Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
lemur170
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:01
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: lemur170 » 25 wrz 2023, 12:42

Witam, Od dłuższego czasu męczę się z zalewaniem silnika w moim 2.0 ABK z 93 roku. Jeździ normalnie po czym nagle zgaśnie i nie chce odpalić - kręci i śmierdzi benzyna. Do diagnostyki posługuje się VCDS. Takie parametry udało mi się odczytać kiedy ma chęć zapalić ale silnik jest zatrzymany :
kiedy odpala.jpg
A tutaj zdjęcie parametrów kiedy zalany kręci i nie odpala:
kiedy nie odpala.jpg
Do diagnostyki używam takiej ściągi:
bloki pomiarowe audi.png
Czy ktoś wie może czym jest ten parametr "Lambda control time counter" tj nr.6? Widać, że kiedy wszystko jest ok jest "000" a kiedy jest problem zmienia wartość na "032". Zmienia się również czas wtrysku i obroty silnika tj okno 9 i 10. Ma ktoś pomysł co tam może dolegać? Dodam, że potencjometr przepustnicy jak i przepływomierz działają płynnie. Widać, że niebieski czujnik też jest ok, temperatura powietrza zasysanego też ok. Na zdjęciach tego nie widać ale sonda też ładnie pracuje. Przekaźnik nr 30 też sprawdzony. Oba zdjęcia są zrobione na zatrzymanym silniku.

Dodano po 13 minutach 46 sekundach:
coś źle poszło
Tak jest jak odpala:
Odpala.jpg
A tak jak nie odpala:
Nie odpala.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: maciek889 » 25 wrz 2023, 17:13

Chyba tam powinieneś mieć dalsze bloki z przeliczonymi wartościami na znajome jednostki. A tak to odlącz sondę bo może po prostu jest zepsuta i jest większa szansa że bez niej będzie dobrze działać. Albo obserwuj sondę lambda czy cały czas zmienia wartości.

lemur170
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:01
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: lemur170 » 25 wrz 2023, 22:00

Przeliczenie na znajome jednostki jest na tej tabelce co wczesniej dodalem. Sonde lambda odlaczalem (wtyczka z dwoma pinami kolo aparatu zaplonowego). Nic to nie zmienia - dalej zalewa i nie odpala. Zastanawialem sie czy to nie czujnik halla ale wskazowka obrotomierza drga jak krece rozrusznikiem. Wykres sondy ladnie sie zmienia podczas jazdy a i tak gaśnie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: maciek889 » 26 wrz 2023, 08:27

lemur170 pisze:
25 wrz 2023, 22:00
Przeliczenie na znajome jednostki jest na tej tabelce co wczesniej dodalem.
A komu to się chce przeliczać. Zresztą bez loga pracy to sondy wąskopasmowej za bardzo się nie zdiagnozuje.

Z temperaturę płynu jeszcze sprawdź co się z nią dzieje gdy problem występuje.

Zobacz czy tym cienkim wężykiem podciśnieniowym od regulatora ciśnienia benzyny nie leje się paliwo do kolektora ssącego.

lemur170
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:01
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: lemur170 » 26 wrz 2023, 14:21

Sry. Dopiero zobaczylem te dodatkowe okna o ktorych mowisz. Dzisiaj oczywiscie juz odpala i chodzi pieknie. Zrobie dwa zdjecia - kiedy pracuje ladnie i kiedy sie zalewa. Sprawdzilem temperature plynu i ladna plaska linia (z tendencja spadkowa w miare rozgrzewania sie). Sprawdzilem tez regulator cisnienia paliwa - w wezyku sucho.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: Jarewa » 26 wrz 2023, 19:00

Wiec skoro zalewa to brak iskry. Cewka i WN do sprawdzenia

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: h/k » 26 wrz 2023, 21:20

U mnie cewkomoduł odstawiał takie numery na tak porządniej rozgrzanym aucie szczególnie w ciepłą pogodę, a upał i długa trasa to była tragedia. Jak na LPG się zaczęło i wzmożyło, to po jakimś czasie nawet na benzynie powoli potem robił.
Podstawienie używanego zespołu z modułem mając gwarancję rozruchową to tani temat.
A Lambda control time counter masz opisane jako "ignore", ja z tego dedukuję że należy tej wartości nie brać pod uwagę.

lemur170
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:01
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: lemur170 » 26 wrz 2023, 21:43

Cewke podmienialem. Coprawda od golfa ale dzialal tak samo

lemur170
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:01
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: lemur170 » 28 wrz 2023, 15:33

Dobra. Temat rozwiazany. Uszkodzona byla sonda ale oprocz tej wtyczki dwupinowej trzeba tez odlaczyc ta zaraz obok jednopinowa. Wtedy wszystko dziala. Sorry - moj blad. Dziekuje wszystkim za zaangazowanie :)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: h/k » 29 wrz 2023, 09:51

Tak, 2-pin to grzanie, 1-pin wsuwka w gumie sygnał. Masa leci po wydechu do głowicy, trzeba dbać o dobre połączenie, cokolwiek powyżej pełnego zwarcia wymaga zlokalizowania źródła i poprawki, czasem starczy tylko podczyścić/wymienić śruby, nakrętki, wspomóc się nieco WD-40 i już potrafi pomóc.

Jeśli jest LPG - nie wnikam tu która generacja, choć wiadomo IV gen. w wielopunktach rządzi - to wyregulowana, aby dawać prawidłową dawkę w każdych warunkach.

lemur170
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:01
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: lemur170 » 29 wrz 2023, 12:54

Rozjasniles mi tenat! Mialem kiepskie polaczenie miedzy katem a kolektorowka. Czyli moze byc tak ze sonda jest sprawna ! Polaczenie juz naprawilem. Rozumiem ze teraz musze sprawdzic czy sonda (czarny przewow na jedna wsowke) ma pelne zwarcie do glowicy. Jesli pojawia sie tam jakies ohmy to musze szukac albo sondy albo kolejnych przerw w obwodzie. Dobrze rozumiem ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: maciek889 » 29 wrz 2023, 13:03

Nie sygnałowy sondy nie będzie miał nigdy zwarcia do masy. Sonda generuje napięcie podobnie jak bateria gdy jest nagrzana a mieszanka jest uboga.
Sprawdzaj miernikiem między masą na silniku a samą obudową sondy.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: h/k » 29 wrz 2023, 14:16

maciek889 pisze:
29 wrz 2023, 13:03
Sonda generuje napięcie podobnie jak bateria gdy jest nagrzana a mieszanka jest uboga.
Akurat w naszych youngtimerach jest odwrotnie i to raczej było dość popularne nawet jeszcze nieco później - wyższe napięcie to bogatsza mieszanka, ale nie jest to wprost proporcjonalne do ilości tlenu w spalinach (sonda wąskopasmowa)
Obrazek

lemur170
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:01
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: lemur170 » 29 wrz 2023, 14:29

Z tego wykresu wynika, ze jesli polaczenie miedzy katalizatorem a buda bedzie slabe (wieksza rezystancja powodujaca spadek napiecia) to samochod bedzie zalewal. Dodam ze na wykresie w vcds napiecie sondy ladnie sie zmienialo - widocznie w zlym zakresie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 2.0 ABK - Lambda control time counter - Diagnostyka zalewania silnika

Post autor: maciek889 » 29 wrz 2023, 20:19

z rozpędu źle napisałem z tym napięciem. Przy wąskopasmowych sondach ECU sprawdza tylko czy napięcie jest powyżej czy poniżej 0,5V i na tej podstawie zaczyna zwiększać bądź zmniejszać dawkę paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl