Nie. Kwestia jest tylko i wyłącznie w zużyciu tego silnika, który jest. Pytanie czy on do tego przebiegu 265000 km to zbliża się od której strony, albo raczej o ile sie oddala...
Dodano po 1 minucie :
ps. zmierzyć POPRAWNIE kompresję na ciepłym, przedmuchy na odmie sprawdzić i wtedy będzie wiadomo. Uszczelnienia jak są w kiepskim stanie to i tak już ciekną. Czy na tym czy na tamtym oleju.
[80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
Jak silnik nie jest jakiś rozklekotany , to śmiało można stopniowo przejść na 10w40 w miarę dobry jakościowo.
Od siebie mogę polecić oleje Millers.
Od siebie mogę polecić oleje Millers.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 lut 2018, 14:14
Re: [80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
Aha czyli nawet na 5w40. And pół syntetykiem wcześniej myślałem to o Ravenol lub Amsoil. dziękuję za odpowiedź:)
Dodano po 22 minutach 26 sekundach:
Leo , lepiej nie zmieniać na półsyntetyk. Silnik jest po wymianie gdzieś z 8 lat temu nowe"szklanki INA i te uszczelniacze gumowe- te "gumki" reling. 6 lat temu wymiana :
planowanie głowicy
uszczelka pod głowica-erling
nowe śruby do głowicy-erling
uszczelka pod pokrywa głowicy- erling
uszczelka od kolektora
plyn do układu chłodzącego
olej silnikowy Liqui Moly 15W40, filtr oleju, niwa uszczelka pod korek miski oleju., termostat Wahle lub jaejs dobrej jakości.
Coś jeszcze było wymieniane przy wymianie tych uszczelek ale teraz nie pamiętam.
Przebieg jaki robię rocznie to do 5000km .
W chwili obecnej silnik zimny po odpaleniu klekocze tak z 3 minuty i wycisza się do 'normalnego dźwięku ', wiadomo że nowego dźwięku silnika tego nie znam bo kto zna .
Sprawdzałem ciśnienie na ciepłym silniku, wszystkie odmy szczelne i przewody dookoła filtru powietrza i silnika. pokazał miernik na każdym tłoku 7.0 (2.0 ABT 90KM silnik, swoją drogą jak silnik rozgrzany po jezdzie czy tam po paru kilometrach , to pali na dotyk)
Aktualnie z pod pokrywy zaworów olej poci się i podcieka-byl dodany sylikon na temperature uszczelniajacy( w czasie po wymianie uszczelki pod głowica i tego co powyżej napisałem to tak z 3 lata miałem spokój nic z pod pokrywy nie ciekło oleju) .
Jest jakiś nie wiem lepszy silikon (?) lub rodzaj uszczelki ?
Aktualnie gumowa aktualnie jest erlinga-druga juz uszczelka po wymianie uszczelki pod głowica.
Według mnie silnik ma jeszcze daleko do wyczerpania jego mocy -energi.
Na oleju 15w40 jest z tego co wiem ogólnie w kraju 18lat.
Poprzedni właściciel jak się później dowiedziałem to dawał w gaz ostro temu autu ehhh.
W ciągu roku od wymiany zrobiłem niecałe 3000km.
Zastanawiam się czy zmiana oleju na półsyntetyczny lub syntetyczny czy któryś z tych olejów wydłuży zywotnosc silnik( wybralbym z gornej półki Ravenol lib Amsoil lub cos bardzo dobrego sprawdzonego.
Szanowni audi klubowicze co myślicie?
Dodano po 22 minutach 26 sekundach:
Leo , lepiej nie zmieniać na półsyntetyk. Silnik jest po wymianie gdzieś z 8 lat temu nowe"szklanki INA i te uszczelniacze gumowe- te "gumki" reling. 6 lat temu wymiana :
planowanie głowicy
uszczelka pod głowica-erling
nowe śruby do głowicy-erling
uszczelka pod pokrywa głowicy- erling
uszczelka od kolektora
plyn do układu chłodzącego
olej silnikowy Liqui Moly 15W40, filtr oleju, niwa uszczelka pod korek miski oleju., termostat Wahle lub jaejs dobrej jakości.
Coś jeszcze było wymieniane przy wymianie tych uszczelek ale teraz nie pamiętam.
Przebieg jaki robię rocznie to do 5000km .
W chwili obecnej silnik zimny po odpaleniu klekocze tak z 3 minuty i wycisza się do 'normalnego dźwięku ', wiadomo że nowego dźwięku silnika tego nie znam bo kto zna .
Sprawdzałem ciśnienie na ciepłym silniku, wszystkie odmy szczelne i przewody dookoła filtru powietrza i silnika. pokazał miernik na każdym tłoku 7.0 (2.0 ABT 90KM silnik, swoją drogą jak silnik rozgrzany po jezdzie czy tam po paru kilometrach , to pali na dotyk)
Aktualnie z pod pokrywy zaworów olej poci się i podcieka-byl dodany sylikon na temperature uszczelniajacy( w czasie po wymianie uszczelki pod głowica i tego co powyżej napisałem to tak z 3 lata miałem spokój nic z pod pokrywy nie ciekło oleju) .
Jest jakiś nie wiem lepszy silikon (?) lub rodzaj uszczelki ?
Aktualnie gumowa aktualnie jest erlinga-druga juz uszczelka po wymianie uszczelki pod głowica.
Według mnie silnik ma jeszcze daleko do wyczerpania jego mocy -energi.
Na oleju 15w40 jest z tego co wiem ogólnie w kraju 18lat.
Poprzedni właściciel jak się później dowiedziałem to dawał w gaz ostro temu autu ehhh.
W ciągu roku od wymiany zrobiłem niecałe 3000km.
Zastanawiam się czy zmiana oleju na półsyntetyczny lub syntetyczny czy któryś z tych olejów wydłuży zywotnosc silnik( wybralbym z gornej półki Ravenol lib Amsoil lub cos bardzo dobrego sprawdzonego.
Szanowni audi klubowicze co myślicie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
Śmiało na 10w40 możesz przejść , nie musi być jeszcze Amsoil. Nawet Millers wystarczy by pojezdzic na nim ze dwie wymiany oleju i przejść na 5w40.
Jak juz docelowo polatasz na tym 5w40 to możesz i Amsoil zalewać czy PMO , ravenol , a i nawet jak chcesz to jakieś dodatki MOS2 czy ceratec LM .
Jak juz docelowo polatasz na tym 5w40 to możesz i Amsoil zalewać czy PMO , ravenol , a i nawet jak chcesz to jakieś dodatki MOS2 czy ceratec LM .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 lut 2018, 14:14
Re: [80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
Bardzo dziękuję Wam wysztkim odpisujacym za informację od Was
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
Ja na początku lałem płukankę i sobie tak pół godziny z nią chodził. Przejście z 10w40 na 5w50 przez 5w40 nic nie zrobiło silnikowi. Teraz przy wymianach na płukance chodzi maks 15min. To że ABT klekocze na zimnym to dlatego że tak samo badziewnie jest zaprojektowany jak 1.4mpi - ważne żeby popychacze nie generowały strzelaniny dłużej niż 10 sekund. U mnie na przykład po 2 tyg po odpaleniu nawet przez sekundę nie słychać popychaczy.