Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Kolektory dokręcenie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
KM95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2018, 18:16
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.3 NG] Kolektory dokręcenie

Post autor: KM95 » 31 gru 2019, 21:18

Witam mam kilka pytań a mianowicie mam zdemontowane kolektory z głowicy i będę musiał je zamontować nie wiem jakim momentem je dokręcić i czy kolejność dokręcania śrub ma znaczenie ? Kolejnym pytaniem jest czy jak mam zdemontowany aparat zapłonowy z głowicy to jest konieczność ustawiania kąta zapłonu czy wystarczy że zamontuję spowrotem aparat w głowicy i zgram to z symbolami na obudowie rozrządu wałkiem i wycięciem na aparacie ? Głowicę oddałem do remontu i muszę to wszystko poskładać a robię to 1 raz, proszę o wyrozumiałość. PS w którym konkretnie okienku mają być znaki na kole zamachowym i punkt "0" ma się przecinać z lewą czy prawą krawędzią okienka? Pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4640
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 gru 2019, 21:48

Jak byś sobie zaznaczył w jakim położeniu była obudowa aparatu względem głowicy to byś nie musiał ustawiać pod warunkiem że też byś trafił trybem aparatu w wałek w tej samej pozycji co przy wyciąganiu.
A ten fabryczny znacznik to dobry aby odpalić do ustawiania zapłonu.
KM95 pisze:ma się przecinać z lewą czy prawą krawędzią okienka?
Ale patrząc z kierunkiem jazdy czy od przodu?

A śruby M8 to pewnie standardowo momentem 20-25NM się dokręca.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sty 2020, 12:17

Nie bardzo wiem o jakie Wy tu lewej/prawej stronie mówicie - no ale..... To powinno wszystko wyjaśnić
https://audi80.pl/topics78/23-ng-ja ... t93074.htm
maciek889 pisze:Jak byś sobie zaznaczył w jakim położeniu była obudowa aparatu względem głowicy to byś nie musiał ustawiać pod warunkiem że też byś trafił trybem aparatu w wałek w tej samej pozycji co przy wyciąganiu.
raczej mu się to nie uda zważywszy na fakt że jeszcze głowice będzie ściągał
WRC is for boys.
Group B was for men.

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 01 sty 2020, 20:35

dolotowy wydechowy 25NM, a zapłon musisz na nowo ustawić.

KM95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2018, 18:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KM95 » 01 sty 2020, 21:13

Ok jutro odbieram głowicę z warsztatu i będę montował oczywiście napiszę jak mi poszło :) . Czy kolejność dokręcenia śrub kolektorów ma znaczenie czy nie? Pozdrawiam :)

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 01 sty 2020, 22:22

Nie ma znaczenia, ale ja zawsze zaczynam od środka dokręcam śruby naprzeciwko siebie i na zmianę raz lewa raz prawa strona.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2020, 14:42

W NG jest dzielony kolektor wydechowy :-P czyli ma dwa srodki :-D

KM95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2018, 18:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KM95 » 05 sty 2020, 18:57

Głowica powoli się montuje w całość ale mam jeszcze kilka pytań ;) Z jakim momentem należy dokrecić łożyska wałka rozrządu oraz koło zębate wałka ?

[ Dodano: 2020-01-05, 18:57 ]
Witam ponownie wszystko złożone i ustawione na znaki ale silnik nie chce odpalić. Iskra jest paliwo dochodzi. Próbowałem kręcić aparatem zapłonowym ale bez zmian. Wiem że bez lampy stroboskopowej nie ustawie zapłonu idealnie ale na chwilę obecną aby tylko odpalił. Ktoś ma pomysły co może być nie tak ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4640
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 sty 2020, 22:16

Kolejność przewodów masz dobrze ustawioną. Ustaw wałek rozrządu jak do jego wymiany i wtedy polec ma wskazywać na pierwszy cylinder.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

KM95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2018, 18:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KM95 » 06 sty 2020, 13:26

Panowie poległem.. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala czasami prycha nie wykazuje chęci do zagadania. Mam kilka wątpliwości czy poprawnie wszystko złożyłem. Więc zapytam czy kolejność osadzenia oraz podłączenia wtryskiwaczy do rozdzielacza ma znaczenie ? Czytałem że wtrysk KE Jetronic ma wtrysk ciągły na wszystkie cylindry jednocześnie? Kolejną kwestią jest podłączenie kabli zapłonowych do kopułki nie zmieniłem kolejności ale w internetach podają zupełnie inną kolejność jak jest u mnie podłączone ale nawet jak podłączyłem w sposób jak znalazłem na innych stronach internetowych nie przyniósł żadnych zmian więc wróciłem do poprzedniego podłączenia. Znaki na rozrzadzie się pokrywają wyciecię na aparacie pokrywa się ze środkiem palca a mimo to silnik nie chce zagadać. Głowica jest po remoncie. I jeszcze jedno czy pasek rozrządu powinien wystawać 2mm poza krawędź koła pasowego wałka rozrządu ? Rolka napinacza oraz pompa wody nowe pasek też oczywiście. Mam dylemat bo 11 wracam spowrotem za granicę a muszę zostawić sprawny pojazd dziewczynie aby mogła dojeżdżać do pracy. Najważniejsze aby silnik odpalił potem kupię lampę stroboskopową i sobie ustawie zapłon byle by zagadał.. Samochód czekał na mnie pół roku czy możliwe jest to że paliwo w zbiorniku straciło przydatność do użycia? Może ktoś był by w stanie mi rozrysować łopatologicznie jak podłączyć poprawnie kable zapłonowe do kopułki

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 13 sty 2020, 09:22

KM95, kabel pierwszego cylindra na kopułce ma być osadzony naprzeciw wtyczki czujnika halla
kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 inaczej sie nie da. Ustawiając aparat na "0" zapomnij że odpalisz, bo ktoś musi kręcić a ty delikatnie przekręcaj aparat w lewo. Wtryski podają wszystkie, bo to full grupa. Sprawdź znaki na rozrządzie, Miałem taki sam przypadek, auto na holu nie odpalało, operacja zajęla dosłownie 10min bo kable wg wlasciciela były dobrze, a nie były plus aparat w pozycji zero. Jakbyś był ze Sląska to żaden problem abym to zrobił

marcin0702
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD
Lokalizacja: Szczytno

Re: [B4 2.3 NG] Kolektory dokręcenie

Post autor: marcin0702 » 11 gru 2022, 13:10

Cześć.pozwolicie że po dwóch latach wtrące pytanie odnośnie kabli WN bo tak jak kolega pisze że ma problem z odpaleniem i u niego kable są podłączone inaczej niż tam gdzie znalazł jakies info.
Ja w swoim samochodzie też mam inaczej podłączone niż w internecie silnik chodzi a jak podłączam 1 2 4 5 3 to nie chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga