Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.6 PP gaśnie po chwili na wolnych obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kuba Marcin 9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 lut 2024, 18:49
Imię: Kuba
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

1.6 PP gaśnie po chwili na wolnych obrotach

Post autor: Kuba Marcin 9 » 06 lut 2024, 19:07

Witam, tak jak w temacie, po uruchomieniu silnika auto chwile chodzi ładnie, po około 20-30 s zaczyna się dusić i w końcu gaśnie. Wystarczy że "dołożę" mu troszkę obrotów nogą i problem nie istnieje. Paliwo zatankowane 98, podstawa gaźnika cała, tutaj by nie łapał lewego powietrza. Czy ktoś miał podobny przypadek i co może być przyczyną ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 1.6 PP gaśnie po chwili na wolnych obrotach

Post autor: maciek889 » 07 lut 2024, 08:49

Albo świruje sterowanie przesłoną dawki paliwa albo nastawnik przepustnicy.

Dzieje się to to zimnym czy ciepłym silniku?

Zobacz na otwartym filtrze powietrza czy przymknięcie palcem przesłony nad gardzielą I przelotu poprawi sytuacje jak zacznie gasnąć. Bo na zimnym sterowanie jest zależne głównie od czujnika temperatury płynu (i może też od czujnika temperatury powietrza na kolektorze ssącym) a na ciepłym też dochodzi sonda lambda.

Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
No i jeszcze dochodzą mechaniczne usterki gaźnika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kuba Marcin 9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 lut 2024, 18:49
Imię: Kuba
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: 1.6 PP gaśnie po chwili na wolnych obrotach

Post autor: Kuba Marcin 9 » 07 lut 2024, 21:54

Objawy na ciepłym i na zimnym silniku, po małych konsultacjach z kilkoma osobami, stwierdziliśmy z tatą żeby minimalnie podnieś mu obroty, chwilowo problem ustał. Gdzie szukać tego czujnika płynu w razie dalszej walki ?, Dodam że tata stwierdził iż kiedyś było coś grzebane przy regulacji wolnych obrotów( u nas nie, auto mamy od 2004 roku) prawdopodobnie jeszcze w Niemczech, powiedział mi (jak przyjechałem z pracy) że śrubka regulacji nie miała już wcięcia na śrubokręt

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 1.6 PP gaśnie po chwili na wolnych obrotach

Post autor: maciek889 » 08 lut 2024, 09:49

To może masz już niesprawny układ regulacji obrotów. Bo tam obroty są już regulowane przez komputer tą gruszką.

Czujnik płynu to ten na dole króćca na głowicy z którego wychodzi górny wąż chłodnicy. Ale jak ciepłym czy zimnym to samo to prędzej masz ten nastawnik obrotów niesprawny albo jakiś problem ze składem mieszanki.

Masz obrotomierz? Samochód podnosi sobie obroty jak silnik jest zimny?

Z tego co pamiętam to po odpaleniu trzepień nastawnika przepustnicy powinien się mocno cofnąć bo jakby tego nie zrobił (a często się tak dzieje przez nieszczelności) to będzie silnik wył na 2000 obrotów./min.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kuba Marcin 9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 lut 2024, 18:49
Imię: Kuba
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: 1.6 PP gaśnie po chwili na wolnych obrotach

Post autor: Kuba Marcin 9 » 08 lut 2024, 20:12

Nie mam obrotomierza( niestety bieda wersja XD), na słuch nie podnosi sobie obrotów po za momentem rozruchu gdzie słychać że ma jakieś 100-200 więcej( ale z tego co wyczytałem na forum tak raczej powinno być) ogółem ładnie trzymie obroty. Z mieszanką nic do tej pory nie było u nas grzebane. Kiedyś miał okres (już dawno ) że na zimnym lubił się zablokować tak jak piszesz gdzieś koło 2 tys, po ponownym uruchomieniu jednak chodził normalnie na tych około 800 obr Gdy wymienialiśmy podstawę gaźnika to trochę przeczyściliśmy ten silniczek krokowy i potem już nigdy nie było tego że na zimnym dostawał te 2 tys obr. Do tej pory nigdy nie gasł na tych wolnych obrotach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga