Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 3A
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
Witam, niedawno kupiłem b-trójeczkę z silnikiem 2.0E pod maską, poprzednik zrobił patent z wtryskiem rozruchowym pod przycisk, mianowicie silnik gdy jest zimny pracuje na 200-300 obrotach i telepie całym samochodem, czasem zgaśnie jak mu nie pomogę, gdy się rogrzeje pracuje już zwyczajnie. Jest nowa kopułka, przewody, świece, nieszczelnosci zostały zrobione, filtry i pompa paliwa jest także nowa, przepustnica działa miodzio, na desce rozdzielczej nie wyświetla się żaden problem. Proszę o pomoc...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
A jak dodasz gazu to chętniej trzyma obroty?
Może czujnik temperatury masz walnięty i nie wchodzi w tryb ssania (przez to nie uruchamia rozruchowego ani nie otwiera bardziej zaworu wolnych obrotów aby utrzymywać obroty).
Ewentualnie regulacja klapy przepływomierza jeśli a ciepły po odłączeniu nastawnika ciśnienia paliwa zaczyna kuleć.
Może czujnik temperatury masz walnięty i nie wchodzi w tryb ssania (przez to nie uruchamia rozruchowego ani nie otwiera bardziej zaworu wolnych obrotów aby utrzymywać obroty).
Ewentualnie regulacja klapy przepływomierza jeśli a ciepły po odłączeniu nastawnika ciśnienia paliwa zaczyna kuleć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 3A
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
Jak dodam gazu to chętniej je trzyma, nie faluje ani nic, tylko muszę czasami wcisnąć ten przycisk od wtrysku by nie zgasł, temperaturę pokazuje normalnie, ciśnienie w pompie dobre, nie wiem jedynie jak rozpoznać rozwalony czujnik temperatury, i jak te przewody mają iść bo maniana tam z tych przewodów jak nic wszędzie jest
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
Czujnik trzeba zmierzyć miernikiem na zimnym. Powinien mieć coś około 3000 ohmów (3k ohm). Czujnik wygląda tak: https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-tem ... tml#100334
Na rozgrzanym powinien mieć 300 ohmów.
Na rozgrzanym powinien mieć 300 ohmów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 3A
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
No dobra sprawdzę jak będę miał czas, lecz dalej nie wiem jakie przewody maja iść do wtyczki bo jest 1 kabel podłączony, a obok 2 bez prądu wiszą sobie
Dodano po 7 minutach 52 sekundach:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... AlOZ9PCM2j
Tutaj zdjęcia oto tego 'wynalazku'
Dodano po 7 minutach 52 sekundach:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... AlOZ9PCM2j
Tutaj zdjęcia oto tego 'wynalazku'
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
Do ECU to te dole. Pokazuje ci temperaturę na liczniku? Bo ten na górze jest od licznika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 3A
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
Temperaturę pokazuje na liczniku, widziałem że ktoś na forum z 2012 też miał taki sam problem i wtrysk rozruchowy zrobiony na przycisk pod kierownicą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
Może napięcie nie dochodzi na jednym z przewodów rozruchowego. Masz tam dwa kable dołączone bokiem do rozruchowego czy tylko jeden? No i kwestia regulacji przepływomierza. Trzeba by zmierzyć natężenie prądu na nastawniku mieszanki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 3A
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
Jutro jak będę z tym grzebał to wyślę zdjęcie, jest tam maniana porobiona potężnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 3A
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
Zdjęcia wrzuciłem do folderu dysku z poprzedniego linku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 3A
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami
Wymieniony czujnik, odpala fajnie, nie muszę pompować pedałem gazu, ogólnie poprzednik regulował po ciulu wszystko więc będę musiał tam zajrzeć itp, ale gdy jest podłączona wtyczka od regulatora ciśnienia ( ten metalowy, nie plastikowy nastawnik) to silnik pracuje na ok. 1400-1600 obrotów (nie faluje, nie ma mnie w domu bym sprawdzil) a jak odepnę wtyczkę to pracuje normalnie.
Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
I silnik po ok. 30 sekundach pracuje już na stałych obrotach, nim się rozgrzeje to jedynie trochę niższe ma.
Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
I silnik po ok. 30 sekundach pracuje już na stałych obrotach, nim się rozgrzeje to jedynie trochę niższe ma.