Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 PM] sonda lambda.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

[b3 PM] sonda lambda.

Post autor: nogiln » 19 paź 2023, 10:13

Witam, jakie wartości powinna wskazywać sonda po włączeniu zapłonu, gdy jest jeszcze nie rozgrzana? Podobno powinna wskazywać 0.45V.
Sonda jest nowa , wyprodukowana przez Boscha. W innym aucie ta sonda pokazuje około 0,45V po włączeniu zapłonu.
Co może być powodem takiego stanu rzeczy?

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b3 PM] sonda lambda.

Post autor: nogiln » 19 paź 2023, 20:28

nogiln pisze:
19 paź 2023, 10:13
Witam, jakie wartości powinna wskazywać sonda po włączeniu zapłonu, gdy jest jeszcze nie rozgrzana? Podobno powinna wskazywać 0.45V. Zamontowałem mowa sondę, wyprodukowaną przez firmę Bosch.W innym aucie ta sonda pokazuje około 0,45V po włączeniu zapłonu.
Co może być powodem takiego stanu rzeczy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [b3 PM] sonda lambda.

Post autor: maciek889 » 20 paź 2023, 13:30

To napięcie nie jest z sondy tylko sterownik w niektórych samochodach wysyła takie napięcie przez rezystor o bardzo dużej oporności aby zdiagnozować czy sonda zaczęła działać i czy jest w ogóle podłączona. Gdy się nagrzeje to sonda ściąga napięcia do 0V albo 1V i wtedy ECU zaczyna regulować dawakę.

To napięcie to tzw. bias voltage i jeśli to napięcie występuje to ecu wie, że sonda nie jest jeszcze gotowa do pracy albo jest uszkodzona.

Ale np. audi 80 nie wysyła takiego napięcia do sondy.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b3 PM] sonda lambda.

Post autor: nogiln » 07 lis 2023, 20:42

maciek889 pisze:
20 paź 2023, 13:30
Ale np. audi 80 nie wysyła takiego napięcia do sondy.
Czyli w audi 80 napięcie na testerze powinno pojawić się dopiero, gdy sonda osiągnie odpowiednią temperaturę?

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b3 PM] sonda lambda.

Post autor: nogiln » 09 lis 2023, 00:12

Powodem był przewód łączący sondę lambdę ze sterownikiem.
Co do wysyłania napięcia 0,45V przez sterownik, to sterownik silnika mono-mnotronic podaje napięcie po włączeniu zapłonu.

Tomek 7709
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2024, 18:47
Imię: Tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: [b3 PM] sonda lambda.

Post autor: Tomek 7709 » 04 sty 2024, 15:27

Witam, pytanie, czy w 80 b4 2.0 115 abk musi być sonda

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [b3 PM] sonda lambda.

Post autor: Leo » 04 sty 2024, 16:01

Oczywiście, dlaczego miałoby jej nie być?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [b3 PM] sonda lambda.

Post autor: maciek889 » 11 sty 2024, 08:03

Jak nie zależy ci aby samochód spalał rozsądne ilości paliwa albo jeździsz na gazie I generacje to może się obejść bez sondy.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1065
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [b3 PM] sonda lambda.

Post autor: h/k » 18 sty 2024, 12:42

maciek889 pisze:
11 sty 2024, 08:03
Jak nie zależy ci aby samochód spalał rozsądne ilości paliwa albo jeździsz na gazie I generacje to może się obejść bez sondy.
To lipa wtedy, bo nie będzie pracowało w pętli zamkniętej regulacji składu mieszanki. A gaz I/II generacja to drut mode w tym silniku niestety, nie ma również optymalnego stosunku stechiometrycznego, bo nawet jak wyregulujesz na cacy to przecież układ LPG się zużywa z kolejnymi kilometrami i latami, a II gen. mimo możliwej korekty składu "w biegu" (pytanie na ile skutecznej) i tak po czasie potrafi strzelać w dolot.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl