:O
na to co napisałeś to budżet zdecydowanie , tak z 5x , za mały.
[B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
no ale trzeba miec fantazję
AAH miękki ale może ktoś zrobiłby do niego tłoki i korby kute to wtedy można by pomyśleć o turbince. 100KM z litra jest bez problemu osiągalne. Seryjny AAH ma 29 KM z cylindra, co jest godne pożałowania i stawia go gdzieś na poziomie JAWY 350.
AAH miękki ale może ktoś zrobiłby do niego tłoki i korby kute to wtedy można by pomyśleć o turbince. 100KM z litra jest bez problemu osiągalne. Seryjny AAH ma 29 KM z cylindra, co jest godne pożałowania i stawia go gdzieś na poziomie JAWY 350.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
Nie dobry jesteś daj mu trochę pofantazjować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 maja 2022, 10:17
- Imię: Tomasz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
A myślałem że nikt się nie odezwie.
No ale odzwali się dżentelmeni od marudzenia.
10-13k na same przeróbki mechaniczne w piecu bez turbo i sterownika, przywlasnej robocie to jak najbardziej wystarczający budżet.
A w zapasie 2-3k i tak się znajdzie.
Natomiast, ponawiam swoje pytanie, czy znajdzie się jakiś człek co przerabiał taki temat albo jego elementy, np stroker, albo wkładał nadwymiarowe tłoki. Poza tym co, rozlorzylem już silnik, stan 7/10.
To wymiany prowadnice i uszczelniacze zaworowe. ale poradzę sobie sam metoda na gotowanie glowicy.
Może włożę nowe gniazda, z czegoś twardszego i oddam do slif-motu na obróbkę, aby to moc włożyć większe te zawory z czegoś innego, no i ponawiam pytanie, czy ktoś coś takiego przerabia.
Dodano po 20 minutach 26 sekundach:
I tak, zdaje sobie sprawę z tego, że jeśli będę chcial zrobić flansze np 1cm między blokiem a głowicami to będę musiał zmienić wał, lub/i, a najpewniej i zmienić korbowody na dłuższe, lub zmienić same tłoki. No bo jakoś do gmp muszę sie wyrównać, już pomijając wymianę cylindrów na dłuższe i szersze lub i węższe z ewentualnym rozwiertem samych cylindrów. Żeby dopasować pod tuleje.
Opcji jest z milion albo dwa, bo nie mam zamiaru się ograniczać do grupy vag z częściami.
Może uda mi się odżywić takiego Frankensteina.
Ale potrzebuje pomocy. Może kolektywnie się uda.
Zrobię cis zajebistego z wasza pomocą i przetrzemy szlaki.
A jak nie wyjdzie to huj i trudno.
Jedni przepijają, inni przewalają w nos, albo na kasyna, a jak chce utopić kilka aucie kola w silniku który nie powinien istnieć i co XD
PRZYNAJMNIE SiE CZEGOŚ DOWIEM/ DOWIEMY
No ale odzwali się dżentelmeni od marudzenia.
10-13k na same przeróbki mechaniczne w piecu bez turbo i sterownika, przywlasnej robocie to jak najbardziej wystarczający budżet.
A w zapasie 2-3k i tak się znajdzie.
Natomiast, ponawiam swoje pytanie, czy znajdzie się jakiś człek co przerabiał taki temat albo jego elementy, np stroker, albo wkładał nadwymiarowe tłoki. Poza tym co, rozlorzylem już silnik, stan 7/10.
To wymiany prowadnice i uszczelniacze zaworowe. ale poradzę sobie sam metoda na gotowanie glowicy.
Może włożę nowe gniazda, z czegoś twardszego i oddam do slif-motu na obróbkę, aby to moc włożyć większe te zawory z czegoś innego, no i ponawiam pytanie, czy ktoś coś takiego przerabia.
Dodano po 20 minutach 26 sekundach:
I tak, zdaje sobie sprawę z tego, że jeśli będę chcial zrobić flansze np 1cm między blokiem a głowicami to będę musiał zmienić wał, lub/i, a najpewniej i zmienić korbowody na dłuższe, lub zmienić same tłoki. No bo jakoś do gmp muszę sie wyrównać, już pomijając wymianę cylindrów na dłuższe i szersze lub i węższe z ewentualnym rozwiertem samych cylindrów. Żeby dopasować pod tuleje.
Opcji jest z milion albo dwa, bo nie mam zamiaru się ograniczać do grupy vag z częściami.
Może uda mi się odżywić takiego Frankensteina.
Ale potrzebuje pomocy. Może kolektywnie się uda.
Zrobię cis zajebistego z wasza pomocą i przetrzemy szlaki.
A jak nie wyjdzie to huj i trudno.
Jedni przepijają, inni przewalają w nos, albo na kasyna, a jak chce utopić kilka aucie kola w silniku który nie powinien istnieć i co XD
PRZYNAJMNIE SiE CZEGOŚ DOWIEM/ DOWIEMY
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
no nie no, ja tam Ci kibicuję, rzadko kto ma ochotę poświęcić się i swoją kasę dla zasady Takich zwariowanych ludzi na świecie brakuje, i mówię całkiem poważnie. Masz szansę być prekursorem w tej dziedzinie, bo nikt tego silnika chyba nie robił. Pozostaje Ci korzystać z doświadczenia ludzi, którzy inne silniki strokerowali.
Mimo wszystko uważam, że nie pomyliłem się co do kwoty, a raczej ją zaniżyłem, jeśli zakładasz takie przeróbki jak w poście powyżej.
Wiesz a co do marudzenia... trochę wiem o czym mówię, z perspektywy gościa który włożył 2 stówy w S2 i jeszcze nie jest takie jakbym chciał. Korzystaj z rad ludzi, którzy zjedli zęby , także finansowo, na swoich projektach. My dobrze wiemy, gdzie i jak się traci pieniądze , czasem całkiem niepotrzebnie.
Mimo wszystko uważam, że nie pomyliłem się co do kwoty, a raczej ją zaniżyłem, jeśli zakładasz takie przeróbki jak w poście powyżej.
Wiesz a co do marudzenia... trochę wiem o czym mówię, z perspektywy gościa który włożył 2 stówy w S2 i jeszcze nie jest takie jakbym chciał. Korzystaj z rad ludzi, którzy zjedli zęby , także finansowo, na swoich projektach. My dobrze wiemy, gdzie i jak się traci pieniądze , czasem całkiem niepotrzebnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 maja 2022, 10:17
- Imię: Tomasz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
No słuchaj, co do kwoty, to pewnie masz rację.
Jak bym leciał po samych kuciznach wszystko skręcał na ARP a zawory dał gazowane to 50k lekko.
Ja mam zamiar robić to po częściach dostępnych z innych modeli vaga i nie tylko.
Dajmy na to, 1szt sportowego zaworu +1mm i azot to około 150zl x20 = 3000zl. No sporo.
W tej chwili z głowy nie pamiętamy, ale zawór, chyba z jakiejś cytryny uturbionej to 70zl.
+ Przeróbka mocowania spinki 20zl/szt, co daje nam 90x20= 1800zl.
Dalej, dla przykładu gniazda zaworowe sportowe to 50zl/szt + Obróbka 35zl/szt = 85zl/szt co daje 1700zl natomiast gniazdo, chyba z jakiegoś klekota roverowego to już 20zl/szt + Obróbka 35/zł daje 55x20= 1100zl
I teraz tak, mogę wydać 4700ziko idąc na łatwiznę, albo zamówić w hurtowni od huja różnych części po 1szt i mierzyć, mierzyć i mierzyć ale wydam 2900ziko. Różnica to prawie 2k. Chyba warto, Ci sądzisz?
Dodano po 29 minutach 29 sekundach:
Sory, nie 20 tylko 12 myślami przy 1.8t XD
Jak bym leciał po samych kuciznach wszystko skręcał na ARP a zawory dał gazowane to 50k lekko.
Ja mam zamiar robić to po częściach dostępnych z innych modeli vaga i nie tylko.
Dajmy na to, 1szt sportowego zaworu +1mm i azot to około 150zl x20 = 3000zl. No sporo.
W tej chwili z głowy nie pamiętamy, ale zawór, chyba z jakiejś cytryny uturbionej to 70zl.
+ Przeróbka mocowania spinki 20zl/szt, co daje nam 90x20= 1800zl.
Dalej, dla przykładu gniazda zaworowe sportowe to 50zl/szt + Obróbka 35zl/szt = 85zl/szt co daje 1700zl natomiast gniazdo, chyba z jakiegoś klekota roverowego to już 20zl/szt + Obróbka 35/zł daje 55x20= 1100zl
I teraz tak, mogę wydać 4700ziko idąc na łatwiznę, albo zamówić w hurtowni od huja różnych części po 1szt i mierzyć, mierzyć i mierzyć ale wydam 2900ziko. Różnica to prawie 2k. Chyba warto, Ci sądzisz?
Dodano po 29 minutach 29 sekundach:
Sory, nie 20 tylko 12 myślami przy 1.8t XD
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
Ja bym zastosował część zwaną silnik 2.7 biturbo + chińskie single turbo aby osiągnąć to co zamierzasz i bez kombinowania.Tomaszon88 pisze: ↑10 maja 2022, 10:43Ja mam zamiar robić to po częściach dostępnych z innych modeli vaga i nie tylko.