Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Piekaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
Imię: Marek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 3A
Lokalizacja: Bydgoszcz

Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: Piekaras » 26 wrz 2023, 14:30

Witam, niedawno kupiłem b-trójeczkę z silnikiem 2.0E pod maską, poprzednik zrobił patent z wtryskiem rozruchowym pod przycisk, mianowicie silnik gdy jest zimny pracuje na 200-300 obrotach i telepie całym samochodem, czasem zgaśnie jak mu nie pomogę, gdy się rogrzeje pracuje już zwyczajnie. Jest nowa kopułka, przewody, świece, nieszczelnosci zostały zrobione, filtry i pompa paliwa jest także nowa, przepustnica działa miodzio, na desce rozdzielczej nie wyświetla się żaden problem. Proszę o pomoc...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: maciek889 » 26 wrz 2023, 14:34

A jak dodasz gazu to chętniej trzyma obroty?
Może czujnik temperatury masz walnięty i nie wchodzi w tryb ssania (przez to nie uruchamia rozruchowego ani nie otwiera bardziej zaworu wolnych obrotów aby utrzymywać obroty).

Ewentualnie regulacja klapy przepływomierza jeśli a ciepły po odłączeniu nastawnika ciśnienia paliwa zaczyna kuleć.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Piekaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
Imię: Marek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 3A
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: Piekaras » 26 wrz 2023, 14:57

Jak dodam gazu to chętniej je trzyma, nie faluje ani nic, tylko muszę czasami wcisnąć ten przycisk od wtrysku by nie zgasł, temperaturę pokazuje normalnie, ciśnienie w pompie dobre, nie wiem jedynie jak rozpoznać rozwalony czujnik temperatury, i jak te przewody mają iść bo maniana tam z tych przewodów jak nic wszędzie jest

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: maciek889 » 26 wrz 2023, 15:06

Czujnik trzeba zmierzyć miernikiem na zimnym. Powinien mieć coś około 3000 ohmów (3k ohm). Czujnik wygląda tak: https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-tem ... tml#100334

Na rozgrzanym powinien mieć 300 ohmów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Piekaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
Imię: Marek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 3A
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: Piekaras » 26 wrz 2023, 15:12

No dobra sprawdzę jak będę miał czas, lecz dalej nie wiem jakie przewody maja iść do wtyczki bo jest 1 kabel podłączony, a obok 2 bez prądu wiszą sobie

Dodano po 7 minutach 52 sekundach:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... AlOZ9PCM2j
Tutaj zdjęcia oto tego 'wynalazku'

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: maciek889 » 27 wrz 2023, 07:48

Do ECU to te dole. Pokazuje ci temperaturę na liczniku? Bo ten na górze jest od licznika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Piekaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
Imię: Marek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 3A
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: Piekaras » 28 wrz 2023, 10:23

Temperaturę pokazuje na liczniku, widziałem że ktoś na forum z 2012 też miał taki sam problem i wtrysk rozruchowy zrobiony na przycisk pod kierownicą

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: maciek889 » 28 wrz 2023, 11:11

Może napięcie nie dochodzi na jednym z przewodów rozruchowego. Masz tam dwa kable dołączone bokiem do rozruchowego czy tylko jeden? No i kwestia regulacji przepływomierza. Trzeba by zmierzyć natężenie prądu na nastawniku mieszanki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Piekaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
Imię: Marek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 3A
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: Piekaras » 28 wrz 2023, 23:20

Jutro jak będę z tym grzebał to wyślę zdjęcie, jest tam maniana porobiona potężnie

Piekaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
Imię: Marek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 3A
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: Piekaras » 30 wrz 2023, 00:54

Zdjęcia wrzuciłem do folderu dysku z poprzedniego linku

Piekaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2023, 01:45
Imię: Marek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 3A
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Audi 80 B3 2.0E 3a problem z obrotami

Post autor: Piekaras » 07 paź 2023, 15:22

Wymieniony czujnik, odpala fajnie, nie muszę pompować pedałem gazu, ogólnie poprzednik regulował po ciulu wszystko więc będę musiał tam zajrzeć itp, ale gdy jest podłączona wtyczka od regulatora ciśnienia ( ten metalowy, nie plastikowy nastawnik) to silnik pracuje na ok. 1400-1600 obrotów (nie faluje, nie ma mnie w domu bym sprawdzil) a jak odepnę wtyczkę to pracuje normalnie.

Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
I silnik po ok. 30 sekundach pracuje już na stałych obrotach, nim się rozgrzeje to jedynie trochę niższe ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga