ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Cześć,
Witam wszystkich. Posiadam audi 80b4 coupe z 1995r. Silnik 2.0 ABK benzyna 115KM.
Szukam kilku elementów do autka. Nigdy nie korzystałem z pomocy na forum i nie jestem fachowcem jeśli chodzi o mechanikę. Więc myślę, że mi w jakiś sposób pomożecie.
Chcę naprawić klimatyzację i szukam zawór rozprężny klimatyzacji. Myślę że był stosowany w wielu modelach i to nie tylko w audi. Byłbym wdzięczny za jakiś link z allegro lub innej strony gdzie to kupić.
Kolejną rzeczą jest temat który pewnie wielokrotnie pojawiał się na forum. Chodzi mi o tą małą kratkę ze zderzaka (są dwie) Niestety swoją zgubiłem a zdobycie nowej graniczy z cudem. Słyszałem o firmie w Niemczech która produkuje elementy- zamienniki zgodne z oryginałami. Ale to chyba dość droga impreza. Myślałem też o drukarkach 3D, tylko że bez odpowiedniego modelu nikt tego nie zrobi. Najprościej jest przeróbka innej kratki. Więc proszę o podpowiedzi w tym temacie. Przeglądałem też allegro żeby znaleźć śrubę mocującą koło zapasowe mocowane do bocznej ścianki i nic nie znalazłem. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam wszystkich fanów audi.
Witam wszystkich. Posiadam audi 80b4 coupe z 1995r. Silnik 2.0 ABK benzyna 115KM.
Szukam kilku elementów do autka. Nigdy nie korzystałem z pomocy na forum i nie jestem fachowcem jeśli chodzi o mechanikę. Więc myślę, że mi w jakiś sposób pomożecie.
Chcę naprawić klimatyzację i szukam zawór rozprężny klimatyzacji. Myślę że był stosowany w wielu modelach i to nie tylko w audi. Byłbym wdzięczny za jakiś link z allegro lub innej strony gdzie to kupić.
Kolejną rzeczą jest temat który pewnie wielokrotnie pojawiał się na forum. Chodzi mi o tą małą kratkę ze zderzaka (są dwie) Niestety swoją zgubiłem a zdobycie nowej graniczy z cudem. Słyszałem o firmie w Niemczech która produkuje elementy- zamienniki zgodne z oryginałami. Ale to chyba dość droga impreza. Myślałem też o drukarkach 3D, tylko że bez odpowiedniego modelu nikt tego nie zrobi. Najprościej jest przeróbka innej kratki. Więc proszę o podpowiedzi w tym temacie. Przeglądałem też allegro żeby znaleźć śrubę mocującą koło zapasowe mocowane do bocznej ścianki i nic nie znalazłem. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam wszystkich fanów audi.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Zwarcaj troszkę uwagę na odpowiednie działy bo na pewno nie dział nasze Audi. Temat przeniosłem tutaj choć też tu średnio pasuje , daj ogłoszenie w dziale kupię bo jak mi się dobrze wydaje to właśnie o to Ci chodziło.
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Dzięki.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Zawór?? audi nie stosowało zaworu rozprężnego wiec pewnie klima dokładka DEVIA wiec kupno części stanowi już problem bo ich nie ma. I się mylisz nie był stosowany w wielu autach bo to dokładka poza serwisowa...
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
W poniedziałek zawór zostanie wyciągnięty z auta i zobaczę czy jest jakiś numer seryjny.
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
A czy po numerze VIN można sprawdzić czy klimatyzacja jest fabryczna czy dokładana???
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
A czy po numerze VIN można sprawdzić czy klimatyzacja jest fabryczna czy dokładana???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1066
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Po wklejce we wnęce koła (jeśli coupe miał) powinieneś rozpoznać czy w kodach masz klimatyzację.
Jeżeli jest A/C oryginał (nawet gdy dokładana i to starsza) to nie ma zaworu, jest dysza rozprężna w jednej z rurek parownika. Wyjmuje się ją cienkimi płaskoszczypami czasem nieco siłowo, ale ostrożnie. Być może wystarczy tylko dokładnie umyć i przedmuchać element.
Jeżeli jest A/C oryginał (nawet gdy dokładana i to starsza) to nie ma zaworu, jest dysza rozprężna w jednej z rurek parownika. Wyjmuje się ją cienkimi płaskoszczypami czasem nieco siłowo, ale ostrożnie. Być może wystarczy tylko dokładnie umyć i przedmuchać element.
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Koło zapasowe jest w pionie po prawej stronie i nie widać tam wklejki. Musiałbym rozebrać wszystkie wykładziny. Ten zaworek- dyszę kupiłem i widziałem filmiki że jest w rurce klimatyzacji. Natomiast widać 2 rurki wchodzące do takiej kostki umiejscowione pod akumulatorem bezpośrednio na grodzi. Dojście od spodu trochę słabe ale możliwe po zdemontowaniu części wydechu. Nie wiem czy jest też dojście od środka po demontażu schowka i wentylatora. Raczej bym się skłaniał do pierwszej wersji.
Dodano po 4 minutach 4 sekundach:
Mechanik stwierdził, że to jest właśnie zawór rozprężny i on jest przyczyną nieszczelnej klimatyzacji. Wykluczył parownik. Aby kupić gdzieś taki zawór chcę go wyjąć bo nie wiem jak wygląda i czy ma jakiś numer.
Dodano po 4 minutach 4 sekundach:
Mechanik stwierdził, że to jest właśnie zawór rozprężny i on jest przyczyną nieszczelnej klimatyzacji. Wykluczył parownik. Aby kupić gdzieś taki zawór chcę go wyjąć bo nie wiem jak wygląda i czy ma jakiś numer.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 kwie 2021, 00:42
- Imię: Kornel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.0 ABK
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Audi po swapie z 2.3 na 2.0 ABK - taki zawór dobrałem u siebie i ostatnio zamontowany i klima nabita i działa - HELLA 8UW 351 233-001 DYSZA ZAWÓR ROZPRĘŻNA
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Nie rozumiecie że ma zawór rozprężny?? Oryginalna jak i Audi w każdej marce z tych lat stosowało dysze dławiącą.. A ze ma zawór rozprężny to jest dokładka poza serwisowa podejrzenie pada na deiva (czy jakos tak). Po drugie nawet napisał że zawór rozprężny nieszczelny. Co ma dysza dławiąca do szczelności??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 kwie 2021, 00:42
- Imię: Kornel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.0 ABK
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Jeden grzyb. Jako jedyny znasz różnicę i chwała Ci za to Dla mnie i "richard" to to samo.Jarewa pisze: ↑17 paź 2022, 11:19Nie rozumiecie że ma zawór rozprężny?? Oryginalna jak i Audi w każdej marce z tych lat stosowało dysze dławiącą.. A ze ma zawór rozprężny to jest dokładka poza serwisowa podejrzenie pada na deiva (czy jakos tak). Po drugie nawet napisał że zawór rozprężny nieszczelny. Co ma dysza dławiąca do szczelności??
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Może i "richard" to to samo. Ale dla specjalisty to kolosalna różnica a skoro muwił mu "fachowiec" to albo powiedział prawdę albo to gamoń i lepiej omijać szeroki łukiem.. T tak jakby mechanik nie rozróżniał oleju od płynu chłodniczego..
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Witam. Klimatyzacja została naprawiona. Jednak aby dostać się do dyszy dławiącej klimatyzacji konieczny jest dostęp do parownika. Aby natomiast dojść do parownika konieczne jest jego wymontowanie, odkręcenie śrub do których jest dostęp tylko i wyłącznie po demontażu deski rozdzielczej.Zdejmując deskę koniecznie wymieniłem zarówno parownik klimy jak i nagrzewnicę ponieważ nie zamierzam rozbierać ponownie w najbliższym czasie deski. Ponadto zostały zregenerowane wszystkie klapy ponieważ jak w każdym modelu z gąbki już nic nie pozostało.Szczelność sprawdzona na zegarach. Po 48 godzinach klima nabita. Wszystko działa.Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1066
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
W fabrycznej klimie bez problemu powinno się dać wyciągnąć dyszę od strony komory silnika.
Moim zdaniem parownik ściągać bez sensu.
Ty masz na pewno oryginalną klimatyzację?
Moim zdaniem parownik ściągać bez sensu.
Ty masz na pewno oryginalną klimatyzację?
Re: ZAWÓR ROZPRĘŻNY KLIMATYZACJI
Jeśli chodzi o regenerację klap wentylacyjnych to kiedyś przy pracach w 80 b4 sedan wklejałem cieniutką piankę od paneli podłogowych.Teraz przy coupe zdecydowałem się użyć mocnej zbrojnej odpornej na temperaturę taśmy.Cała klapa została oklejona z obu stron.
Dodano po 8 minutach 7 sekundach:
W wymienionym parowniku znajdował się dodatkowe przyłącze tak jak do nabijania pod maską w chłodnicy. Nie mam pojęcia po co skoro nie ma do tego dojścia.Czy klima jest fabryczna to już sam nie wiem. Muszę obejrzeć stary parownik czy ma jakieś oznaczenie z rocznikiem lub numerem aby stwierdzić czy jest fabryczny. Numer vin mojego auta to WAUZZZ8BZTA001419. Może ktoś jest to stwierdzić po numerze.
Dodano po 8 minutach 7 sekundach:
W wymienionym parowniku znajdował się dodatkowe przyłącze tak jak do nabijania pod maską w chłodnicy. Nie mam pojęcia po co skoro nie ma do tego dojścia.Czy klima jest fabryczna to już sam nie wiem. Muszę obejrzeć stary parownik czy ma jakieś oznaczenie z rocznikiem lub numerem aby stwierdzić czy jest fabryczny. Numer vin mojego auta to WAUZZZ8BZTA001419. Może ktoś jest to stwierdzić po numerze.