[B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Witam,
Próbuje od pewnego czasu ogarnąć silnik żeby zaczął normalnie pracować. Pozbyłem się z auta gazu. Wymieniłem lambdę, teb zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie, pewien czas temu kupiłem przeplywomierz (poprzedniemu dostało się cofką na gazie), nowy niebieski czujnik temperatury, bo ciężko palił jak się zimno zrobiło. I teraz kieruję do was pytanie co może jeszcze być przyczyną takiego spalania. Jeżdżę tylko po mieście obroty utrzymuję na 2-3tys. Wiem że quattro więcej pali ale żeby aż tak? Czasami jeszcze falują mi obroty (co było dużym problemem ale po plukance na wtryski i wymianie zaworu problem praktycznie znikł), podejrzewałbym lewe powietrze,ale czasami mam wrażenie że go przylewa. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co sprawdzić proszę napisać
Próbuje od pewnego czasu ogarnąć silnik żeby zaczął normalnie pracować. Pozbyłem się z auta gazu. Wymieniłem lambdę, teb zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie, pewien czas temu kupiłem przeplywomierz (poprzedniemu dostało się cofką na gazie), nowy niebieski czujnik temperatury, bo ciężko palił jak się zimno zrobiło. I teraz kieruję do was pytanie co może jeszcze być przyczyną takiego spalania. Jeżdżę tylko po mieście obroty utrzymuję na 2-3tys. Wiem że quattro więcej pali ale żeby aż tak? Czasami jeszcze falują mi obroty (co było dużym problemem ale po plukance na wtryski i wymianie zaworu problem praktycznie znikł), podejrzewałbym lewe powietrze,ale czasami mam wrażenie że go przylewa. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co sprawdzić proszę napisać
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
A jak sprawa z zapłonem wygląda ?
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Zapłon miałem ustawiany rok temu przy wymianie rozrządu, na 99% został ustawiony poprawnie przez mechanika
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Wymieniłeś przepływkę ale czy na pewno jest ustawiona dobrze? Podepnij do VAG, sprawdź napięcie wstępne sprężyny (wartości które powinny być w VAGu są na forum) i koniecznie sprawdź szczelność dolotu - nawet najmniejsza dziurka potrafi spieprzyć wszystko. No, a jak ci źle pracuje na jałowych to jeszcze bym do nafty regulator wrzucił, nie zaszkodzi
PS - zapłon ustawiony.. zgodnie ze sztuką?
PS - zapłon ustawiony.. zgodnie ze sztuką?
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Zapłon ustawię jutro dopiero, lampa mi dzisiaj dopiero przyszła, mam wartość (chyba) otwarcia przepływomierza i (chyba) napięcia na sprężynie, aczkolwiek jestem narazie zielony w vaga i szukałem jakiejś instrukcji co jaka wartość oznacza. Przy 2400 obrotach wyprzedzenie zaplonu wynosi 9°, wydaję mi się że powinno nadal być 6 więc będzie te 3° za dużo. A co do szczelności dolotu to jestem w trakcie robienia dymiarki ze swiecy dymnej i wiaderka .cyssiek pisze: ↑14 lis 2023, 17:38Wymieniłeś przepływkę ale czy na pewno jest ustawiona dobrze? Podepnij do VAG, sprawdź napięcie wstępne sprężyny (wartości które powinny być w VAGu są na forum) i koniecznie sprawdź szczelność dolotu - nawet najmniejsza dziurka potrafi spieprzyć wszystko. No, a jak ci źle pracuje na jałowych to jeszcze bym do nafty regulator wrzucił, nie zaszkodzi
PS - zapłon ustawiony.. zgodnie ze sztuką?
Vaga dopiero dzisiaj zainstalowałem razem z przyjściem kabla i przejściówki, także jeżeli ktoś mógłby podesłać jakiegoś linka z instrukcją byłbym wdzięczny (opisem funkcji)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
To 9° na screenie to nie wyprzedzenie zapłonu tylko kąt otwarcia przepustnicy - throttle body angle. A po drugie to nie pokaże ci rzeczywistego kąta na którym pracuje silnik, bo ECU nie wie w jakiej pozycji jest aparat zapłonowy.
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Szukałem na internecie wcześniej co oznacza skrót t.b. i mi się nie powiodło, dzięki, a load opisuje otwarcie przeplywki?
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Teraz na zimnym przed i po uruchomieniu jednostki, nie wiem jeszcze co oznaczają te liczby w grupie 000, a na żadnym forum nie znalazłem ich oznaczeń dla tego silnika. W każdym razie i tak najważniejsze będzie teraz ustawienie zapłonu (jeżeli jest przestawiony). Btw po włączeniu trybu awaryjnego silnik strasznie zaczął falować... Będzie to kwestia braku korekty ze strony czujnika spalania stukowego czy lambda też wtedy przestaje działać?cyssiek pisze: ↑14 lis 2023, 17:38Wymieniłeś przepływkę ale czy na pewno jest ustawiona dobrze? Podepnij do VAG, sprawdź napięcie wstępne sprężyny (wartości które powinny być w VAGu są na forum) i koniecznie sprawdź szczelność dolotu - nawet najmniejsza dziurka potrafi spieprzyć wszystko. No, a jak ci źle pracuje na jałowych to jeszcze bym do nafty regulator wrzucił, nie zaszkodzi
PS - zapłon ustawiony.. zgodnie ze sztuką?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Tutaj masz chyba opis od ABK ale to samo masz przeliczone na ludzki jednostki w dalszych grupach. https://images62.fotosik.pl/416/5cbf7a3def73bdcb.png
Nigdy nie sprawdzałem co się dzieje z sondą po zablokowaniu zapłonu z pracą sondy. Czujniki spalania stukowego raczej nie odczytają nic podejrzanego w na zamkniętej przepustnicy.
Nigdy nie sprawdzałem co się dzieje z sondą po zablokowaniu zapłonu z pracą sondy. Czujniki spalania stukowego raczej nie odczytają nic podejrzanego w na zamkniętej przepustnicy.
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
dzieki, czegos takiego wlasnie potrzebowalem, nie wiesz przypadkiem jakie powinny być wskazania potencjonometru przepustnicy?maciek889 pisze: ↑15 lis 2023, 07:51Tutaj masz chyba opis od ABK ale to samo masz przeliczone na ludzki jednostki w dalszych grupach. https://images62.fotosik.pl/416/5cbf7a3def73bdcb.png
Nigdy nie sprawdzałem co się dzieje z sondą po zablokowaniu zapłonu z pracą sondy. Czujniki spalania stukowego raczej nie odczytają nic podejrzanego w na zamkniętej przepustnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Zobacz w poniższym filmie tylko ustawienie przepływomierza zostaw na koniec jak już będziesz miał ustawiony rozrząd i dobrze aby też sonda lambda była sprawna. Bo inaczej silnik będzie musiał ciągnąć więcej/mniej powietrza niż w warunkach poprawnej pracy.
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
wpina się na rozłożonej wtyczce? nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba tam są 3 piny i ten środkowy to masa. W każdym razie fajny filmik, bardzo pomocny jak się chce silnik ogarnąć, a co do lambdy to mam nową założoną z boscha i przejechane jakies 150km więc powinna się już ułożyć, kupiony mam też potencjometr przepustnicy, założę go a stary niech leży
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Trzeba tą gumową osłonę ściągnąć z wtyczki i z tyłu się wpiąć do drugiego pinu i sprawdzać względem masy. Ustaw dobrze ten potencjometr przepustnicy bo też będzie zaraz powodował problemy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Nieszczelność dolotu w ABK rzędu średnicy otworka 4 mm lub niewielkie pęknięcie którychś z gumowych elementów zazwyczaj z zauważalnych problemów ukazuje podwyższoną prędkość silnika o ok. 200 obr./min na jałowym biegu, auto z reguły jeździ normalnie albo chociaż w miarę OK, pali sporo i to o parę litrów więcej. Takie u siebie objawy widziałem.
Moim zdaniem przepustnica może byc delikatnie podparta - ułatwia to nieco rozruch ciepłego silnika, wkręt dokręcony aż obie dźwigienki się stykają i dosłownie dotyka już samego ustawienia przepustnicy, czyli całość z 3 elementów wstępnie napięta. Wtedy ostrożnie dokręcasz jeszcze ok. 1/2-3/4 obrotu, w VAG potem sprawdź nawet na samym zapłonie bez rozruchu i jak jest T.B. Angle 0.0°, na ciepło dobrze odpala to bym tak zostawił. Tak to widziala z tym stykiem śruba-dźwigienka nawet serwisówka, ale nie wiem czy uwzględniali, że powstaje luz gdzieś na wpustach widoczny na plastikowym zabieraku "ćwiartka koła" od linki.
Z tego co pamiętam sonda na zablokowaniu kompa w tym Digifancie działa i jest uwzględniana. Blokowany jest zapłon w jednej pozycji, zamykany zawór par paliwa i sterownik w przyspieszonym czasie uczy się wartości, stopniowo ustawia zawartość CO i bieg jałowy.
Ta wersja kompa z tego co się dowiedziałem uczy się również w trakcie eksploatacji, ale na ile się to różni od Basic Settings poza czasem trwania (dłuższy), tego nie wiem.
Moim zdaniem przepustnica może byc delikatnie podparta - ułatwia to nieco rozruch ciepłego silnika, wkręt dokręcony aż obie dźwigienki się stykają i dosłownie dotyka już samego ustawienia przepustnicy, czyli całość z 3 elementów wstępnie napięta. Wtedy ostrożnie dokręcasz jeszcze ok. 1/2-3/4 obrotu, w VAG potem sprawdź nawet na samym zapłonie bez rozruchu i jak jest T.B. Angle 0.0°, na ciepło dobrze odpala to bym tak zostawił. Tak to widziala z tym stykiem śruba-dźwigienka nawet serwisówka, ale nie wiem czy uwzględniali, że powstaje luz gdzieś na wpustach widoczny na plastikowym zabieraku "ćwiartka koła" od linki.
Z tego co pamiętam sonda na zablokowaniu kompa w tym Digifancie działa i jest uwzględniana. Blokowany jest zapłon w jednej pozycji, zamykany zawór par paliwa i sterownik w przyspieszonym czasie uczy się wartości, stopniowo ustawia zawartość CO i bieg jałowy.
Ta wersja kompa z tego co się dowiedziałem uczy się również w trakcie eksploatacji, ale na ile się to różni od Basic Settings poza czasem trwania (dłuższy), tego nie wiem.
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [B4 2.0e ABK quattro] wysokie spalanie
Zapłon ustawiłem kilka dni temu, auto zaczęło lepiej ciągnąć od dołu i przestało falować, wczoraj zalalem do pelna i sprawdzę spalanie.