Cześć,
Na początku chciałbym się przywitać jestem nowym właścicielem audi 80 kabrio 2.6 94r i pewnie jak wszyscy chcąc doprowadzić swoje autko do stanu mi odpowiadającego zacząłem trochę przy nim grzebać jako że zauważyłem po odpaleniu silnika podwyższone obroty, które z czasem się normowaly, a przy rozgrzanym silniku auto czasem kangurowalo przy niskich obrotach zająłem się przepustnicą. I tu powstaje moje pytanie gdyż natrafiłem na wężyk zaznaczony na zdjęciu który był zaślepiony śrubką czy on nie powinien być wpięty w miejsce zaznaczone drugą strzałką? Chociaż wydaje się być ono zaślepione i bez przejścia do dolotu przepustnicy. Nie wiem co to za wężyk i na ile jest potrzebny, żeby go dokupić pewnie będzie duży problem, ale jeśli będzie wymagany to może dosztukuję jakiś zamiennik.
Z góry dzięki za pomoc
[80 Kabrio, 2.6] Dziwna (zatkana) rurka, przepustnica-dolot powietrza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sie 2023, 20:05
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.6 ABC
[80 Kabrio, 2.6] Dziwna (zatkana) rurka, przepustnica-dolot powietrza
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [80 Kabrio, 2.6] Dziwna (zatkana) rurka, przepustnica-dolot powietrza
Jest to od sterownia odmą. Tutaj na 25 stronie jest opisane jak działa: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
Zobacz przez vagu albo miernikiem na TPSie czy pomiędzy 4 a 6 pinem pojawia się przejście gdy przepustnica jest zamknięta.
I sprawdź czy masz rurkę map sensora podłączoną na górze kolektora.
Zobacz przez vagu albo miernikiem na TPSie czy pomiędzy 4 a 6 pinem pojawia się przejście gdy przepustnica jest zamknięta.
I sprawdź czy masz rurkę map sensora podłączoną na górze kolektora.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sie 2023, 20:05
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.6 ABC
Re: [80 Kabrio, 2.6] Dziwna (zatkana) rurka, przepustnica-dolot powietrza
1.Podejrzewam że to to? Jedyne co było podłączone rurką do przepustnicy, nie licząc odm olejowych od komór korbowych czy jak to się dokładnie nazywa.
2.Przy okazji tych odm widziałem że temat był już poruszany ale zastanawiam się czy rozwiązanie typu : zaślepienie otworów w plastikowym dolocie żeby nie łapało lewego powietrza i odprowadzenie tych odm gdzieś pod auto jest naprawdę ok?
3. Kolejne pytanie to a propo uszczelki przepustnica/blok, nie mogę nigdzie znaleźć tej dedykowanej dla silnika 2,6 078 133 073A, są jedynie dla silnika 2.8 i zastanawiam czy ona podpasuje? Wolałbym nie kleić tego na silikon.
Dzięki za tą instrukcję, muszę jeszcze tylko wrzucić w tłumacz bo z samych rysunków nie do końca rozumiem
2.Przy okazji tych odm widziałem że temat był już poruszany ale zastanawiam się czy rozwiązanie typu : zaślepienie otworów w plastikowym dolocie żeby nie łapało lewego powietrza i odprowadzenie tych odm gdzieś pod auto jest naprawdę ok?
3. Kolejne pytanie to a propo uszczelki przepustnica/blok, nie mogę nigdzie znaleźć tej dedykowanej dla silnika 2,6 078 133 073A, są jedynie dla silnika 2.8 i zastanawiam czy ona podpasuje? Wolałbym nie kleić tego na silikon.
Dzięki za tą instrukcję, muszę jeszcze tylko wrzucić w tłumacz bo z samych rysunków nie do końca rozumiem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [80 Kabrio, 2.6] Dziwna (zatkana) rurka, przepustnica-dolot powietrza
To z twojego zdjęcia to rurka od zaworu filtra węglowego zbierającego opary benzyny ze zbiornika. Ale jego podłączenie nie będzie miało praktycznie wpływu na pracę silnika bo on wchodzi przed silniczkiem krokowym a tutaj przez map sensor nie będzie miało to żadnego znaczenia.
Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie jest podłączany ten map sensor.
Ze względu że ten silnik jest na map sensorze to nieszczelności przed przypustnicą nie mają znaczenia. Więc tylko rurki które wchodzą do części za przepustnicą mogą stwarzać problemy. Jak rurka cienka od odmy, regulatora ciśnienia paliwa, map sensora oraz serwa hamulców. Ewentualnie rozszczelniony kolektor pomiędzy plastikowymi a metalowymi częściami (dobrze też sprawdzić czy nie zaczął się rozpadać wewnątrz jak masz starszy typ kolektora). Może też być na uszczelnieniu wtryskiwaczy.
Odmy i szczelność plastikowej rury dochodzącej do przepustnicy nie mają znaczenia w przypadku tego silnika. Ten silnik może pracować bez nich bez najmniejszego problemu.
Już 2.8 gdzie ma przepływomierz przed przepustnicą nieszczelności za przepływomierzem mają znaczenie.
Sprawdzałeś coś na vagu czy sondy pracują. I dobrze by było sprawdzić blokadami ustawienie rozrządu.
Jeszcze na vagu można sobie ustawić nieco wyższe obroty biegu jałowego przez adaptacje.
Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie jest podłączany ten map sensor.
Ze względu że ten silnik jest na map sensorze to nieszczelności przed przypustnicą nie mają znaczenia. Więc tylko rurki które wchodzą do części za przepustnicą mogą stwarzać problemy. Jak rurka cienka od odmy, regulatora ciśnienia paliwa, map sensora oraz serwa hamulców. Ewentualnie rozszczelniony kolektor pomiędzy plastikowymi a metalowymi częściami (dobrze też sprawdzić czy nie zaczął się rozpadać wewnątrz jak masz starszy typ kolektora). Może też być na uszczelnieniu wtryskiwaczy.
Odmy i szczelność plastikowej rury dochodzącej do przepustnicy nie mają znaczenia w przypadku tego silnika. Ten silnik może pracować bez nich bez najmniejszego problemu.
Już 2.8 gdzie ma przepływomierz przed przepustnicą nieszczelności za przepływomierzem mają znaczenie.
Sprawdzałeś coś na vagu czy sondy pracują. I dobrze by było sprawdzić blokadami ustawienie rozrządu.
Jeszcze na vagu można sobie ustawić nieco wyższe obroty biegu jałowego przez adaptacje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sie 2023, 20:05
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.6 ABC
Re: [80 Kabrio, 2.6] Dziwna (zatkana) rurka, przepustnica-dolot powietrza
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, czyli źle szukałem i jeszcze doszukałem się połamanych elementów i dorobiłem sobie roboty ale przynajmniej będzie już cały dolot. Map sensor podłączony, chociaż rurka pozostawia wiele do życzenia, jak przyjdzie zastępcza to ją wymienię, tylko zastanawiam się czy jej długość będzie miała wpływ?
Uszczelki do kolektora już zamówione i było to w planach, żeby tylko przyszło przed weekendem
Dodano po 19 minutach 46 sekundach:
Regulator paliwa również zamówiony.
Do tego linka od gazu chyba jest wyciągnięta bo zanim zacznie otwierać przepustnice juz prawie nie ma zakresu do naciągnięcia i nie otwiera przepustnicy do końca, dodatkowo chyba się przycina w kołnierzu, zamówiłem nową, może coś to poprawi, oczywiście nie w kwestii tych obrotów.
Czy byłbyś tak miły i zaznaczył mi też miejsce z którego powinna wychodzić ta cienka odma? Wpisuje w google ale jedyne odmy jakie wyskakują to te do przepustnicy od wałów korbowych.
Uszczelki do kolektora już zamówione i było to w planach, żeby tylko przyszło przed weekendem
Dodano po 19 minutach 46 sekundach:
Regulator paliwa również zamówiony.
Do tego linka od gazu chyba jest wyciągnięta bo zanim zacznie otwierać przepustnice juz prawie nie ma zakresu do naciągnięcia i nie otwiera przepustnicy do końca, dodatkowo chyba się przycina w kołnierzu, zamówiłem nową, może coś to poprawi, oczywiście nie w kwestii tych obrotów.
Czy byłbyś tak miły i zaznaczył mi też miejsce z którego powinna wychodzić ta cienka odma? Wpisuje w google ale jedyne odmy jakie wyskakują to te do przepustnicy od wałów korbowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [80 Kabrio, 2.6] Dziwna (zatkana) rurka, przepustnica-dolot powietrza
Niewielka zmiana długości węża map sensora raczej nie zrobi różnicy bo on dalej jest w cholernie długi bo idzie do ECU ktore jest w nogach pasażera.
Co do pytania o odmę to chodzi ci o to pierwsze zdjęcie które wrzuciłeś? To powinna być podłączona tak jak zaznaczyłeś. Może serwo masz dziurawe i nim ciągnie lewe powietrze. Tylko za bardzo bez niego nie pojeździsz bo prawie hamowania nie będzie, Chyba że tylko na postoju sprawdzisz.
Co do pytania o odmę to chodzi ci o to pierwsze zdjęcie które wrzuciłeś? To powinna być podłączona tak jak zaznaczyłeś. Może serwo masz dziurawe i nim ciągnie lewe powietrze. Tylko za bardzo bez niego nie pojeździsz bo prawie hamowania nie będzie, Chyba że tylko na postoju sprawdzisz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sie 2023, 20:05
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.6 ABC
Re: [80 Kabrio, 2.6] Dziwna (zatkana) rurka, przepustnica-dolot powietrza
Ok, jakoś nie nazwaliśmy wcześniej tej odmy i się pogubiłem o którą chodzi. Skoro już wszystko wiadomo to czekam na części i biorę się za robotę, napewno pochwalę się wynikami pracy. Z serwem poczekam, sprawdzę czy reszta zabiegów coś pomoże.
Dzięki wielkie za pomoc
Dzięki wielkie za pomoc