku ABC to brak otworów na wyprowadzenie natrysku na denka tłoków w przypadku zakładania głowic 30V. Jeżeli montujemy na 12V to nie jest takie istotne.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale kolektor z AAH do głowicy 30V nie podejdzie, natomiast do każdej 12V pasuje (np. do silnika 2.6)
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale kolektor z AAH do głowicy 30V nie podejdzie, natomiast do każdej 12V pasuje (np. do silnika 2.6)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 sty 2012, 12:15
- Lokalizacja: Hrubieszów
Bywały bloki AAH, które miały gotowe otwory pod natrysk (sam mam taki blok w swojej C4).Rychu82 pisze:2.8 12V ma natrysk na denka? nie wiem jak rozumieć to, że nie jest to takie istotne?rtoip_2004 pisze: Jedyny minus bloku ABC to brak otworów na wyprowadzenie natrysku na denka tłoków w przypadku zakładania głowic 30V. Jeżeli montujemy na 12V to nie jest takie istotne.
Natrysk jest stosowany w silnikach 5 zaworowych (turbo przede wszystkim), ma za zadanie chłodzić tłok. W 2 zaworowych nie stosowano bo wydajność pojemność-moc jest mniejsza niż w 5 zaworowych i tym samym temperatura mniejsza. Ale jak można to zamontować w 12V to na pewno żywotność silnika wzrasta. Warunkiem jest dobre ciśnienie oleju.
Dobrze zrozumiałeś,spodziewałem się że nie podejdzie .Dodatkowy zakup to kolektor ssący jeśli chodzi o położenie głowic 2.8 30V na bloku.Szkoda że nie są p&p bo np chciałbym mieć kolektor ssący z takiego np ACK w moim AAH ale zdaje sobie sprawę że to nowsza konstrukcja.Może przy kombinowaniu ala pomysłowy Dobromir coś by się udało sparować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 sty 2012, 12:15
- Lokalizacja: Hrubieszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 maja 2022, 10:17
- Imię: Tomasz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
Witam Panowie i ewentualnie Panie.
Postaram się odswierzyć tem prawie 8letni wątek.
Silniki i samochody o których w nim mowa zyskują miano klasyków i zaczynają drożeć, oraz sama wiedzą mechaniczna i różnego rodzaju patenty stanowczo się rozwinęły, taka mam nadzieję.
Mój plan jest tak:
100 c5 z silnikiem 2.8v6 na 4 buty.
Blok zostaję, wlatuje inny Wałek, jaki nie wiem, będę mierzył, biorę pod uwagę różne opcje łącznie z takim potworkiem z innej marki ale o podobnych parametrach. Obróbka skrawanie wchodzi w grę, napewno odelrzlenie żeby toto się lżej kręciło od dołu. Może zostanę przy odelrzonym ori, może będę rzeźbić. Natomiast zależy mi na większym wykorbieniu, pod stroker. Jeśli ktoś coś wie to proszę o info.
Do tego wylatują może kute korby, ale będę mierzyć korby z innych silników, rozwiercanie sworzni lub nabijanie tulejek wchodzi w grę.
Tłoki jest jakiś wybór, ale i tak będę rozwiercał silnik wiec postaram sie ogarnąć, może nawet na zamówienie, inne cylindry tłokowe, kusi mnie żeby zamówić wyższe bo chciał bym dodać flansze 5-10mm automatycznie podnosząc pojemność i jednocześnie odprężając jednostkę, oczywiście flansza cięta cnc na wzór do uszczelki.
Rozrzad robiony na zamówienie, będzie potrzebny dłuższy, chyba że jest jakiś nadwymiarowy jak ktoś wie to niech się podzieli wiedzą.
Glowice, z 3.0 byłoby najlepiej, ale jest problem z kanałami w 3.0 jest ich więcej, kupię jakąś jebnieta glowice i zrobię sekscje zwłok, może się coś naspawa i dowierci Kanał, może nie. Jak ktoś robił to proszę o info.
Wałki rozrzadu, no tu się waham. Nie mam pomysłu, napewno będę mierzył i szukał najbardziej ostrych pod ten silnik.
Jeśli wszystko sie uda planuje zrobić coś w okolicy 260/280km z pojemności 3.1-3.3
I do tego chińskie big turbo na 1.2-1.4 bara.
Chce mieć coś w okolicy 340-360 km. Myślę że przy tym zestawie będzie to bezpieczna moc.
Oczywiście cała reszta jak 2 pompa paliwa, planowany dolot, większe wtryski, inne ceki, zimne Świece i chłodnica oleju oraz fmic to jak by jasne. No i ecu, bo chociażby czujnik spalania stukowego.
Odrazu zaznaczam, że coś tam wiem na temat budowy silników. Ale nie wiem wszystkiego i potrzebuje wsparcia. Jeśli ktoś przerabiał temat, to proszę i info.
Dodatkowo, jeśli w ogóle będzie jakiś odzew, to prosił bym sie o powstrzymanie z kometarzami: drogo, bez sensu, wsadź se2.7, 4.2 cz 1.8t
Mam budżet (13k bez turbo) czas i bede robic to sam, mam część wiedzy i chęci, chce się sprawdzić. I zrobić coś o czym jest bardzo mało informacji.
Zajmie mi to rok czy dwa, nie ważne.
Natomiast wszystkie mordeczki z wiedzą proszone są o merytoryczne wsparcie.
Miłej majóweczki.
Elo, pozdro 600 i z wiatrem.
Postaram się odswierzyć tem prawie 8letni wątek.
Silniki i samochody o których w nim mowa zyskują miano klasyków i zaczynają drożeć, oraz sama wiedzą mechaniczna i różnego rodzaju patenty stanowczo się rozwinęły, taka mam nadzieję.
Mój plan jest tak:
100 c5 z silnikiem 2.8v6 na 4 buty.
Blok zostaję, wlatuje inny Wałek, jaki nie wiem, będę mierzył, biorę pod uwagę różne opcje łącznie z takim potworkiem z innej marki ale o podobnych parametrach. Obróbka skrawanie wchodzi w grę, napewno odelrzlenie żeby toto się lżej kręciło od dołu. Może zostanę przy odelrzonym ori, może będę rzeźbić. Natomiast zależy mi na większym wykorbieniu, pod stroker. Jeśli ktoś coś wie to proszę o info.
Do tego wylatują może kute korby, ale będę mierzyć korby z innych silników, rozwiercanie sworzni lub nabijanie tulejek wchodzi w grę.
Tłoki jest jakiś wybór, ale i tak będę rozwiercał silnik wiec postaram sie ogarnąć, może nawet na zamówienie, inne cylindry tłokowe, kusi mnie żeby zamówić wyższe bo chciał bym dodać flansze 5-10mm automatycznie podnosząc pojemność i jednocześnie odprężając jednostkę, oczywiście flansza cięta cnc na wzór do uszczelki.
Rozrzad robiony na zamówienie, będzie potrzebny dłuższy, chyba że jest jakiś nadwymiarowy jak ktoś wie to niech się podzieli wiedzą.
Glowice, z 3.0 byłoby najlepiej, ale jest problem z kanałami w 3.0 jest ich więcej, kupię jakąś jebnieta glowice i zrobię sekscje zwłok, może się coś naspawa i dowierci Kanał, może nie. Jak ktoś robił to proszę o info.
Wałki rozrzadu, no tu się waham. Nie mam pomysłu, napewno będę mierzył i szukał najbardziej ostrych pod ten silnik.
Jeśli wszystko sie uda planuje zrobić coś w okolicy 260/280km z pojemności 3.1-3.3
I do tego chińskie big turbo na 1.2-1.4 bara.
Chce mieć coś w okolicy 340-360 km. Myślę że przy tym zestawie będzie to bezpieczna moc.
Oczywiście cała reszta jak 2 pompa paliwa, planowany dolot, większe wtryski, inne ceki, zimne Świece i chłodnica oleju oraz fmic to jak by jasne. No i ecu, bo chociażby czujnik spalania stukowego.
Odrazu zaznaczam, że coś tam wiem na temat budowy silników. Ale nie wiem wszystkiego i potrzebuje wsparcia. Jeśli ktoś przerabiał temat, to proszę i info.
Dodatkowo, jeśli w ogóle będzie jakiś odzew, to prosił bym sie o powstrzymanie z kometarzami: drogo, bez sensu, wsadź se2.7, 4.2 cz 1.8t
Mam budżet (13k bez turbo) czas i bede robic to sam, mam część wiedzy i chęci, chce się sprawdzić. I zrobić coś o czym jest bardzo mało informacji.
Zajmie mi to rok czy dwa, nie ważne.
Natomiast wszystkie mordeczki z wiedzą proszone są o merytoryczne wsparcie.
Miłej majóweczki.
Elo, pozdro 600 i z wiatrem.