Moje uszanowanie,
W moim audi na biegu jałowym (ok. 900 obr) wyraźnie czuć wibracje w kabinie (np. na kierownicy i fotelu). Podejrzewam, że lewa poduszka silnika przenosi te wibracje. Widać, że była wymieniana przez poprzednika na Febi, ale internety piszą, że zamienniki słabo filtrują wibracje i tylko oryginały sobie radzą. Dlatego chcę poszukać oryginału, ale nie wiem jaki numer miała oryginalna poduszka. W dokumentacji znalazłem takie dwa numery: 8A0199379 i 8A0199381, a w sklepach te numery dodatkowo rozszerzane są różnymi literkami. Proszę o pomoc w ustaleniu pełnego numeru poduszki montowanej oryginalnie w tej wersji silnikowej.
Przy okazji może, ktoś poleci sklepy z oryginalnymi częściami do 80. Ja znalazłem takie dwa:
https://www.oemvwshop.com/8c-1994-1996- ... o-mounting
https://www.facebook.com/VolkswagenClas ... cale=pl_PL
Ktoś korzystał z ich usług i poleca/odradza?
Ewentualnie może ktoś z Was wstawiał jakiś dobry zamiennik poduszki i nie ma problemu z wibracjami w kabinie?
[B4 2.0 ABT 1994r.] Lewa poduszka silnika - jaki numer oryginału
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 sie 2020, 13:49
- Imię: dobrymudzin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1065
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 2.0 ABT 1994r.] Lewa poduszka silnika - jaki numer oryginału
Poduszki dla 4 cylindrowych silników
lewa
8A0199379E - gumowo-olejowa, manualna skrzynia biegów
8A0199381A - gumowo-metalowa automatik
prawa
8A0199382A - gumowo-olejowa, manulna skrzynia biegów
8A0199382B - gumowo-olejowa, automatik
Używana oryginalna nie wylana w dobrym stanie należycie spełni swoje zadanie. Gdzieś na Allegro krążyła nawey nówka jakis czas temu.
Wbrew opinii, która tu czasem krążyła to zauważyłem, że o ile obie po tylu latach nawet mimo dobrego stanu czasem (a może i dość często) dochodzi do pęknięcia membrany i płyn stopniowo wylewa się z nich otworami na dole. W takim stanie o ile lewa jest w stanie z powodzeniem jeszcze długo funkcjonować może nie jak w pełni sprawna ale wciąż przyzwoicie tłumi, tak prawa z ubywającym płynem zaczyna osiadać coraz bardziej z powodu p
opierania się sporej masy silnika na niej i zaczyna buczeć we wnętrzu auta przy większych obrotach oraz delikatnie drżeć wnętrze na biegu jałowym. Wtedy wymiana niestety pomaga, a może regeneracja też da radę - poduszka się strasznie ugniata i twardnieje.
Przy wymianie poduszek silnika sprawdź też skrzyniowe - tutaj również mam oryginały, jak dotąd nie było potrzeby szukać zamienników, ich akurat jest dość dużo w dobrym stanie.
W przypadku mega problemów z uzyskaniem dobrych używanych oryginałów silnikowych można spróbować jak najbardziej przyzwoity zamiennik i próbować (ostrożnie!) potraktować górną grubą gumę agresywnym zmiękczającym środkiem, najpierw delikatnie, bo zdaję sobie sprawę że dobrych nie wylanych OEM może już zacząć brakować
lewa
8A0199379E - gumowo-olejowa, manualna skrzynia biegów
8A0199381A - gumowo-metalowa automatik
prawa
8A0199382A - gumowo-olejowa, manulna skrzynia biegów
8A0199382B - gumowo-olejowa, automatik
Używana oryginalna nie wylana w dobrym stanie należycie spełni swoje zadanie. Gdzieś na Allegro krążyła nawey nówka jakis czas temu.
Wbrew opinii, która tu czasem krążyła to zauważyłem, że o ile obie po tylu latach nawet mimo dobrego stanu czasem (a może i dość często) dochodzi do pęknięcia membrany i płyn stopniowo wylewa się z nich otworami na dole. W takim stanie o ile lewa jest w stanie z powodzeniem jeszcze długo funkcjonować może nie jak w pełni sprawna ale wciąż przyzwoicie tłumi, tak prawa z ubywającym płynem zaczyna osiadać coraz bardziej z powodu p
opierania się sporej masy silnika na niej i zaczyna buczeć we wnętrzu auta przy większych obrotach oraz delikatnie drżeć wnętrze na biegu jałowym. Wtedy wymiana niestety pomaga, a może regeneracja też da radę - poduszka się strasznie ugniata i twardnieje.
Przy wymianie poduszek silnika sprawdź też skrzyniowe - tutaj również mam oryginały, jak dotąd nie było potrzeby szukać zamienników, ich akurat jest dość dużo w dobrym stanie.
W przypadku mega problemów z uzyskaniem dobrych używanych oryginałów silnikowych można spróbować jak najbardziej przyzwoity zamiennik i próbować (ostrożnie!) potraktować górną grubą gumę agresywnym zmiękczającym środkiem, najpierw delikatnie, bo zdaję sobie sprawę że dobrych nie wylanych OEM może już zacząć brakować