[B4 2.3 NG] Kolektory dokręcenie
[B4 2.3 NG] Kolektory dokręcenie
Witam mam kilka pytań a mianowicie mam zdemontowane kolektory z głowicy i będę musiał je zamontować nie wiem jakim momentem je dokręcić i czy kolejność dokręcania śrub ma znaczenie ? Kolejnym pytaniem jest czy jak mam zdemontowany aparat zapłonowy z głowicy to jest konieczność ustawiania kąta zapłonu czy wystarczy że zamontuję spowrotem aparat w głowicy i zgram to z symbolami na obudowie rozrządu wałkiem i wycięciem na aparacie ? Głowicę oddałem do remontu i muszę to wszystko poskładać a robię to 1 raz, proszę o wyrozumiałość. PS w którym konkretnie okienku mają być znaki na kole zamachowym i punkt "0" ma się przecinać z lewą czy prawą krawędzią okienka? Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak byś sobie zaznaczył w jakim położeniu była obudowa aparatu względem głowicy to byś nie musiał ustawiać pod warunkiem że też byś trafił trybem aparatu w wałek w tej samej pozycji co przy wyciąganiu.
A ten fabryczny znacznik to dobry aby odpalić do ustawiania zapłonu.
A śruby M8 to pewnie standardowo momentem 20-25NM się dokręca.
A ten fabryczny znacznik to dobry aby odpalić do ustawiania zapłonu.
Ale patrząc z kierunkiem jazdy czy od przodu?KM95 pisze:ma się przecinać z lewą czy prawą krawędzią okienka?
A śruby M8 to pewnie standardowo momentem 20-25NM się dokręca.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Nie bardzo wiem o jakie Wy tu lewej/prawej stronie mówicie - no ale..... To powinno wszystko wyjaśnić
https://audi80.pl/topics78/23-ng-ja ... t93074.htm
https://audi80.pl/topics78/23-ng-ja ... t93074.htm
raczej mu się to nie uda zważywszy na fakt że jeszcze głowice będzie ściągałmaciek889 pisze:Jak byś sobie zaznaczył w jakim położeniu była obudowa aparatu względem głowicy to byś nie musiał ustawiać pod warunkiem że też byś trafił trybem aparatu w wałek w tej samej pozycji co przy wyciąganiu.
Głowica powoli się montuje w całość ale mam jeszcze kilka pytań Z jakim momentem należy dokrecić łożyska wałka rozrządu oraz koło zębate wałka ?
[ Dodano: 2020-01-05, 18:57 ]
Witam ponownie wszystko złożone i ustawione na znaki ale silnik nie chce odpalić. Iskra jest paliwo dochodzi. Próbowałem kręcić aparatem zapłonowym ale bez zmian. Wiem że bez lampy stroboskopowej nie ustawie zapłonu idealnie ale na chwilę obecną aby tylko odpalił. Ktoś ma pomysły co może być nie tak ?
[ Dodano: 2020-01-05, 18:57 ]
Witam ponownie wszystko złożone i ustawione na znaki ale silnik nie chce odpalić. Iskra jest paliwo dochodzi. Próbowałem kręcić aparatem zapłonowym ale bez zmian. Wiem że bez lampy stroboskopowej nie ustawie zapłonu idealnie ale na chwilę obecną aby tylko odpalił. Ktoś ma pomysły co może być nie tak ?
Panowie poległem.. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala czasami prycha nie wykazuje chęci do zagadania. Mam kilka wątpliwości czy poprawnie wszystko złożyłem. Więc zapytam czy kolejność osadzenia oraz podłączenia wtryskiwaczy do rozdzielacza ma znaczenie ? Czytałem że wtrysk KE Jetronic ma wtrysk ciągły na wszystkie cylindry jednocześnie? Kolejną kwestią jest podłączenie kabli zapłonowych do kopułki nie zmieniłem kolejności ale w internetach podają zupełnie inną kolejność jak jest u mnie podłączone ale nawet jak podłączyłem w sposób jak znalazłem na innych stronach internetowych nie przyniósł żadnych zmian więc wróciłem do poprzedniego podłączenia. Znaki na rozrzadzie się pokrywają wyciecię na aparacie pokrywa się ze środkiem palca a mimo to silnik nie chce zagadać. Głowica jest po remoncie. I jeszcze jedno czy pasek rozrządu powinien wystawać 2mm poza krawędź koła pasowego wałka rozrządu ? Rolka napinacza oraz pompa wody nowe pasek też oczywiście. Mam dylemat bo 11 wracam spowrotem za granicę a muszę zostawić sprawny pojazd dziewczynie aby mogła dojeżdżać do pracy. Najważniejsze aby silnik odpalił potem kupię lampę stroboskopową i sobie ustawie zapłon byle by zagadał.. Samochód czekał na mnie pół roku czy możliwe jest to że paliwo w zbiorniku straciło przydatność do użycia? Może ktoś był by w stanie mi rozrysować łopatologicznie jak podłączyć poprawnie kable zapłonowe do kopułki
KM95, kabel pierwszego cylindra na kopułce ma być osadzony naprzeciw wtyczki czujnika halla
kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 inaczej sie nie da. Ustawiając aparat na "0" zapomnij że odpalisz, bo ktoś musi kręcić a ty delikatnie przekręcaj aparat w lewo. Wtryski podają wszystkie, bo to full grupa. Sprawdź znaki na rozrządzie, Miałem taki sam przypadek, auto na holu nie odpalało, operacja zajęla dosłownie 10min bo kable wg wlasciciela były dobrze, a nie były plus aparat w pozycji zero. Jakbyś był ze Sląska to żaden problem abym to zrobił
kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 inaczej sie nie da. Ustawiając aparat na "0" zapomnij że odpalisz, bo ktoś musi kręcić a ty delikatnie przekręcaj aparat w lewo. Wtryski podają wszystkie, bo to full grupa. Sprawdź znaki na rozrządzie, Miałem taki sam przypadek, auto na holu nie odpalało, operacja zajęla dosłownie 10min bo kable wg wlasciciela były dobrze, a nie były plus aparat w pozycji zero. Jakbyś był ze Sląska to żaden problem abym to zrobił
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [B4 2.3 NG] Kolektory dokręcenie
Cześć.pozwolicie że po dwóch latach wtrące pytanie odnośnie kabli WN bo tak jak kolega pisze że ma problem z odpaleniem i u niego kable są podłączone inaczej niż tam gdzie znalazł jakies info.
Ja w swoim samochodzie też mam inaczej podłączone niż w internecie silnik chodzi a jak podłączam 1 2 4 5 3 to nie chodzi.
Ja w swoim samochodzie też mam inaczej podłączone niż w internecie silnik chodzi a jak podłączam 1 2 4 5 3 to nie chodzi.