Witam, jakie wartości powinna wskazywać sonda po włączeniu zapłonu, gdy jest jeszcze nie rozgrzana? Podobno powinna wskazywać 0.45V.
Sonda jest nowa , wyprodukowana przez Boscha. W innym aucie ta sonda pokazuje około 0,45V po włączeniu zapłonu.
Co może być powodem takiego stanu rzeczy?
[b3 PM] sonda lambda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [b3 PM] sonda lambda.
nogiln pisze: ↑19 paź 2023, 10:13Witam, jakie wartości powinna wskazywać sonda po włączeniu zapłonu, gdy jest jeszcze nie rozgrzana? Podobno powinna wskazywać 0.45V. Zamontowałem mowa sondę, wyprodukowaną przez firmę Bosch.W innym aucie ta sonda pokazuje około 0,45V po włączeniu zapłonu.
Co może być powodem takiego stanu rzeczy?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [b3 PM] sonda lambda.
To napięcie nie jest z sondy tylko sterownik w niektórych samochodach wysyła takie napięcie przez rezystor o bardzo dużej oporności aby zdiagnozować czy sonda zaczęła działać i czy jest w ogóle podłączona. Gdy się nagrzeje to sonda ściąga napięcia do 0V albo 1V i wtedy ECU zaczyna regulować dawakę.
To napięcie to tzw. bias voltage i jeśli to napięcie występuje to ecu wie, że sonda nie jest jeszcze gotowa do pracy albo jest uszkodzona.
Ale np. audi 80 nie wysyła takiego napięcia do sondy.
To napięcie to tzw. bias voltage i jeśli to napięcie występuje to ecu wie, że sonda nie jest jeszcze gotowa do pracy albo jest uszkodzona.
Ale np. audi 80 nie wysyła takiego napięcia do sondy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [b3 PM] sonda lambda.
Powodem był przewód łączący sondę lambdę ze sterownikiem.
Co do wysyłania napięcia 0,45V przez sterownik, to sterownik silnika mono-mnotronic podaje napięcie po włączeniu zapłonu.
Co do wysyłania napięcia 0,45V przez sterownik, to sterownik silnika mono-mnotronic podaje napięcie po włączeniu zapłonu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 sty 2024, 18:47
- Imię: Tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [b3 PM] sonda lambda.
Witam, pytanie, czy w 80 b4 2.0 115 abk musi być sonda
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [b3 PM] sonda lambda.
Oczywiście, dlaczego miałoby jej nie być?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [b3 PM] sonda lambda.
Jak nie zależy ci aby samochód spalał rozsądne ilości paliwa albo jeździsz na gazie I generacje to może się obejść bez sondy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [b3 PM] sonda lambda.
To lipa wtedy, bo nie będzie pracowało w pętli zamkniętej regulacji składu mieszanki. A gaz I/II generacja to drut mode w tym silniku niestety, nie ma również optymalnego stosunku stechiometrycznego, bo nawet jak wyregulujesz na cacy to przecież układ LPG się zużywa z kolejnymi kilometrami i latami, a II gen. mimo możliwej korekty składu "w biegu" (pytanie na ile skutecznej) i tak po czasie potrafi strzelać w dolot.