1. Najłatwiejsze, znalezienie zderzaków (dwóch) od coupe. Nie ważne czy to b3 czy b4, bo są prawie identyczne (różnią się szerokością i głębokością rowków, ale pomijalnie mało). Mnie taka przyjemność kosztowała 250pln, bo oba były w słabym stanie( jeden z dziurą na gaz, drugi obity). Idealny stan nie powinien wynieść więcej niż 250pln za sztukę! WAŻNE: Dobierając zderzaki zwróćcie uwagę, aby jeden miał całe rogi (z dziurami mocującymi i niepogięte oraz bez gazu), a drugi cały prosty tył, bazę, i mocowania oryginalne (z niezapieczonymi śrubami). Najlepiej jeden idealny, drugi dawca. 2. Mamy zderzaki do rezania. Zdejmujemy zderzak i sprawdzamy jakie są różnice. Odpowiedź: wydech za bardzo przesunięty do środka w odniesieniu do sedana/avanturnika oraz za krótkie rogi, czyli tzw. "uszy", o jakieś 5cm. Nie mam linijki w oczach ani nie jestem jasnowidzem, więc każdy musi to zrobić sam dla swojego zderzaka. Aby zobaczyć rogi TRZEBA bezwzględnie wyciąć miejsce na wydech tak, aby zachodziła wchodziła nasza rura oraz dolny pasek plastiku prostopadły do naszej bazy (inaczej wnęka koła zapasowego bd uniemożliwiała dociśnięcie zderzaka). wygląda fajnie i na upartego można tak jeździć na trytytkach, ale nie polecam takiego druciarstwa xdd
3. Mamy już pogląd sytuacji, zalecam teraz wyciąć tyle z rogów z bazowego zderzaka, ile uważamy za stosowne. U mnie było to ekstremalnie dużo, ponieważ miałem bazę z dziurą na gaz. Zderzak wyglądać bd mniej więcej tak: 4. Aby zobaczyć spas, należy w karoserii wyciąć dwa paski na rogach, jeśli chcemy, aby zderzak był ładny LUB wyciąć w zderzaku na kątach wewnętrznych tak duże kawałki, aby zniwelować wszelkie naprężenia, uniemożliwiające zamocowanie zderzaka. 5. Zderzak bez rogów można użyć jako wzór do mocowania głównego. Do tego celu wystarczy wszystko dokładnie ustawić. Wywiercić po dwie dziury na mocowanie (chyba 10tki, nie pamiętam) i przykręcić ori mocowanie coupe do tylnej belki. Prosta robota, ale wymaga precyzji. Liczy się, aby trzymać poziom między mocowaniami. Odległość od belki regulujemy podkładkami. To najprostszy sposób. Dzięki temu zderzak bd trzymał się na dwóch górnych śrubach na imbus. 6. Kolejnym etapem jest docięcie rogów. Mój patent: uciąć całe "uszy" z dawcy i na zamocowanym zderzaku bazie przyłożyć je tak, aby kończyły się idealnie na linii nadwozia. Gdy złapiemy punkt , w którym baza z nakładką idealnie pasują odrysowujemy linię na której koniec nakładki (uciętego "ucha") sięga w "uchu" bazy. To prosta i szybka metoda. Ważne, aby odrysować całą linię od góry do dołu. 7. Przy okazji wyznaczamy linię wydechu. Trzeba zwymiarować wyjście na wydech w zderzaku, potem oznaczyć to na naszej bazie, gdy ta jest przymocowana wstępnie na aucie. Szybka robota, wystarczy się przygotować z wymiarami i wyznaczenie będzie formalnością. 8. Punkt kulminacyjny, który trudno naprawić jak się zepsuje. Docinanie rogów. Przykładamy do wyznaczonych linii na bazie nasze uszy z dawcy i zaciskami mocujemy to na sztywno z dwóch stron ( z tej którą ucinamy i z której odcinamy, oczywiście dwa na stronę: góra i dół). Polecam ciąć oba naraz diaxem do plastiku(koszt tarczy 60pln). Zniweluje nam to wszelkie nierówności i oszczędzi godziny poprawek po oddzielnym cięciu. Nie narzucam, tylko polecam

9. Gdy mamy o zrobione docinamy wydech. To prosta praca jak wszystko jest wymierzone. Każdy to ogarnie. 10. Trochę poprawek, wciskania, zabawy i można spawać. Prosta metoda, najpierw przypawamy rozgrzanym śrubokrętem np., potem poprawiamy spoiwem do plastików topionym np. opalarką. Zestaw spoiw kosztuje ok.60pln. I poprawiamy z drugiej strony: 11. Teraz proces powtarzamy dla naszych pięknie wyciętych "uszu"

12. Mamy już ślicznie posklejane/pospawane dzieło motoryzacyjnej sztuki. Warto je zabezpieczyć. Polecam włókno szklane na żywicy. U mnie po stwardnieniu trzyma idealnie. Koszt: około 50 pln za zestaw naprawczy- wystarczy na zderzak. 13. Przyszła czas na najgorsze, szpachlowanie. Najwięcej roboczogodzin na to idzie. Na tym etapie nie wybacza się błędów. Trzeba wyprowadzić idealną linię, bo inaczej można zapomnieć o zlotach




