Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
bary6798
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
Imię: Kacper
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: bary6798 » 09 lis 2023, 13:01

Witam,

Próbuje od pewnego czasu ogarnąć silnik żeby zaczął normalnie pracować. Pozbyłem się z auta gazu. Wymieniłem lambdę, teb zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie, pewien czas temu kupiłem przeplywomierz (poprzedniemu dostało się cofką na gazie), nowy niebieski czujnik temperatury, bo ciężko palił jak się zimno zrobiło. I teraz kieruję do was pytanie co może jeszcze być przyczyną takiego spalania. Jeżdżę tylko po mieście obroty utrzymuję na 2-3tys. Wiem że quattro więcej pali ale żeby aż tak? Czasami jeszcze falują mi obroty (co było dużym problemem ale po plukance na wtryski i wymianie zaworu problem praktycznie znikł), podejrzewałbym lewe powietrze,ale czasami mam wrażenie że go przylewa. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co sprawdzić proszę napisać

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5471
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: Krzysiek 84 » 10 lis 2023, 00:29

A jak sprawa z zapłonem wygląda ?

Awatar użytkownika
bary6798
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
Imię: Kacper
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: bary6798 » 10 lis 2023, 01:23

Krzysiek 84 pisze:
10 lis 2023, 00:29
A jak sprawa z zapłonem wygląda ?
Zapłon miałem ustawiany rok temu przy wymianie rozrządu, na 99% został ustawiony poprawnie przez mechanika

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: cyssiek » 14 lis 2023, 17:38

Wymieniłeś przepływkę ale czy na pewno jest ustawiona dobrze? Podepnij do VAG, sprawdź napięcie wstępne sprężyny (wartości które powinny być w VAGu są na forum) i koniecznie sprawdź szczelność dolotu - nawet najmniejsza dziurka potrafi spieprzyć wszystko. No, a jak ci źle pracuje na jałowych to jeszcze bym do nafty regulator wrzucił, nie zaszkodzi

PS - zapłon ustawiony.. zgodnie ze sztuką?

Awatar użytkownika
bary6798
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
Imię: Kacper
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: bary6798 » 14 lis 2023, 18:39

cyssiek pisze:
14 lis 2023, 17:38
Wymieniłeś przepływkę ale czy na pewno jest ustawiona dobrze? Podepnij do VAG, sprawdź napięcie wstępne sprężyny (wartości które powinny być w VAGu są na forum) i koniecznie sprawdź szczelność dolotu - nawet najmniejsza dziurka potrafi spieprzyć wszystko. No, a jak ci źle pracuje na jałowych to jeszcze bym do nafty regulator wrzucił, nie zaszkodzi

PS - zapłon ustawiony.. zgodnie ze sztuką?
Zapłon ustawię jutro dopiero, lampa mi dzisiaj dopiero przyszła, mam wartość (chyba) otwarcia przepływomierza i (chyba) napięcia na sprężynie, aczkolwiek jestem narazie zielony w vaga i szukałem jakiejś instrukcji co jaka wartość oznacza. Przy 2400 obrotach wyprzedzenie zaplonu wynosi 9°, wydaję mi się że powinno nadal być 6 więc będzie te 3° za dużo. A co do szczelności dolotu to jestem w trakcie robienia dymiarki ze swiecy dymnej i wiaderka :D.

Vaga dopiero dzisiaj zainstalowałem razem z przyjściem kabla i przejściówki, także jeżeli ktoś mógłby podesłać jakiegoś linka z instrukcją byłbym wdzięczny (opisem funkcji)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4727
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: maciek889 » 14 lis 2023, 18:47

To 9° na screenie to nie wyprzedzenie zapłonu tylko kąt otwarcia przepustnicy - throttle body angle. A po drugie to nie pokaże ci rzeczywistego kąta na którym pracuje silnik, bo ECU nie wie w jakiej pozycji jest aparat zapłonowy.

Awatar użytkownika
bary6798
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
Imię: Kacper
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: bary6798 » 14 lis 2023, 18:50

maciek889 pisze:
14 lis 2023, 18:47
To 9° na screenie to nie wyprzedzenie zapłonu tylko kąt otwarcia przepustnicy - throttle body angle. A po drugie to nie pokaże ci rzeczywistego kąta na którym pracuje silnik, bo ECU nie wie w jakiej pozycji jest aparat zapłonowy.
Szukałem na internecie wcześniej co oznacza skrót t.b. i mi się nie powiodło, dzięki, a load opisuje otwarcie przeplywki?

Awatar użytkownika
bary6798
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
Imię: Kacper
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: bary6798 » 14 lis 2023, 20:27

cyssiek pisze:
14 lis 2023, 17:38
Wymieniłeś przepływkę ale czy na pewno jest ustawiona dobrze? Podepnij do VAG, sprawdź napięcie wstępne sprężyny (wartości które powinny być w VAGu są na forum) i koniecznie sprawdź szczelność dolotu - nawet najmniejsza dziurka potrafi spieprzyć wszystko. No, a jak ci źle pracuje na jałowych to jeszcze bym do nafty regulator wrzucił, nie zaszkodzi

PS - zapłon ustawiony.. zgodnie ze sztuką?
Teraz na zimnym przed i po uruchomieniu jednostki, nie wiem jeszcze co oznaczają te liczby w grupie 000, a na żadnym forum nie znalazłem ich oznaczeń dla tego silnika. W każdym razie i tak najważniejsze będzie teraz ustawienie zapłonu (jeżeli jest przestawiony). Btw po włączeniu trybu awaryjnego silnik strasznie zaczął falować... Będzie to kwestia braku korekty ze strony czujnika spalania stukowego czy lambda też wtedy przestaje działać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4727
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: maciek889 » 15 lis 2023, 07:51

Tutaj masz chyba opis od ABK ale to samo masz przeliczone na ludzki jednostki w dalszych grupach. https://images62.fotosik.pl/416/5cbf7a3def73bdcb.png

Nigdy nie sprawdzałem co się dzieje z sondą po zablokowaniu zapłonu z pracą sondy. Czujniki spalania stukowego raczej nie odczytają nic podejrzanego w na zamkniętej przepustnicy.

Awatar użytkownika
bary6798
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
Imię: Kacper
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: bary6798 » 15 lis 2023, 10:54

maciek889 pisze:
15 lis 2023, 07:51
Tutaj masz chyba opis od ABK ale to samo masz przeliczone na ludzki jednostki w dalszych grupach. https://images62.fotosik.pl/416/5cbf7a3def73bdcb.png

Nigdy nie sprawdzałem co się dzieje z sondą po zablokowaniu zapłonu z pracą sondy. Czujniki spalania stukowego raczej nie odczytają nic podejrzanego w na zamkniętej przepustnicy.
dzieki, czegos takiego wlasnie potrzebowalem, nie wiesz przypadkiem jakie powinny być wskazania potencjonometru przepustnicy?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4727
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: maciek889 » 15 lis 2023, 15:50

Zobacz w poniższym filmie tylko ustawienie przepływomierza zostaw na koniec jak już będziesz miał ustawiony rozrząd i dobrze aby też sonda lambda była sprawna. Bo inaczej silnik będzie musiał ciągnąć więcej/mniej powietrza niż w warunkach poprawnej pracy.

Awatar użytkownika
bary6798
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
Imię: Kacper
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: bary6798 » 15 lis 2023, 16:56

maciek889 pisze:
15 lis 2023, 15:50
Zobacz w poniższym filmie tylko ustawienie przepływomierza zostaw na koniec jak już będziesz miał ustawiony rozrząd i dobrze aby też sonda lambda była sprawna. Bo inaczej silnik będzie musiał ciągnąć więcej/mniej powietrza niż w warunkach poprawnej pracy.
wpina się na rozłożonej wtyczce? nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba tam są 3 piny i ten środkowy to masa. W każdym razie fajny filmik, bardzo pomocny jak się chce silnik ogarnąć, a co do lambdy to mam nową założoną z boscha i przejechane jakies 150km więc powinna się już ułożyć, kupiony mam też potencjometr przepustnicy, założę go a stary niech leży

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4727
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: maciek889 » 15 lis 2023, 22:13

Trzeba tą gumową osłonę ściągnąć z wtyczki i z tyłu się wpiąć do drugiego pinu i sprawdzać względem masy. Ustaw dobrze ten potencjometr przepustnicy bo też będzie zaraz powodował problemy.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1059
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: h/k » 17 lis 2023, 14:55

Nieszczelność dolotu w ABK rzędu średnicy otworka 4 mm lub niewielkie pęknięcie którychś z gumowych elementów zazwyczaj z zauważalnych problemów ukazuje podwyższoną prędkość silnika o ok. 200 obr./min na jałowym biegu, auto z reguły jeździ normalnie albo chociaż w miarę OK, pali sporo i to o parę litrów więcej. Takie u siebie objawy widziałem.

Moim zdaniem przepustnica może byc delikatnie podparta - ułatwia to nieco rozruch ciepłego silnika, wkręt dokręcony aż obie dźwigienki się stykają i dosłownie dotyka już samego ustawienia przepustnicy, czyli całość z 3 elementów wstępnie napięta. Wtedy ostrożnie dokręcasz jeszcze ok. 1/2-3/4 obrotu, w VAG potem sprawdź nawet na samym zapłonie bez rozruchu i jak jest T.B. Angle 0.0°, na ciepło dobrze odpala to bym tak zostawił. Tak to widziala z tym stykiem śruba-dźwigienka nawet serwisówka, ale nie wiem czy uwzględniali, że powstaje luz gdzieś na wpustach widoczny na plastikowym zabieraku "ćwiartka koła" od linki.

Z tego co pamiętam sonda na zablokowaniu kompa w tym Digifancie działa i jest uwzględniana. Blokowany jest zapłon w jednej pozycji, zamykany zawór par paliwa i sterownik w przyspieszonym czasie uczy się wartości, stopniowo ustawia zawartość CO i bieg jałowy.
Ta wersja kompa z tego co się dowiedziałem uczy się również w trakcie eksploatacji, ale na ile się to różni od Basic Settings poza czasem trwania (dłuższy), tego nie wiem.

Awatar użytkownika
bary6798
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
Imię: Kacper
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie

Post autor: bary6798 » 19 lis 2023, 17:45

Zapłon ustawiłem kilka dni temu, auto zaczęło lepiej ciągnąć od dołu i przestało falować, wczoraj zalalem do pelna i sprawdzę spalanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl