Hej, mam problem z moim Audi 80 2.0 ABK (z gazem- akurat nie ma tutaj wpływu)
Auto jest po remoncie bo uszczelka pod głowicą poszła się .....
Poza rozbieraniem i szlifowaniem głowicy wszystko robiłem sam i tak jestem laikiem.
Silnik nawet odpala o dziwo jednak sytuacja jest nieciekawa:
Napiszę najpierw co mamy nowe - 1 przewód do chłodnicy oraz przewody do świec, świecę i palec oraz kabel od zapłonu (ten środkowy od kopułki), rozrząd (wiadomo), pompa wody - cała, różnego rodzaju śrubki, szpilki do głowicy, uszczelki do głowicy oraz klawiatury, uszczelka do kolektora wydechowego oraz ssącego (to chyba wszystko oraz płyny których nie będę wypisywał)
Co się dzieje z autem: Auto ładnie odpala, nie przerzuca na gaz, gaśnie po kilku minutach (tutaj gaśnięcie wygląda tak że silnikowi spadają obroty i próbuje sobie dodać sam obrotów jednak czasami nie zgaśnie i podskoczą obroty a czasami zgaśnie - z reguły gaśnie, tak jakby paliwa nie dostawał czy podobny objaw - jednak jak trzymamy wyższe obroty silnik nie gaśnie wcale), dosyć wysokie obroty na biegu jałowym 1400-1600 na zimnym a jak się zagrzeje (jakieś 20 min pracy) to z 1200-1300, gaz wolno reaguje, silnik jest głośny, nie telepie silnikiem, chodzi w miarę równo jednak głośno (i tutaj jest ciekawostka - przestawiłem rozrząd o ząbek do tyłu i cichutko chodził silnik - tak wiem źle założyłem rozrząd - następnego dnia odpalam i hałasuje tak samo jak przed przestawieniem rozrządu dlaczego ? nie wiem... i sie zastanawiam czy to wina rozrządu czy czegoś innego)
Moja teoria: do ustawienia zapłon auta (nie bardzo jest gdzie znaleźć mechanika który potrafi na lampe to ustawić w Radomiu - kilku przedzwoniłem i każdy już lampy nie ma), dodatkowo po ustawieniu zapłonu sprawdzić po raz kolejny rozrząd - niby teraz wszystkie znaki są tak jak powinny jednak nie jestem przekonany przez głośną pracę silnika - chociaż może to być wina zapłonu. Jeszcze jeśli to nie pomoże mam zamiar sprawdzić czujnik lambda, zamówiłem już kable do obd1 i znajomy mi komputer w sobote podłączy zobaczymy czy coś pokaże.
Na ten moment to wszystko, jeśli macie inne pomysły lub podejrzenia chętnie wysłucham.
Za błędy lub nieścisłości przepraszam tak jak już napisałem jestem laikiem i na samochodach nie znam się za bardzo, mam umiejętności mechaniczne jakieś jednak nie umywam się do kogoś kto się tym zajmuje.
Audi 80 B4 2.0E ABK 95r.
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Audi 80 B4 2.0E ABK 95r.
wątpie żeby była jednoznaczna odpowiedź na Twój problem. Najpewniej pozostaje Tobie tylko po kolei sprawdzać co mogło pójść nie tak. Zapłon, możesz kupić lampe i samemu ustawić z pomocą drugiej osoby, ostatnio sam się nauczyłem i nie jest to skomplikowany proces, a przynajmniej będziesz wiedział że masz go poprawnie ustawiony. Narazie odpuść sobie też jazdę na gazie, tylko dopieść silnik żeby chodził tak jak powinien na samej benzynie. Po odpaleniu obroty falują? możesz spróbować odpiąć niebieski czujnik cieczy na króćcu i go przegazować trzykrotnie do ponad 3,5k, powinien włączyć się wtedy "tryb awaryjny". Na pewno zauważysz różnice w pracy silnika bo nie ma wprowadzanych wielu poprawek. albo po prostu odpalić go z odpiętym czujnikiem i zobaczyć jak pracuje, ostatnio kupiłem nowy z helli - okazał się trefny i auto wariowało.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 gru 2023, 18:08
- Imię: Czarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
Re: Audi 80 B4 2.0E ABK 95r.
Drodzy koledzy, znalazłem ciekawy materiał na yt który - o ile jest rzetelnie zrobiony i informacje są tam prawdziwe a wydaje mi się że wiedza pokrywa się z tą na forum - rozwala na części pierwsze ustawienie rozrządu i zapłonu w tym silniku polecam poświęcić 10 minut na obejrzenie i zweryfikowanie i też nawet wrzucenie tego do takiegoś tematu gdzie to się przyda. Odpinanie czujnika na króćcu nic nie daje - nie blokuje sterownika w tym silniku więc przegazowywanie można włożyć między książki tylko i wyłącznie komputer i jazda - chyba kupię tą lampę i sam wszystko ustawie. Dam znać jak efekty gdy wszystko będzie gotowe .
- bary6798
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sie 2022, 23:10
- Imię: Kacper
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Audi 80 B4 2.0E ABK 95r.
Pieterb ma rację, czekamy na błędy, a co do czujnika to daje daje. W moim roczniku 92 za każdym razem udawało sie zblokować kompa tym sposobem, programem natomiast nie zawsze działało i "0" na kole się przestawiało na obrotach. A filmik jest dobry sam się nim sugerowałem
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: Audi 80 B4 2.0E ABK 95r.
abk jest tak dobrze opisany jak mało który silnik, więc to nic nadzwyczajnego
w twoim tak, ale kolega napisał że ma 95 a tam już się nie da.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 sie 2018, 18:17
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi 80 B4 2.0E ABK 95r.
Sugerując się moimi problemami, proponuje sprawdzić szczelność wszystkich gum, rurek przewodów itp, przepłukać i sprawdzić działanie krokowca, i to co u mnie głównie rozwiązało problemy to sprawdzić jak reaguje przepływomierz, u mnie to był główny problem. Miałeś wszystko zdjęte, a przy wieku gum w tym samochodzie wszystko jest możliwe, może jakiegoś wężyka nie założyłeś czy cuś. Na zimnym komp daje więcej paliwa i przy ocieplaniu zmiejsza dawkę, po nagrzaniu dopasowuje mieszankę na podstawie przepływomierza i tego co ma z lambdy, a na wolnych przy zamkniętej przepustnicy steruje obrotami krokowcem, jeśli komp uzna, że ma za dużo czy za mało powietrza, tak może podregulować że silnik zgaśnie, a jak krokowiec nie działa tak samo.
Przy gazie olewany jest przepływomierz, tylko brany TPS i lambda i to komputer gazu steruje obrotami, a komp samochodu cały czas dostaje odczyt super spalania z emulatora lambdy.
Teoretycznie ABK jest bardzo adaptacyjny i nawet jak mu jakiś czujnik nie działa, to sobie radzi, tak samo z zapłonem, dopasowuje sobie nawet przy przestawionym, natomiast jak ma złe odczyty ale w normie i to z kilku czujników, to może ześwirować.
poniżej wykres lambdy, chyba prawidłowy
download/file.php?id=1768
Przy gazie olewany jest przepływomierz, tylko brany TPS i lambda i to komputer gazu steruje obrotami, a komp samochodu cały czas dostaje odczyt super spalania z emulatora lambdy.
Teoretycznie ABK jest bardzo adaptacyjny i nawet jak mu jakiś czujnik nie działa, to sobie radzi, tak samo z zapłonem, dopasowuje sobie nawet przy przestawionym, natomiast jak ma złe odczyty ale w normie i to z kilku czujników, to może ześwirować.
poniżej wykres lambdy, chyba prawidłowy
download/file.php?id=1768