Sklep Ipart
Części aut
części samochodowe
Tarcze, hamulce

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Temperatura na postoju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
h/k
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 979
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju

Post autor: h/k » 18 cze 2023, 08:59

Jeśli masz 1-biegowy czujnik wentylatora (2 piny) to on właśnie w okolicach 98 °C załączał z tego co pamiętam, na szczęście wraz z klimą zamontowałem sobie 2-biegowy i pierwszy prędzej się załącza.

Sugerowałbym może sprawdzenie chłodnicy, chociaż przy obecnych letnich temperaturach raczej wzrosty nie powinny być niczym strasznym. Mam nadzieję, że płyn zmieniasz i to nie na byle jaki?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Luk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2022, 15:11
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju

Post autor: Luk13 » 18 cze 2023, 14:29

Płyn zmieniony tydzień temu razem z termostatem i pompą wody. Auto mam od niedawna, po kupnie dziwiło mnie, że temperatura podczas jazdy wynosiła 70-75°C. Na postoju szybko rosła do właśnie prawie 100 i włączał się wentylator. Na nowym termostacie również wystarczy dosłownie może minuta na postoju i już ma ponad 95°C.

h/k
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 979
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju

Post autor: h/k » 19 cze 2023, 09:19

Luk13 pisze:
18 cze 2023, 14:29
po kupnie dziwiło mnie, że temperatura podczas jazdy wynosiła 70-75°C. Na postoju szybko rosła do właśnie prawie 100 i włączał się wentylator.
Miałem niemal identyczny problem i pomógł porządny przegląd z naprawą zestawu wskaźników - a było co robić.
Dokładnie ze wskaźnikiem temperatury i paliwomierza była kwestia popękanych lutów na płycie głównej i do czyszczenia były nóżki stabilizatora z każdej strony oraz jego łączówki.
Ale po latach i tak przydaje się dokładne przejrzenie dla większości, a nawet wszystkich egzemplarzy liczników po sporym resursie., Mini Check też czasem wymaga napraw (kondensatory, pouszkadzane ścieżki, czasem głośnik).
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju

Post autor: pproniuk » 04 wrz 2023, 16:23

Podepnę się, żeby nie robić kolejnego tematu o tym samym.

Jak to w końcu powinno być z tymi wskazaniami w ABK? U mnie jak jadę w trasie to pokazuje ładnie, 90, lub nawet ciut pod 90 (ale to już pewnie kwestia regulacji samego wskaźnika w zegarach). Ale w mieście notorycznie jest między 90 a 100, a nawet i 100. Nieważne czy lato, czy zima. Czujniki niebieski i szary są z ASO, kupione były kilka lat temu, jak jeszcze były dostępne. Termowłącznik wentylatora też z ASO. Wentylatory generalnie są działające jak robię zwarcie na wtyczce + chodzą jak odpalę klimę. Sytuacja wygląda tak, że wskaźnik pokazuje mi notorycznie prawie 100 stopni, na VAGu temperatura jest 98 stopni i jakoś przy tej temperaturze dopiero załącza 1 bieg wentylatora. Długo ten wentylator nie chodzi, wskazówka może minimalnie spada, na VAGu schodzi do 94 stopni. Mówię oczywiście o sytuacji, że stoję w korku. Jak już jadę płynnie to ta temperatura idzie w dół powolutku. Te czujniki dobrze pokazują czy któryś jest walnięty? Dodatkowo ten główny, gruby wąż, który idzie z góry chłodnicy do króćca przy głowicy jest notorycznie twardy. Korek od zbiorniczka wymieniłem, jak go słabo dokręcę to trochę upuszcza ciśnienie i jest lepiej. Może go za mocno dokręcam? Najważniejsze - brak wycieków płynu, brak spalin, brak oleju w płynie, oleju prawie nie bierze, kompresja zmierzona na cylindrach i jest perfect - także kwestię uszczelki pod głowicą póki co odsuwam na bok.
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5403
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju

Post autor: Krzysiek 84 » 04 wrz 2023, 23:11

Dokręcaj lekko z wyczuciem korek i nie szukaj na siłę problemów.

h/k
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 979
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju

Post autor: h/k » 06 wrz 2023, 21:40

Jak wycieków nie ma to wątpię, że coś będzie nie tak.
Co dokładnie z definicją "twardy" - jeśli węże da radę ścisnąć palcami bez jakiegoś mocnego ich wysilania to raczej powinno być OK, a opór muszą jakiś stawiać, wszak te 1,4-1,6 bar to nie jest kapeć na gumowych przewodach. To tak jakby w rowerze napompować koła do takiegośl ciśnienia i naciskać na opony.
Możesz skontrolować korek przyrządem lub starym zaślepionym zbiorniczkiem z zaworkiem do pompowania z kompresora, sprawny manometr i tyle.

Dodano po 6 minutach 12 sekundach:
Jeśli korek zmieniałeś na zamiennik to na 90% masz za duże ciśnienie w układzie - miałem 2x Topran i 1x Febi, wszystko śmietnik albo zwrot, powiniien być zakaz sprzedaży takich kibli. Jak ciśnienie Ci przekracza to wyrzuć.
Obecnie mam oryginał z ASO, ale używane po sprawdzeniu ciśnienia również nie były problematyczne.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju

Post autor: Ven0n » 10 wrz 2023, 21:28

Polecam jak u mnie czyli 2 wentylatory w szeregu i uruchamianie przekaźnikiem po sygnale z alternatora żeby pracowały bez przerwy. Będziesz miał stabilne 86st w zimę i 90st w upały. Nawet ciśnienie w układzie nie będzie się robilo(Chyba ze zgasisz silnik zaraz po upalaniu w ciężkie upały to po zatrzymaniu krążenia płynu się zagotuje w bloku i głowicy)
Ja osobiście jeżdżę na poluzowanym korku i nie wywaliło mi tego płynu że zbiornika ani razu, zanim miałem te wentylatory aktywne bez przerwy na odpalonym to wywalało płyn po każdym zgaszeniu silnika.

bary6798
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
Imię: Kacper
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 HP

Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju

Post autor: bary6798 » 15 wrz 2023, 19:03

Luk13 pisze:
17 cze 2023, 12:20
Temperatura w vagu wahała się w granicach 90-94°C. Dodam, że tu też może być pomyłka. Niebieski czujnik do ECU to zamiennik. Dzisiaj udało mi się dostać EPS i nadal na postoju pokazuje prawie 100°C i włącza się wentylator. Identyczne wskazania są na 3 różnych wskaźnikach i 4 czujnikach. Podczas jazdy 90-91. Pompa wody nowa INA, termostat wahler, może w nim tkwi problem? Dodam, że brak objawów uszczelki pod głowicą, totalnie nic się nie dzieje.
a to nie jest przypadkiem naturalne że na postoju silnik potrzebuje wentylatorów? w trakcie jazdy zawsze masz powietrze ktore chlodzi silnik i prawidlowo utrzymuje 90st.. Jak na moje to z autkiem wszystko w porządku, wydaje mi sie że u mnie to tak samo wyglada, ale jeszcze sprawdze. Jeszcze jedno pytanie, masz auto w gazie czy to na benzynie objaw?

h/k
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 979
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [2.0 ABK] Temperatura na postoju

Post autor: h/k » 16 wrz 2023, 22:12

No jak wąż dolny ciepły od 88 °C to raczej otwiera. No chyba, że za słabo otwiera. Proponuję teraz sprawdzić czymś precyzyjnym co tam faktycznie masz na glowicy.

Układ wentylatorów masz 1- czy 2-biegowy? Jak jeszcze przed montażem klimatyzacji miałem tylko 1 bieg to jakoś te skoki od zagrzania do schłodzenia wentylatorami aż do wyłączenia były moim zdaniem większe - stąd od razu przy okazji zrobiłem obwód "na wpinkę" z kostkami 1-pin, podstawką przekaźnika itp. plus nowy włącznik termiczny na funkcję 2-biegową i od razu lepiej jak klimatyzacja nieaktywna i bez chłodu w aucie w zasadzie nigdy nie miałem przypadku pracy wiatraków na 2 biegu nawet w upały i zbijało mi z ok. 96°C, bo przy włączonej klimie pierwszy bieg pracuje cały czas i szybsza prędkość włącza się dość rzadko.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga